• Sjöblomman

IVF med start i september 2016

Lee*** skrev 2016-09-25 22:18:34 följande:

Har ni berättar för er chef vad ni går igenom?

Ja, samt de flesta på jobbet. Är lärare så det är svårt att smita iväg på läkarbesök och kontroller.
  • Sjöblomman
    Emmis84 skrev 2016-09-26 16:22:12 följande:

Jag är på ruvardag 10.. Inte långt kvar nu

Hur går det för er alla ruvare?

Någon som har tjuvtestat?

RD 5 här... tror inte att jag testar tidigare. Har TD 8/10.
    Det flyter på och jag känner mig fortfarande så harmonisk. Vilket är väldigt skönt.
  • Sjöblomman
    Sops skrev 2016-09-26 18:29:12 följande:

Idag var min riktiga testdag, fick upp "Gravid 1-2" på det digitala och borde ha fått upp "Gravid 2-3" eftersom jag fick en blastocyst insatt. Har även haft en väldigt kraftig "mensvärk" hela dagen idag som inte vill gå över så känner mig lite deppig ändå. Känner inte alls igen det här onda från min tidigare graviditet, det känns inte rätt helt enkelt :/

Jag håller tummarna för att allt är som det ska. Har du meddelat kliniken?
  • Sjöblomman
    avin78 skrev 2016-09-27 10:32:13 följande:

Idag var jag på andra ultrajud,
    Jag hade bara ett ägg, 18 mm!
    Ägglossning spruta imorgon !
    Och insemination på torsdag!

Ok! Håller tummarna!
    Så ni gör inte IVF?
  • Sjöblomman
    Hejhopp132 skrev 2016-09-27 10:13:21 följande:

RD 13..

Igår fick jag en ljusrosa flytning på trosskyddet och blev orolig, försökte tänka positivt då jag läst att det inte behöver vara någon fara. Nu på morgonen hade det gått över till en mer blodig dock inte mensliknande flutning. Jag blev jätte orolig/ledsen och rotade fram en gravidsticka från Apoteket och den visade "ej gravid"

Så, ja.. Fail i den här icke familjen ????

Vad gör man nu? Hur berättar jag för min sambo som igår för första gången tog på magen och sa till mig hur lycklig han är osv.. Ringer man kliniken och försöker vara" käck" och positiv så man snart får göra igen?

Åh! Lider med dig! KRAM

Förstår att det är tufft att berätta för sambon,
    vi pratar också med våra embryon varje dag.
    När det gäller samtalet så får du vara glad/ledsen/arg! Precis som du vill. Det är inte det spm avgör om ni kan göra igen. Du behöver ha en "vanlig" mens emellan hur som helst.
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-27 14:07:16 följande:
    Ledsen för er skull. Du skulle ju självklart inte tagit testet utan din sambo. Ni är två om det här! Försök finna stöd i varandra nu, bryt ihop. Så tar ni nya tag när ni orkar, men tillåt er att vara ledsna först.
    Fast det beror på hur man bestämmer med den man är tillsammans med. Jag testar alltid själv, för om jag är gravid så vill jag berätta det för min man på ett speciellt sätt. Inte genom att vi båda står och tittar på testet. Och det är vi som sagt överens om, så det där är ju väldigt individuellt.
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-27 21:08:21 följande:
    Okej. Ja, alla gör såklart som de vill. För mig är dock det där fullkomligt obegripligt. Jag menar på att man är två i processen. Då gör man allt tillsammans. Men det är så vi gör. Alla får göra som de vill och som känns bäst
    Ja, det viktiga är att det känns rätt för dem som det berör.

Men det är väl lite som att skulle vi gravida naturligt så skulle inte min man stå bredvid varje månad vid testet. Så då kör vi den linjen nu också. Så som vi vill ha det helt enkelt.
  • Sjöblomman

Usch! Jag var med om något mycket läskigt för en timme sedan.
    Jag följde med min man till sophuset och på vägen tillbaka svimmade jag plötsligt. Helt plötsligt låg jag bara där på marken med ordentliga skrubbsår och värkande ben. Sen fick jag panik och började skaka och gråta när jag tänkte på småttingarna.

Min man fick in mig och la mig i en fåtölj med fotpall, gav mig vatten och tröstade och plåstrade om. Fortfarande lite illamående och lätt yrsel, samt värkande ben.

• Sjöblomman

Tack alla som har tänkt på mig! <3
    Jag mådde inte bra alls, yrsel och huvudvärk. Blodtrycket var lite högt så man vet inte vad det berodde på, men jag har känt mig väldigt stressad på jobbet så det kanske är en reaktion på allt. Rent fysiskt blev jag ordentligt mörbultad och har hasat fram, men nu är det mycket bättre.

Har hunnit läsa igenom allt nu på morgonen,

Regnbågsdröm! Vad tusan?! Jag blir så ledsen för er skull! KRAM
    Om du/ni orkar, ge inte upp! KRAM

• Sjöblomman
    NovaRobin skrev 2016-10-03 15:44:59 följande:
    Vad skönt att höra från dig. Vi vart ju riktigt oroliga ett tag. Mår du bättre nu? Hur går ruvningen?

Stor kram till dig
    Tack! Ja, jag mår bättre. Men fortfarande yrsel och huvudvärk.

Ruvningen är i sin kritiska fas just nu, TD på lördag.
Svar på tråden IVF med start i september 2016