• Svar på tråden IVF med start i september 2016
  • Sops
    Akira Öken skrev 2016-08-14 19:34:01 följande:

Hej på er!

Vad härligt att vi är så många som kan hjälpas och och byta erfarenheter och stötta varandra på denna resa!

Jag tror att vi alla känner oro, på olika sätt. Jag tänker att det här är en tråd för uppmuntran och stöd. Här ska man kunna uttrycka känslor eller ställa frågor som man kanske inte kan fråga någon annan.

Det är viktigt att vi alla respekterar varandra och våra olikheter. Rätt för en är fel för en annan.

Jag är fortfarande inte helt med på tåget. Äktenskapet knakar ordentligt och jag vet inte hur det blir.

Jag hoppas att det löser sig på bästa sätt för er!
  • Juliii86

Hej på er!

Vad härligt att vi är så många som kan hjälpas och och byta erfarenheter och stötta varandra på denna resa!

Jag tror att vi alla känner oro, på olika sätt. Jag tänker att det här är en tråd för uppmuntran och stöd. Här ska man kunna uttrycka känslor eller ställa frågor som man kanske inte kan fråga någon annan.

Det är viktigt att vi alla respekterar varandra och våra olikheter. Rätt för en är fel för en annan.

Jag är fortfarande inte helt med på tåget. Äktenskapet knakar ordentligt och jag vet inte hur det blir.

Jag hoppas också det löser sig för er!
  • Jazzgirl76

Lycka till imorgon Filli89! Det kommer gå bra! De brukar alltid ha ett bra bemötande på ivf-kliniken Sthlm enligt min erfarenhet och alla kan vi glömma/missa saker. Det betyder inte att man är oaktsam eller nonchalant, bara människa helt enkelt. :)

• Jazzgirl76

Hej på er!

Bra skrivet! Det är ju därför vi har denna kanal. Jag hoppas att allt ordnar sig till det bästa för er!
  • Marre22

Jag konstaterar att återigen finns det anledningar till att jag inte känner för att delge min resa/status i en sådan tråd, för vissa personers "kunnande" och "skrivande" är så otroligt irriterande.

Och det är som sagt inte första gången som tonen blir så här otrevlig när en viss person är med.

• Filli89

Hej tjejer, tack för eran omtanke det är som sagt skönt när människor förstår att man bara är människa och ibland sker det misstag som man absolut inte räknat med, och man lär sig utav det. Jag är ganska rutinerad inom denna bransch nu känner jag men vissa saker ligger inte alltid o ens händer. Hursomhelst så gick allting super. Kom in kl 8:00 och fick göra plocket på planerad tid, som ja sa så har de två timmars marginal och sprutan ska tas mellan 20:30 till 22:30 utan att det blir en katastrof men man ska ju helt klart hålla tiderna. Är bara glad att allt gick bra fick ut 10 ägg. Insättning preliminärt på torsdag men de ska se om jag kan få en blastis till helgen men de är inte säkert att de får in någon till helgen för de har stängt i vanliga fall.

• avin78

Hej

Jag ska börja min trdeje ivf i sep, det bra att man kan prata lite här, för min första och andra ivf , jag kunde hitta ingen och jag hade ingen att pratta med, hoppas denna gånegn blir bättre med er ??,

Jag ska börja lång protokol, bland menoupor och gonal , starta näs spry 30 augusti ,

jag är 36 år och min behandling är i malmö rmc

• avin78

Vad tycker ni om acupunture? Har nån som erfarenhet eller typs??

• Filli89
    avin78 skrev 2016-08-15 10:18:56 följande:

Vad tycker ni om acupunture? Har nån som erfarenhet eller typs??

Jag vet inte så jätte mkt kring resultatet men har en nära vän som tror på det väldigt mkt. Hon la ner upp till 6000 kr inför sitt sista landstingsfinanserade försök och blev gravid halvs vägs nu. Jag vet inte om det är det som hjälpt Dock: men hon var även inne på temperaturen i livmodern att äta och dricka varmt osv. Fick en bok av en henne som

Heter the infertlity cure, handlar om allt mellan vad man ska äta,dricka, njurar,lever,luteal fas, endometrios, pco/s, ja du allt möjligt.

Har dock inte läst i den för jag har insett att Ju mer kunskap ja får om vad som eventuellt kan vara fel på ens kropp desto sämre mår jag. Men kolla in den boken där står det även om akupunktur.
Svar på tråden IVF med start i september 2016