IVF med start i september 2016
Hej!
Vi ska påbörja IVF i september 2016. Finns det fler?
Hej!
Vi ska påbörja IVF i september 2016. Finns det fler?
Idag var jag på UL efter att ha sprutar i fem dagar. Fick dubbla dosen från 225 till 450 menopur. Någon annan som fått göra det? När jag gjorde senaste IVFEn 2010/2011 fick jag lägsta dosen (125 om jag minns rätt) med god effekt. Väldigt tydligt att det har gått fem år sen dess och att mina äggstockar inte är så pigga längre. Hoppas nu att några växer till sig inför nästa veckas ÄP.
Usch! Jag var med om något mycket läskigt för en timme sedan.
Jag följde med min man till sophuset och på vägen tillbaka svimmade jag plötsligt. Helt plötsligt låg jag bara där på marken med ordentliga skrubbsår och värkande ben. Sen fick jag panik och började skaka och gråta när jag tänkte på småttingarna.
Min man fick in mig och la mig i en fåtölj med fotpall, gav mig vatten och tröstade och plåstrade om. Fortfarande lite illamående och lätt yrsel, samt värkande ben.
Lite orolig för dig Sjöblomman <3 Hur har du det?
RD 11... tiden går sakta! Hur går det för alla här inne? =)
Fick negativt på stickan och har ringt in mitt resultat till RMC...
När kan man starta IVF2? Krävs det att man pausar en månad(mens)? .. får man samma typ av behandling el dom kan ändra protokollet?
Vad jag har förstått så har dom varit nöjda med resultaten från sprutorna likaså hur många ägg som producerades. (Trots att det inte gick hela vägen) Då bör man väl köra på samma? Eller hur funkar det ?
Fick negativt på stickan och har ringt in mitt resultat till RMC...
När kan man starta IVF2? Krävs det att man pausar en månad(mens)? .. får man samma typ av behandling el dom kan ändra protokollet?
Vad jag har förstått så har dom varit nöjda med resultaten från sprutorna likaså hur många ägg som producerades. (Trots att det inte gick hela vägen) Då bör man väl köra på samma? Eller hur funkar det ?
Hej!
Jag är ny här och har läst genom alla inläggen. Inte riktigt september IVF men på väg.....Grattis till er alla som har plussat hittills och lycka till för er alla andra som håller på just nu.
Lite om mig:
Jag har PCOS och makens spermier är si sådär. Har fri passage i tuberna och mens varje månad men varierar månadsvis mellan 28-36 dagar.
Har försökt i över 2 år samt med 3 omgångar Pergo och 3 omgångar med Gonal-F och Ovitrelle, bra äggblåsor varje gång, ibland 2 och ibland bara 1 men trots detta ingen graviditet än. Fick IVF plan i augusti och vid en rutin kontroll av hormonerna då så var TSH vid 2.8 så fick remiss skickad till endokrin och fick börja levaxin, jag fick inte börja med IVF om det inte var 2.5 eller mindre än det.
Ska lämna blodprov den 6 oktober för att se hur det har gått, väntar med spänning för detta och sedan kanske IVF i oktober? BIM vid 10-11 oktober om det följer förra cirkeln på 35 dagar. Ska ha den korta protokollet.
Undrar hur det går med ägguttag? Oroar mig mycket för det....kanske tom lite rädd. Sedan om man ska ta ledigt efter insättningen av embryo fram tills testdagen eller inte? Lite funderingar bara....hoppas ni kan komma med någonting.,,....
Lång inlägg men kände att jag måste berätta lite.
Hej så länge.......