• Sjöblomman

IVF med start i september 2016

NovaRobin skrev 2016-10-04 08:34:51 följande:
    Håller alla mina tummar och tår för att det ska gå bra. Men det tror jag det gör :)

Är själv bara på dag 8 och det känns som en evighet kvar :(
    Tack! När är din TD?
  • Sjöblomman
    NovaRobin skrev 2016-10-04 08:49:30 följande:
    Har testdag den 15 oktober men kommer tjuv testa i helgen tror jag. Typ dag 13 :)
    Hur känner du dig?
  • Sjöblomman
    NovaRobin skrev 2016-10-04 09:27:04 följande:
    Ibland känner jag ingenting men ganska ofta spänningar i magen och ibland lite halsbränna. Känner ingenting i brösten. Hur mår du? Känner du nåt?
    Halsbränna till och från. Ordentlig mensvärk, känns som det ska börja när som helst.
  • Sjöblomman
    Filli89 skrev 2016-10-04 21:26:51 följande:
    Jag ställde den frågan sist när jag fick pluss, vf vissa fortsätter med proggisarna. Bm sa att de som fortsätter är de som inte har egen cykel. Men jag vet även att vissa tar det för att förhindra MF på nått sätt. Om du är orolig prata med bm på er klinik, om du har egen cykel kmr hon förmodligen säga att du inte behöver.
    Hur menar du "har egen cykel"?
    Jag fick info om att fortsätta med lutinus till VUL i v.8, när jag var gravid. Tror att det har att göra med olika upplägg på olika kliniker.
  • Sjöblomman
    Filli89 skrev 2016-10-04 23:02:35 följande:
    Dvs har man egen cykel så har man egen mens och ägglossning och slemhinnan bygger upp sig själv. Det finns de som gör ivf som måste framkalla en mens dvs de har ingen mens lr ägglossning annars tex om man har pco/s
    Jaha, du menar så. Ja men jag har egen cykel och skulle som sagt ändå fortsätta med progesteron till vecka 8.
  • Sjöblomman
    Sjuttiosjuan skrev 2016-10-05 17:21:30 följande:
    Tack! Ja, känner mig faktiskt rätt okey, det var ju vårt första försök:) Fick en tid nästa vecka så vi kan sätta igång så fort nästa mens kommer! Vi får kämpa vidare helt enkelt, skam den som ger sig!
    Skönt att du känner dig ok trots allt! KRAM

Dock är jag väldigt tveksam till att ni får starta direkt vid nästa mens. Har hittills aldrig hört en klinik som tillåter det när det gäller IVF, vid FET kan man sätta igång direkt.
    Det handlar om att de måste se att kroppen är återställd och att den fungerar som den ska.
    Troligen kommer ni planera inför nästa försök under besöket nästa vecka, det är ju inget som hindrar det.

Jag kan ha fel, men jag tror inte de. Har varit i IVF karusellen i två år nu...
  • Sjöblomman
    Tatami skrev 2016-10-05 21:56:33 följande:
    Jag har börjat nu igen, på mensen som följde en månad efter den mens jag hade vid misslyckat ivf. Det var planerat av kliniken.
    Ok... men då hör du väl långa eller? Annars har de verkligen ändrat sina riktlinjer...
  • Sjöblomman
    Tatami skrev 2016-10-06 02:43:31 följande:
    Nä korta protokollet. Alltså, första sprutomgången var under augusti-mensen. Sen fick jag september-mensen som egentligen var ett tidigt missfall, ca en vecka senare än vanligt. Sen fick jag ägglossning två veckor efter det. Och nu oktober-mensen har jag börjat med sprutor igen.

Det är ju en helt normal mens jag har nu denna månaden så jag ser inte varför man inte skulle kunna börja? Jag gjorde ett VUL innan sprutstart för att se att allt såg ok ut osv. Och dessutom är det lite bråttom pga min ålder (41). Men du menar att det vanligaste är att jag skulle behövt vänta till november-mensen? Intressant.
    Nej nej! Då menar vi samma sak!
    Alltså du väntade ju septembermensen. Jag menade att du inte hade kunnat starta på den.
  • Sjöblomman
    Sjuttiosjuan skrev 2016-10-06 08:30:46 följande:

En fråga till er!

Vi kommer ju troligen behöva söka oss till en privatklinik snart om vårt nästa försök inte lyckas. Vart gör ni er IVF och har ni några rekommendationer vart man ska vända sig? Vi bor lite öster om Stockholm så gärna i Stockholmsområdet:)

Sophiahemmet är underbart! Har gjort alla 5 IVFer och 4 FET där.
  • Sjöblomman
    NovaRobin skrev 2016-10-06 07:59:20 följande:

Plussade idag på dag 10 :) kännt i flera dagar att jag varit gravid så idag var jag tvungen att testa. Hoppas bara allt går som det ska.

Håller tummarna nu för er andra ruvare och för er som inte plussat, ge inte upp det kommer att gå vägen för er :)

Grattis!
    Hur kände du?
Svar på tråden IVF med start i september 2016