• Lee***

IVF med start i september 2016

[quote=77002992][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-09-26 17:06:23 följande:[/quote-nick]

Jag förstår. Det där avgör man förstås själv vad som känns bäst.

[/

Men skönt att höra hur ni andra har gjort. Tack

• Lee***

[quote=77003186][quote-nick]NovaRobin skrev 2016-09-26 18:15:35 följande:[/quote-nick]

Nu är även jag ruvare med ett 4 celligt embryo :)

Nu blir det en lång väntan. Vad bör man tänka på nu? Är det nåt man ska undvika?

[/

Precis vad jag undrar också. Försöker äta som att jag är gravid, dock är jag för dålig på att frukt och grönt. Men det är svårt, brukar googla.

Annars lever jag som vanligt, tränar inte hårt men rör mig varje dag så att man får gång blodcirkulation

• Lee***
    Hejhopp132 skrev 2016-09-27 10:13:21 följande:

RD 13..

Igår fick jag en ljusrosa flytning på trosskyddet och blev orolig, försökte tänka positivt då jag läst att det inte behöver vara någon fara. Nu på morgonen hade det gått över till en mer blodig dock inte mensliknande flutning. Jag blev jätte orolig/ledsen och rotade fram en gravidsticka från Apoteket och den visade "ej gravid"

Så, ja.. Fail i den här icke familjen ????

Vad gör man nu? Hur berättar jag för min sambo som igår för första gången tog på magen och sa till mig hur lycklig han är osv.. Ringer man kliniken och försöker vara" käck" och positiv så man snart får göra igen?

Beklagar verkligen, så jobbigt när mensen kommer:(
  • Lee***

[quote=77006908][quote-nick]Sjöblomman skrev 2016-09-27 23:14:04 följande:[/quote-nick]

Usch! Jag var med om något mycket läskigt för en timme sedan.

Jag följde med min man till sophuset och på vägen tillbaka svimmade jag plötsligt. Helt plötsligt låg jag bara där på marken med ordentliga skrubbsår och värkande ben. Sen fick jag panik och började skaka och gråta när jag tänkte på småttingarna.

Min man fick in mig och la mig i en fåtölj med fotpall, gav mig vatten och tröstade och plåstrade om. Fortfarande lite illamående och lätt yrsel, samt värkande ben.

[/

Vad läskigt att svimma bara sådär. Kan förstå att du är orolig för dina embroyn. Ring till kliniken och hör med dem så kanske du kan bli lite lugnare.

• Lee***

Är på rd 15 med 2 dagars embroyn. Tycker att denna ruvning har gått relativt bra, även om det är väldigt tufft. Börjar bli lite nervös vad testet visar, men inte långt kvar skulle även nu kunna göra det, men vågar inte;)

• Lee***
    NovaRobin skrev 2016-09-29 18:45:54 följande:

Åhhh vad spännande då har du ju ruvat länge nu :) förstår att det är läskigt. Tror inte att jag håller mig till dag 15 :) sist plussade jag på dag 13. Har en son genom ivf på 2,5 år.

Håller alla tummar för ett plus för dig inom kort :)

Tack, man är lite sugen att testa, men samtidigt inte.

Vad ligger du i proccesen ?
  • Lee***
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-29 19:12:01 följande:

Vilken dag har du testdag?

Jag har alltid börjat blöda innan testdag, så har alltid "vetat" när jag kommer dit

Vi har testdag 20 dagar efter ÄP, så antingen lördag eller söndag beroende på om man räknar ÄP.

Vilken RD är du på? Håller tummarna att det är vår tur denna gång:)
  • Lee***

[quote=77011376][quote-nick]NovaRobin skrev 2016-09-29 20:19:52 följande:[/quote-nick]

Endast rd 3 idag. Tog precis min sista ovitrelle :) lång väntan nu. Tror jag kommer testa på dag 13 även denna gång. Verkar vara ett tur nr för mig.

Hur mår du då? Känner du några graviditets symtom?

Jag vet inte riktigt , kände lite känningar i livmodern , men vet inte om jag gör det längre. Har känt i över en vecka att mensen är på gång, o att man känner lite där nere, sedan om det är tablettera eller om man är gravid. Sedan går jag på toa på natten, mina bröst är inte så ömma. Som sagt svårt att avgöra vad man känner...

Antar att du inte känner så mycket ännu?

• Lee***

[quote=77011397][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-09-29 20:29:18 följande:[/quote-nick]

Okej. Men fick ni inte ett specifikt datum? Det får alltid vi. Har ni gjort försök tidigare? (Svårt att komma ihåg alla)

Jag är på RD7. Tack för tummar! Håller för dig också! Måste vara vår tur nu!

[/

Nej, stod bara att testet skall göras tidigast 20 dagar efter ÄP. 2 st, första tog dig inte andra MA i vecka 12

• Lee***
    Fruvik skrev 2016-09-29 21:09:08 följande:

Mitt första IVF! Haft en ofostrig graviditet och tre tidiga missfall på egen hand innan! Fick detta besked idag när jag tjuvstartade lite (testdag imorgon!) skräckblandad förtjusning!!

Stort grattis:) vad kul!

Svar på tråden IVF med start i september 2016