• Lee***

IVF med start i september 2016

[quote=76931967][quote-nick]Ivfangie skrev 2016-09-01 08:24:00 följande:[/quote-nick]Hejhej!

Jag har en fundering, från att man börjar med första sprutan när brukar man göra äggplock? är det ca 10-11 dagar efter?

[/

Det varierar jag brukar ha äggplock 12 dagar efter första sprutan. Började i måndags o kommer antagligen plocka nästa fredag

• Lee***

[quote=76932039][quote-nick]Ivfangie skrev2016-09-01 08:52:18 följande:[/quote-nick]Okej tack för svar :) lycka till hoppas allt går fint :)[/

Tack, det hoppas jag med. Tredje äggplocket för mig, hoppas verkligen att det blir det sista

• Lee***
    Ashurst Klara skrev 2016-09-03 08:21:56 följande:

Ett skepp kommer lastat med ett glatt besked som förhoppningsvis kan ge lite hopp:

Jag fick två streck på stickan i morse! På tredje ivf-försöket. Efter två färska och ett fryst misslyckande var jag helt säker på att även det sista skulle gå åt skogen. Jag har varit SÅ nere och SÅ deppig. Vi har ställt oss i adoptionskö och planerat resor till våren. Men så blev det två streck på stickan till slut. Det är verkligen ett lotteri! Men varje gång man drar en lott så har man faktiskt en chans till vinst. Så fortsätt dra era lotter! Kram och lycka till!

Grattis !!
  • Lee***

Tamani, vad tråkigt. Vet hur det känns,är för jävligt...Denna process är inte lätt!!!

Var på mitt första vul under denna ivf. Blåsorna hade inte växt till sig riktigt. Antingen blir det plock på fredag eller måndag . Så synd att man inte kan få plock på helgen, för på fredag kan vara för tidigt men måndag för sent.

Hoppas verkligen att tredje gången går vägen'....för det är jobbigt denna process, hoppas vi alla har våra små mirakel snart.

• Lee***

Blåsorna är ff för små så det blir ingen äggplock på fredag, brukar ha äggplock vid den tiden. Någon/några hade växt till sig bra men var flera som var för små, så då ville kliniken vänta till måndag. Jag blir lite otrolig om äggen hinner lossna tills måndag. Så typiskt att inga äggplock görs på helgen.

Hoppas iaf att det finns 2 bra embryo tvillingförsök denna gång:).

Jag är så orolig om det inte fungerar, vad gör man då liksom, hur går man vidare, när känner man att nu får det räcka med behandlingar...

• Lee***

[quote=76951182][quote-nick]Sjöblomman skrev 2016-09-07 22:41:26 följande:[/quote-nick]Usch, inte kul.

Ja, svårt att säga... Vi är inne på 9e insättningen och har inga planer på att ge upp, även om det är tungt och obeskrivligt jobbigt.

Kram[/

Beklagar att ni har behövt göra många insättningar, hoppas verkligen att 9:e insättningen är er tur.

Lätt att man tappar hoppet ibland. Läste någonstans att någon hade sagt att det är ungefär som att slå tärning, vissa får en 6:a på första slaget medan andra får slå massa gånger.. Det är väl så, de flesta får barn förr eller senare. Men en sak i taget, även om det kan vars svårt

• Lee***

Nu är Äggutplocket gjort, 12 ägg. Bästa omgången. Så här långt känns det bra. Befruktningen brukar gå sämre, tyvärr. Insättning på onsdag. Är lite nervös hur många ägg som blir befruktad. Men nu är det bara att vänta, kan inte göra så mycket.

• Lee***

[quote=76963127][quote-nick]Emmis84 skrev 2016-09-12 11:07:40 följande:[/quote-nick]Jag går på RMC i Malmö. Vart går du?

Lee*** : Hur lång tid tog ditt äggplock? Gjorde bedövnings sprutan mycket ont? Usch jag är så nervös inför mitt äggplock imorgon..[/

Tog ca 10 min. Väldigt individuellt. Men det bästa är att försöka stt slappna av även om det är svårt, att inte spänna sig. Kände inte av bedövningssprutan direkt, var mest lite obehagligt. När de sedan plockade ut blåsorna då kände jag stick som gjorde ont. Men det är bara att säga till att det gör ont så får man mer smärtlindring

• Lee***

[quote=76966766][quote-nick]Emmis84 skrev 2016-09-13 14:10:52 följande:[/quote-nick]Tråkigt att höra men det är bara på det igen.. skönt att du har ett/flera i frysen. Håller tummarna för dig att det kommer att gå vägen nästa gång. Var detta din första IVF? Hur många ägg fick du till frysen?

Jag har nyss kommit hem från mitt ÄP och fick 13 ägg. Jag bara hoppas att dem är av bra kvalité så att någon kan frysas också.[

Va bra resultat:) hur kändes Äggutplocket?

Av mina 12 ägg så var 11 mogna o 9 ägg befruktades. Bästa omgången:) förra gången fick vi "bara" 4 ägg befruktad. Insättning i morgon, 2 st , om allt går som det skall

• Lee***

Nu har jag fått två embroy insatta. De resterande 7 skulle odlas vidare, tyvärr hade inte de delat sig korrekt för den dagen. Men de jag fick tillbaka var 2 st fyrcellig.

Min urinblåsa var inte riktigt fylld, vi kunde se katetern men tyvärr inte när läkaren släppte embryon. Hoppas verkligen att det inte har ställt till det för oss. Den glädjen jag borde känna finns inte, självklart är jag glad att vi trots allt fick två. Men att jag skulle druckigt mer vatten. Jaja, bara vänta o se , nu kan man ju inte göra så mycket mer.

Hoppas det går bra för er alla

Svar på tråden IVF med start i september 2016