• Lee***

IVF med start i september 2016

Ni som ruvar, hur lever ni? Som vanligt eller tar ni det lite lugnare? Kost?

Jag själv försöker leva som vanligt, promerar en del men lyfter inte tungt eller springa. Försöket även äta lite grönsaker/frukt men borde äta mer

• Lee***

[quote=76981239][quote-nick]Sops skrev 2016-09-18 17:24:39 följande:[/quote-nick]Jag lever som vanligt! Har tyvärr inte kunnat ta det lugnare i jobbet men jag tänker att det brukar ju bli barn ändå.

Har tyvärr inte dragit ner på kaffet som jag hade tänkt men ska bättra mig på det nu. Vilken rd är du på?[/

På rd 4 eller 5 med 2 dagar embryon. Själv?

• Lee***
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-19 16:10:35 följande:

Tack för dem orden. Jag hoppas du har rätt i att allt är som det ska. Vet ni om blåsorna växer lite till av ovitrelle ägglossningsspruta också?

Hur långt har du kommit i behandlingen? Stor kram!

Ja, blåsorna växer till sig lite med ovitrelle ägglossningssprutan. ( på mig iaf)
  • Lee***
    Tiiffany skrev 2016-09-20 07:45:26 följande:

Jag vet inte hur jag ska säga detta, jag är i total chock! Igår ringde jag till Huddinge så jag såg att mina flytningar hade ändrat färg samt att det rann lite brun vätska som när mensen brukar börja. Tanken är att jag imorgon ska börja med spruta 1. Imorse tog jag av mig tampongen och den var helt vit. Då täkte jag ne nu tar jag ett gravtest så att jag kan ringa huddinge och be dem kolla vad som är fel. Det stod Gravid 2-3!!! jag här heeeeeelt chockad. Sist vi blev gravida var 2015 oktober och sedan dess har vårt liv varit upp och ner med undersökningar och operation. Just nu vill jag bara njuta av tiden och ringa huddinge. Förhoppningsvis får jag en tid i v7 för VUL och få höra hjärtljud med tanke på tidigare missfall 

Stort grattis, underbart!
  • Lee***

[quote=76986669][quote-nick]Sjöblomman skrev 2016-09-20 15:10:16 följande:[/quote-nick]Vilken dag börjar ni med Lutinus?

På min klinik har det tidigare varit dag 2 efter ÄP, men nu har de ändrat till dag 3.[/

Kvällen på ÄP dagen

• Lee***

Vi fick två till frysen, bästa omgången. Var först väldigt nervöst r de inte skulle höra ÄP på fredagen som vanligt utan 3 extra sprutdagar.

Vet inte hur denna ruvningen känns, känner inte av några direkta symtom förutom lite ömma bröst, lite känningar från livmodern.

• Lee***

[quote=76987063][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-09-20 17:34:14 följande:[/quote-nick]Åh vad härligt! Grattis till frysägg! Hur har era tidigare försök sett ut? Alltid hoppfullt när man känner att det är "bästa omgången". Håller tummarna för er![/

Omgångarna har ändå varit bra.

1 ivf 10 ägg, 9 mogna , 6 befruktade 1 sattes in, ingen kunde frysa. Sprutade 10 dagar.

2 ivf blåsorna hade inte växt till sig så jätte bra, läkaren plockade även små blåsor o blev själv överraskade att de fick ut 12 ägg, 8 mogna, 4 befrukatade , 1 till o 1 till frysen. Sprutade 10 dagar ÄP gjordes på fredag så de vågade inte vänta tills på måndag.

3 ivf 12 ägg, 11 mogna o 9 befruktade dock när de satte in 2 ägg så hade de andra inte delat sig rätt, men de tog igen, 2 till frysen.

Denna gång hade jag också mindre blåsor ( blev ledsen då jag även hade mindre till antal men det hann o växa till sig o även de många små)så läkaren tyckte att vi plockar på måndag istället för fredag, 13 sprutdagar.

Har läst om dig i några trådar o sett att ni har haft otur. O att du också sprutar många dagar, hur många dagar exkl ägglossningssprutan sprutar du?

Ursäkta för lång text!!!

• Lee***

Tack, regnbågsdröm.

Blev även gravid på ivf 2, slutade i MA vecka 12:(

Lycka till själv. Var det i morgon du skulle ha ÄP?

• Lee***

[quote=76987144][quote-nick]Tatami skrev 2016-09-20 18:07:25 följande:[/quote-nick]Åh det är ju kanon med frysägg! Lycka till med ruvningen nu :)[/

Tack!

• Lee***
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-20 20:51:19 följande:

Vi brukar spruta runt 12 dagar varje gång. Den här gången blev det 11. Kör maxdos från första sprutden, menopur 450.

Hoppas det är vår tur nu. <3

Lycka till i morgon. Hoppas du får några fina ägg:)
Svar på tråden IVF med start i september 2016