• Sjöblomman

IVF med start i september 2016

Tintin31 skrev 2016-10-10 22:38:07 följande:

Hej! Börjar med att önska alla stort lycka till! Vi startar i samband med nästa cykel, början av november - spännande! Till fråga ovan: Vår läkare sa bestämt inget sex under behandling. Tänk att plötsligt lyckas o bli gravid med fyr/fem/sexlingar. ???????? Även att man ska vara försiktig med fysisk ansträngning.

Det är ju inte så stor chans att bli det, äggen lossnar ju inte / mognar inte förrän du tar ovitrelle. Så fram tills dess är det ingen fara.
    Det som kan hända är ju att man får ont med tanke på att äggstockarna är rejält förstorade.
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-10-11 09:32:36 följande:
    Alla kliniker har uppenbart olika restriktioner. Så du bör höra med din klinik och följa deras råd.

Jag har däremot alltid fått restriktionerna att inte bära tungt, bada eller ha sex två veckor efter äggplocket.

(PS. Sjöblomman - jag har skickat privatmeddelande till dig om du inte har sett det)
    Ah! Ska gå in och kolla, privata kommer jag inte åt från appen. Återkommer.
  • Sjöblomman
    Lady76 skrev 2016-10-11 21:39:18 följande:

Hej tjejer ??! Har precis avslutat mitt tredje och sista gratis försök av ivf på Karolinska i Huddinge. Så nu är tiden efter insättning bara till att vänta och hoppas. Påbörjade nedtrappning av hormoner den 6sept med nässpray senarelagts. Och sedan menopour o gonal F sprutor ca 20e dagen efter påbörjad behandling. Fick 6 ägg utplockat men endast 5 som överlevde men endast 4befruktade. De sattes sedan in dag 3 efter utplockat. 2 embryon stora o fina fördes in och då jag fyller 40 om några dagar så känns d extra nervöst då försöken försvinner snabbt.. jag önskar er alla stort lycka till o lovar berätta hur detta försöket gick.. kram/Johanna

Lycka till!
  • Sjöblomman
    Tatami skrev 2016-10-11 23:51:05 följande:

Haft en jobbig ivf-dag och har ingen att prata med så tänkte skriva av mig här. Varning långt!

Dagen började bra med VUL stim.dag 8 som visade hela 14-17 äggblåsor varav 5 av nästan mogen storlek. Det fick däremot kliniken att akut ändra min behandling för att minska risken för överstimulering. De skrev ut recept på suprefact att ta vid 22 och inte ta otrivelle, äggplock redan på torsdag och återinsättning på lördag. Jag skulle ta med otrivellen på torsdag.

Eftersom kliniken är i Danmark hade jag bara ett inscannat recept via mail, och det dög inte på svenska apotek, dessutom fanns inte suprefact i hela Uppsala och även ovitrelle-pennan visade sig ha slutat tillverkas(!). Efter telefonkö till sjukvårdsupplysningen för att komma i kontakt med gynakuten fick jag till slut prata med en läkare som hade någorlunda koll. Samtidigt för att spara tid gjorde jag en fuling och bad mammas sambo skriva ut suprefacten till ett apotek i Sthlm som hade inne. Med hjälp av gynakuten bestämde jag att hämta ut suprefact och de sa att jag kunde få med sprutor för injektion från Apoteket. Klockan är nu 19. Min mobil har bara 2 % batteri så jag hämtar datorn hemma för att ladda mobilen på.

Åker till Sthlm och är framme på Apoteket 2 min innan det stänger, 20:00. Får ut suprefact samt otrivelle av rena turen, från annan tillverkare. Men ingen spruta. De har regler mot att dela ut sprutor. Hemma 21:30, helt slut med hög ångest och kan ändå inte ta suprefacten eftersom jag inte har nån injektionsspruta. Gjorde som kliniken sa och tog ovitrelle istället, så får vi chansa på att jag inte blir överstimulerad.

Nu bokat tåg och flyg, hotell, packat, duschat, sjukskrivit mig från jobbet, fixat kattvakt, etc. Åker imorgon. Orolig men skönt att det snart är över.

Åh vad tufft!
    Lycka till!
  • Sjöblomman
    Sjuttiosjuan skrev 2016-10-12 13:52:02 följande:

Hej alla! Nu har jag varit i Uppsala igen för planering av vårt andra försök. Träffade en tredje läkare som tyckte jag skulle köra nässpray ( Synarela) med start 1 v innan beräknad mens (om 10dagar) och sen ta Menopur från och med 3:dje mensdagen (400) istället för Elonva plus Menopur som jag hade sist då bara 1 ägg gick att plocka ut och återföras,dock var det ägget tydligen av ganska dålig kvalitet och han sa att chanserna för oss är väldigt små och att vi bör fundera på äggdonation efter detta försök som vi påbörjar i november.. Hur känner ni inför äggdonation?

Ja... inte lätt att säga. Men jag har funderat på äggdonation, alltså inte att det är aktuellt för oss just nu. Men hur vi skulle ställa oss till det, jag tänker att det kommer i ett annat läge om man inte har något val. Hellre äggdonation än inget barn. Om du förstår hur jag menar.

Hur går era tankar?
  • Sjöblomman
    Tatami skrev 2016-10-15 15:24:30 följande:

Nu ruvar jag ett 2-dagars. Dock inte speciellt hoppfull. Det var det enda embryot som klarade sig från igår och det hade vid insättningen fortfarande bara 2 celler. Visst, det kan såklart bli en graviditet, men jag vet att chanserna är rätt små. Denna gång tänker jag snällt vänta till testdagen om jag inte får extremt tydliga gravsymtom.

Besviken över att 14-17 äggblåsor genererade ett enda 2-celligt embryo. Nu ska jag hantera det och gå vidare.

Lycka till nu!!!!
  • Sjöblomman
    Kärleksbarn00 skrev 2016-10-17 11:50:42 följande:

Officiella testdagen idag och jag är fortfarande gravid och det visar rätt stegring. Ringde till kliniken och meddelade om plusset och nu ska det skickas ut en tid för vul med post. Känns som man vill ha tiden idag, för det blir ju ens nästa milstolpe. :) Men men hoppas den kommer i veckan.
    Lycka till alla andra med ruvandet och behandlingen.

Härligt!
  • Sjöblomman

Idag är det ett år sedan missfallet. Det känns.

Vi var på kliniken och träffade vår läkare idag. Kommer att göra korta nästa gång och börjar med sprutor om två veckor på dag 1. Inleder med gonal-F 300 i tre dagar och sedan 225 resten av dagarna. Vilket är nytt, då vi tidigare bara haft 225.

Så nu är det verkligen dags! 6e IVFn och 10e insättningen...

• Sjöblomman
    Tatami skrev 2016-10-18 23:05:13 följande:
    Beklagar sorgen :( Kram. Men spännande med nytt protokoll! Ska hålla tummarna för att denna omgång ger dig många och bra ägg och embryon :D
    Tack!
Svar på tråden IVF med start i september 2016