• Lee***

IVF med start i september 2016

[quote=76969751][quote-nick]hope88 skrev 2016-09-14 15:25:03 följande:[/quote-nick]Grattis till ruvningen =) Tror inte di behöver vara orolig för blåsan var för lite fylld de är ju väldigt duktiga på de de gör. Hade det varit några problem hade de säkert bett dig dricka lite mer. Men självklart förstår jag att du nojar. Man gör ju det över allt i denna process. Svårt att känna glädje fullt ut men jag håller tummarna stenhårt för dina 2 små ägg =)[/

Tack, skall försöka att inte oroa mig. Men svårt.

Håller tummarna att det gå vägen för dig

• Lee***

[quote=76969822][quote-nick]miamarina84 skrev 2016-09-14 15:53:57 följande:[/quote-nick]Oroa dig inte för blåsan. Jag drack o drack utan att blåsan fylldes. Enda nackdelen är att det blir enklare för läraren att föra in instrumentet med en då större mage ;)[/

Får hoppas det. Annars bör de har sagt ngt till oss.

• Lee***

[quote=76969822][quote-nick]miamarina84 skrev 2016-09-14 15:53:57 följande:[/quote-nick]Oroa dig inte för blåsan. Jag drack o drack utan att blåsan fylldes. Enda nackdelen är att det blir enklare för läraren att föra in instrumentet med en då större mage ;)[/

Får hoppas det. Annars bör de har sagt ngt till oss.

• Lee***
    peacefrog skrev 2016-09-14 17:14:40 följande:

Grattis till återföring. Oroa dig inte för blåsan. Jag var rätt kissnödig inför mitt insättning och frågade om de ville ha mig kissnödig eller inte och de skickade mig på toa. Så tömd blåsa men vi fick se embryona som en liten vit fläck på UL-skärmen så det där med att vara kissnödig eller inte verkar mest vara till hjälp i vissa fall. Det kommer går bra! Håller tummar och tår!

Tack, det är nog ingen fara. Men man blir jo nojig för minsta lilla i denna process.

Första ivf var extremt jobbig var tom tvungen att gå hem från jobbet. Men känner mer att man får bara försöka låta dagarna gå o försöka leva som vanligt. Det ända jag inte gör är att bära tungt eller gå på gymmet o springa.

Såg att du också satt in 2 st:) får vi hålla alla tummar att de vill fästa o stanna kvar.
  • Lee***
    Emmis84 skrev 2016-09-14 10:04:28 följande:

Dom ska ringa idag mellan 14-15. Jag har dock inte fått reda på att jag ska vänta tills vi får besked om befruktning.

Då bör jag nog ta den nu med en gång trots lite blödning?

Hur har befruktningen gått?
  • Lee***

[quote=76971458][quote-nick]Olidligaväntan skrev 2016-09-15 08:33:42 följande:[/quote-nick]Ruvardag 13, negativt gravtest med cb plus. Ordinarie testdag är visserligen på tisdag ruvardag 18, men jag känner mig ganska nedslagen nu.[/

Nej, vad tråkigt. Lider verkligen med dig. Vet tyvärr hur det känns:(

• Lee***
    avin78 skrev 2016-09-16 22:00:46 följande:

Kanska bara privat klinik återlämna 2 ägg? Jag går på rmc malmö ,

Jag har frågat i min andra ivf , det sagt att nej, det går inte ,

Jag fick välja två denna omgång, vårat tredje ivf, tror det berodde på att vi endast har fått till frysen en gång plus att jag har nedsatt äggreserv
  • Lee***

[quote=76980525][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-09-18 12:27:06 följande:[/quote-nick]Finns inga trepack för oss tyvärr. Vi har donatorsperma, så därför måste vi fortsätta på landstingets klinik. (Bara där de gör IVF med donatorsperma. Finns någon enstaka privat klinik i landet som också gör det, men ligger på andra sidan landet från oss) Så vi får betala per försök. Ett kostar 43500.[/

Så märkligt att inte privata kan få göra ivf med donerade spermier, då det är tillåtet med insemation av donerade spermier

• Lee***

[quote=76980694][quote-nick]Sjöblomman skrev 2016-09-18 13:33:50 följande:[/quote-nick]En sak som jag tänkt på i samband med betalning, vi har hittills tagit från sparkonton och betalat för behandlingarna. Men det finns ju inte oändligt med pengar, i alla fall inte i vårt fall. Förhoppningsvis tar det sig nu, men vad gör man annars? Får man lån på banken till IVF? Har de avbetalning på kliniken?[/

Vår klinik har bra avbetalning, tror att det var räntefritt så har man x månader att betala tillbaka.

Svar på tråden IVF med start i september 2016