• Svar på tråden IVF med start i september 2016
  • NovaRobin
    Förhoppningsvisförälder skrev 2016-09-29 18:38:10 följande:

Min fru som ruvar, så jag känner inte så mycket! ;) hon har känt att hon ena stunden är varm och ena stunden fryser... har också haft ont i huvudet men det har hon i vanliga fall också då och då...

Haha ja då förstår jag att du inte känner nåt :) hoppas ni plussar snart :)
  • Regnbågsdröm
    avin78 skrev 2016-09-29 18:45:04 följande:

Idag blev insemination !
    Har nån som hade insemination? Nån rekommendation?
    Önskar bäst till alla <3

Härligt! Nu håller vi tummarna och hoppas på det bästa!
    Har själv aldrig gjort insemination, då IVF var enda alternativet för oss. Hade du gjort IVF tidigare eller hur var det? Kram!
  • Regnbågsdröm
    Lee*** skrev 2016-09-29 17:41:48 följande:

Är på rd 15 med 2 dagars embroyn. Tycker att denna ruvning har gått relativt bra, även om det är väldigt tufft. Börjar bli lite nervös vad testet visar, men inte långt kvar skulle även nu kunna göra det, men vågar inte;)

Vilken dag har du testdag?
    Jag har alltid börjat blöda innan testdag, så har alltid "vetat" när jag kommer dit
  • avin78
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-29 19:11:07 följande:
    Härligt! Nu håller vi tummarna och hoppas på det bästa!
    Har själv aldrig gjort insemination, då IVF var enda alternativet för oss. Hade du gjort IVF tidigare eller hur var det? Kram!
    Jag hade två ivf, men denna gången hade jag bara ett ägg, därför rmc rekommenderade insemination , för att missa inte min ivf och med ett ägg inte så stor chans för ivf,!
  • Regnbågsdröm
    avin78 skrev 2016-09-29 19:40:09 följande:
    Jag hade två ivf, men denna gången hade jag bara ett ägg, därför rmc rekommenderade insemination , för att missa inte min ivf och med ett ägg inte så stor chans för ivf,!
    Jag förstår. Det lät som ett bra beslut av dem. Hoppas nu att det funkar den här gången för er!
  • Lee***
    NovaRobin skrev 2016-09-29 18:45:54 följande:

Åhhh vad spännande då har du ju ruvat länge nu :) förstår att det är läskigt. Tror inte att jag håller mig till dag 15 :) sist plussade jag på dag 13. Har en son genom ivf på 2,5 år.

Håller alla tummar för ett plus för dig inom kort :)

Tack, man är lite sugen att testa, men samtidigt inte.

Vad ligger du i proccesen ?
  • Lee***
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-29 19:12:01 följande:

Vilken dag har du testdag?

Jag har alltid börjat blöda innan testdag, så har alltid "vetat" när jag kommer dit

Vi har testdag 20 dagar efter ÄP, så antingen lördag eller söndag beroende på om man räknar ÄP.

Vilken RD är du på? Håller tummarna att det är vår tur denna gång:)
  • Kezza

Så då har jag tagit första sprutan. Det gick förvånansvärt bra :)

• NovaRobin
    Lee*** skrev 2016-09-29 19:48:13 följande:

Tack, man är lite sugen att testa, men samtidigt inte.

Vad ligger du i proccesen ?

Endast rd 3 idag. Tog precis min sista ovitrelle :) lång väntan nu. Tror jag kommer testa på dag 13 även denna gång. Verkar vara ett tur nr för mig.

Hur mår du då? Känner du några graviditets symtom?
  • Regnbågsdröm
    Lee*** skrev 2016-09-29 19:51:20 följande:
    Vi har testdag 20 dagar efter ÄP, så antingen lördag eller söndag beroende på om man räknar ÄP.

Vilken RD är du på? Håller tummarna att det är vår tur denna gång:)
    Okej. Men fick ni inte ett specifikt datum? Det får alltid vi. Har ni gjort försök tidigare? (Svårt att komma ihåg alla)

Jag är på RD7. Tack för tummar! Håller för dig också! Måste vara vår tur nu!
Svar på tråden IVF med start i september 2016