• Svar på tråden IVF med start i september 2016
  • Lee***

[quote=77011376][quote-nick]NovaRobin skrev 2016-09-29 20:19:52 följande:[/quote-nick]

Endast rd 3 idag. Tog precis min sista ovitrelle :) lång väntan nu. Tror jag kommer testa på dag 13 även denna gång. Verkar vara ett tur nr för mig.

Hur mår du då? Känner du några graviditets symtom?

Jag vet inte riktigt , kände lite känningar i livmodern , men vet inte om jag gör det längre. Har känt i över en vecka att mensen är på gång, o att man känner lite där nere, sedan om det är tablettera eller om man är gravid. Sedan går jag på toa på natten, mina bröst är inte så ömma. Som sagt svårt att avgöra vad man känner...

Antar att du inte känner så mycket ännu?

• Lee***

[quote=77011397][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-09-29 20:29:18 följande:[/quote-nick]

Okej. Men fick ni inte ett specifikt datum? Det får alltid vi. Har ni gjort försök tidigare? (Svårt att komma ihåg alla)

Jag är på RD7. Tack för tummar! Håller för dig också! Måste vara vår tur nu!

[/

Nej, stod bara att testet skall göras tidigast 20 dagar efter ÄP. 2 st, första tog dig inte andra MA i vecka 12

• Fruvik

Mitt första IVF! Haft en ofostrig graviditet och tre tidiga missfall på egen hand innan! Fick detta besked idag när jag tjuvstartade lite (testdag imorgon!) skräckblandad förtjusning!!

• NovaRobin
    Fruvik skrev 2016-09-29 21:09:08 följande:

Mitt första IVF! Haft en ofostrig graviditet och tre tidiga missfall på egen hand innan! Fick detta besked idag när jag tjuvstartade lite (testdag imorgon!) skräckblandad förtjusning!!

Stort grattis. Vad roligt :)
  • NovaRobin
    Lee*** skrev 2016-09-29 20:48:15 följande:

[quote=77011376][quote-nick]NovaRobin skrev 2016-09-29 20:19:52 följande:[/quote-nick]

Endast rd 3 idag. Tog precis min sista ovitrelle :) lång väntan nu. Tror jag kommer testa på dag 13 även denna gång. Verkar vara ett tur nr för mig.

Hur mår du då? Känner du några graviditets symtom?

Jag vet inte riktigt , kände lite känningar i livmodern , men vet inte om jag gör det längre. Har känt i över en vecka att mensen är på gång, o att man känner lite där nere, sedan om det är tablettera eller om man är gravid. Sedan går jag på toa på natten, mina bröst är inte så ömma. Som sagt svårt att avgöra vad man känner...

Antar att du inte känner så mycket ännu?

Men det låter ju som positiva symtom iaf :) hejar på dig! Nja jag känner inte mycket mer än att det spänner lite i livmodern då o då.

Imorse vart jag dock förvånad när jag vaknade super kissnödig och hungrig. Brukar aldrig vakna hungrig lr kissnödig. Men har ytterst svårt o tro att det ska vara symtom redan. Men om 10 dagar så vet jag :)

Så nyfiken på ditt resultat :)
  • Lee***

Stort grattis:) vad kul!

• Regnbågsdröm
    NovaRobin skrev 2016-09-29 21:22:39 följande:
    Men det låter ju som positiva symtom iaf :) hejar på dig! Nja jag känner inte mycket mer än att det spänner lite i livmodern då o då.

Imorse vart jag dock förvånad när jag vaknade super kissnödig och hungrig. Brukar aldrig vakna hungrig lr kissnödig. Men har ytterst svårt o tro att det ska vara symtom redan. Men om 10 dagar så vet jag :)

Så nyfiken på ditt resultat :)
    Fast ni tar väl progesteron?
    De får man gravidsympton. Så egentligen är ju symptomen helt meningslösa att analysera. Jag har gjort flera försöka och fått både "stick i livmodern", varit kissnödig, ont i nedre delen av magen osv. Aldrig varit gravid. Vill inte döda era hopp här, men allt det där är biverkningar av progresteronet. Så det är liksom omöjligt att läsa ut om man är gravid i tidigt skede efter IVF. Om ni inte tar progesteron däremot, så kan ni ju analysera bäst fan ni vill Kram och lycka till!
  • vinterbebis12

Grattis!!
  • Förhoppningsvisförälder

Stort grattis! Vad roligt för er! =)
Svar på tråden IVF med start i september 2016