• Sjöblomman

IVF med start i september 2016

Regnbågsdröm skrev 2016-09-19 17:48:03 följande:
    Nej det har vi aldrig fått. Gjort tre försök.
    Man ska köpa ett clearblue graviditetstest, digitalt, och ta på testdag. Innan dess ska man bara ta sitt progesteron, Crinone. No more.
    Ok. Trodde alla fick test. Men återigen, saker är olika. Vi får två tester på min klinik, men jag gillar inte dem så jag köper alltid Clearblue digital. Så slipper man analysera och vrida och vända.
  • Sjöblomman
    Tiiffany skrev 2016-09-20 07:45:26 följande:

Jag vet inte hur jag ska säga detta, jag är i total chock! Igår ringde jag till Huddinge så jag såg att mina flytningar hade ändrat färg samt att det rann lite brun vätska som när mensen brukar börja. Tanken är att jag imorgon ska börja med spruta 1. Imorse tog jag av mig tampongen och den var helt vit. Då täkte jag ne nu tar jag ett gravtest så att jag kan ringa huddinge och be dem kolla vad som är fel. Det stod Gravid 2-3!!! jag här heeeeeelt chockad. Sist vi blev gravida var 2015 oktober och sedan dess har vårt liv varit upp och ner med undersökningar och operation. Just nu vill jag bara njuta av tiden och ringa huddinge. Förhoppningsvis får jag en tid i v7 för VUL och få höra hjärtljud med tanke på tidigare missfall 

Åh GRATTIS! Vad härligt!
  • Sjöblomman

Hemkommen efter ÄP. Sämre resultat än vanligt, 6 ägg, men jag vet att det är ett helt ok resultat. Det är bara det att jag jämför med mina tidigare 4 IVF då vi fått runt 15 ägg. Nåja, det räcker med att 2 klarar sig fint och flyttar in på torsdag.

Fick med mig extra smärtlindring också, vilket känns skönt. Nu blir det sova och vila. Har tagit ledigt resten av veckan, så att jag verkligen är i form när det är dags att börja jobba igen.

• Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-20 11:49:50 följande:
    Jag håller tummarna för att det är två superägg som flyttar in på torsdag! Kram till dig <3

När du fått ut många, hur har mognandes sett ut då? Jag tänker att nu kanske det var en läkare som bara plockade mogna ägg. Det hände mig en gång när jag "bara" fick fyra. Hörde hur läkaren sa till assistenten att "de här behöver vi inte plocka ut, för de är för små". Hoppas på bra befruktning för er nu!
    Ja, har haft den här läkaren vid ett tidigare plock. Vi gör alltid ICSI, har glömt att fråga om mognad men det har varit runt 7-10 som befruktats så därför är jag lite nervös nu...
    Tänkte ringa imorn eftermiddag och fråga hur det har gått.

Håller tummarna för er imorn!
  • Sjöblomman

Vilken dag börjar ni med Lutinus?
    På min klinik har det tidigare varit dag 2 efter ÄP, men nu har de ändrat till dag 3.

• Sjöblomman
    Hejhopp132 skrev 2016-09-20 16:31:07 följande:
    Dag 2 började jag.. Kan det bero på vilken dag du sätter tillbaka ägg?
    Nej jag tror inte det, har satt tillbaka dag två, tre och fem. Men alltid börjat med Lutinus dag två.

Ingen stor grej, tänkte bara vad ni andra får för förhållningssätt.
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-21 12:01:01 följande:

Tack för alla lyckönskningar. Ni är himla fina!
    Rekord antal ägg blev det vid ÄP idag. 12 stycken! Vi är oerhört glada över det. Vet ju inte hur många mogna, då vi haft få tidigare. Men passar på att vara glada idag, så får vi se sen! Seger idag! Får veta befruktning klockan 15-16 imorgon.
    Kram till alla!

Åh vad härligt! Det blev som att vi bytte den här gången, du fick många och jag fick få.
  • Sjöblomman

Ringde kliniken nu, 4 av de 6 äggen blev befruktade.

Frågade även om mognad och de sa att alla 6 var mogna. Så nu hoppas jag att de fortsätter dela sig.

• Sjöblomman
    hope88 skrev 2016-09-21 13:14:52 följande:
    Hoppas så att guldägget/äggen finns där! Spännande med 2 st som ska flytta in! Håller tummar och tår att det går bra imorgon :) Vila på du!

För oss denna gången vart det 10 ägg, 6 mogna och 1 som befruktades normalt och som flyttade in och fäste <3 Allt går även om det känns klyschigt med guldägg osv.

Stor kram!
    Tack! <3
Svar på tråden IVF med start i september 2016