IVF med start i september 2016
Hej!
Vi ska påbörja IVF i september 2016. Finns det fler?
Hej!
Vi ska påbörja IVF i september 2016. Finns det fler?
På Sophiahemmet är de fyra läkare. Det man kan bestämma är vem man vill gå till vid planerade besök så som tex samtal. När man är i behandling blir det den läkare som har den rollen just då. De roterar på VUL/nybesök/ÄP, ET, FET så man får den som har stationen helt enkelt. Dock upplever jag att alla "känner oss" och gör ett bra jobb och är lyhörda.
Två kvinnor och två män, för min del går jag helst till den äldre mannen. Vi har bra personkemi.
Nej men jag menar mest att det känns lite krångligt? Och lite diskriminerande att säga nej till någon som ska utföra sitt jobb? Men har det gått smidigt för dig hittills så är det ju bra Jag tror mest att det blir svårt i längden. Finns ju minst lika många män som kvinnor som jobbar inom sjukvården. Och är man då en sådan som måste gå till gyn ofta (vid IVF då tex) så känns det som att man verkligen bara skulle ha tur om man lyckas få samma kön hela tiden. Om man nu bryr sig om det så att säga.
Tråkigt att det går segare för dig nu. Men det kan vara lite olika. Jag är själv vad vid att spruta länge då jag är extremt svårstimulerad. Men hur stora var de nu då? Hoppas de växt till sig bra till på fredag, så blir det nog plock i början på nästa vecka för er då Jag börjar på synarela nästa vecka. Kör ju långt protokoll så det är nedregleringen jag börjar med om en vecka exakt
Oj! Inte kul att höra. Hoppas det löser sig på ett sätt som känns bra för er båda!
Håller på med ivf. Äggplock igår, så nu extremt nervös väntan på att se om något blev befruktat. Blev "bara" 3 ägg men behövs ju bara 1 för graviditet :) håller hoppet uppe
Håller på med ivf. Äggplock igår, så nu extremt nervös väntan på att se om något blev befruktat. Blev "bara" 3 ägg men behövs ju bara 1 för graviditet :) håller hoppet uppe
Jag ringde vårdgarantikansliet igår och hon skickar mig från kön i huddinge till St göran som går mycket snabbare. Jag måste få vård inom 3 månader enligt vårdgarantin. När jag frågade henne när 3 månader börjar så sa hon att tiden redan börjat ticka. Menar hon att från det datumet jag fick bekräftelse att jag står i kö eller när börjar 3 månader att gälla?