• Svar på tråden IVF med start i september 2016
  • Sjöblomman
    Tatami skrev 2016-08-16 16:02:04 följande:

Hej!

Första gången jag postar här. Såg att det var en septembertråd men hoppas jag får vara med ändå, håller på med ivf nu. Har precis varit på ultraljud och fått veta att äggplockning blir på lördag morgon, 20/8 alltså. Hade 5 äggblåsor idag plus 3 små som kan växa till sig. Är 41 och första försöket så det är tydligen ett ok resultat. Nu vet jag inte om jag ska hoppas eller förbereda mig på att bli besviken. Kan man göra båda? :)

Nån som har gjort äp tidigare och kan säga om ni hade ont timmarna efter?

Välkommen!
    Går du på Sophiahemmet?
    Jag gillar lördagsplock, det är så lugnt där då.

Ja, jag brukar ha väldigt ont efteråt. Det är olika från person till person, men du kan "förvänta" dig vila resten av dagen och sen att du är öm dagen efter.
    Lycka till!
  • Tatami

Tack! Jag gör IVF på Stork-kliniken i Danmark, himla bra att de har lördagsöppet :) Jag har bokat flyg tillbaka redan 3 timmar efter ÄP så jag hoppas jag orkar röra på mig :P Som tur är är det söndag dagen efter = inget jobb för mig.

• FruA78
    Sjöblomman skrev 2016-08-16 18:59:50 följande:
    Välkommen!
    Går du på Sophiahemmet?
    Jag gillar lördagsplock, det är så lugnt där då.

Ja, jag brukar ha väldigt ont efteråt. Det är olika från person till person, men du kan "förvänta" dig vila resten av dagen och sen att du är öm dagen efter.
    Lycka till!
    Javisst är det lugnt på lördagar. Gjorde tre inseminationer förra hösten där och två av gångerna skedde det på en lördag. Behövde bytta klink för att göra ivf via landstinget, så nu är jag istället på ivf-kliniken Sthlm.
  • FruA78
    Tatami skrev 2016-08-16 16:02:04 följande:

Hej!

Första gången jag postar här. Såg att det var en septembertråd men hoppas jag får vara med ändå, håller på med ivf nu. Har precis varit på ultraljud och fått veta att äggplockning blir på lördag morgon, 20/8 alltså. Hade 5 äggblåsor idag plus 3 små som kan växa till sig. Är 41 och första försöket så det är tydligen ett ok resultat. Nu vet jag inte om jag ska hoppas eller förbereda mig på att bli besviken. Kan man göra båda? :)

Nån som har gjort äp tidigare och kan säga om ni hade ont timmarna efter?

Välkommen! Lycka till på lördag.

Hade inte så ont efter äggplock men tog det lugnt resten av dagen. Låg i soffan hela dagen och mannen fick skämma bort mig. Behövde inget mer smärtstillande än det jag fick på kliniken. Plockade på fredagen och hade insättning på måndagen. Var ledig under Jörgen och även måndagen.
  • Filli89
    miamarina84 skrev 2016-08-16 16:51:13 följande:

Jag har legat i soffan hela dagen med en värmekudde. Kör det ist för Alvedon. Har även gått en kisse runda med hunden ;) bara olustig känsla i magen. Ska jag hosta måste jag vara dubbelvikt. Men glad att jag ibte jobbar idag, förskollärare ;) hoppas det mesta magont försvinner för i morgon ska de in igen med ett embryo. Är ibte så sugen på att de ska grejas där nere nu. Tycker även lutinusen är jobbig. Skönt att du ör på bättringsvägen då kan du nog jobba i morgon.

Ja igår var det som värst tyckte jag, gjorde hemskt ont fast inte på ett "jag behöver värktablett sätt" men typ kramper o svårt att hosta osv. Idag känns det bättre som att men smärtan finns där någonstans. Hoppas det är ännu bättre imorn då för ja jobbar 5 dagar på raken sen. Ja har inte känt av lutinus rinna ut ens som de brukar göra. Bra att Du påminde mg ska ta den nu!
  • Filli89

Ringde klinken idag, hon sa att alla ägg har befruktats förutom ett som var omoget. Får se hur alla utvecklar sig dock. Insättning är preminiärt på torsdag men att de ringer om de sätter in 5 dagars och isf på lördag. Visste Ey att de gjorde insättning på helger men tydligen gör det det ibland.

• Tatami
    Filli89 skrev 2016-08-16 20:31:10 följande:

Ringde klinken idag, hon sa att alla ägg har befruktats förutom ett som var omoget. Får se hur alla utvecklar sig dock. Insättning är preminiärt på torsdag men att de ringer om de sätter in 5 dagars och isf på lördag. Visste Ey att de gjorde insättning på helger men tydligen gör det det ibland.

Åh, kul, hoppas att det går bra då och att du får ett "lucky egg" :)
  • avin78

Vad skönt, önskar lycka till????????

• avin78

Vad skönt, önskar lycka till

• miamarina84
    Filli89 skrev 2016-08-16 20:28:37 följande:

Ja igår var det som värst tyckte jag, gjorde hemskt ont fast inte på ett "jag behöver värktablett sätt" men typ kramper o svårt att hosta osv. Idag känns det bättre som att men smärtan finns där någonstans. Hoppas det är ännu bättre imorn då för ja jobbar 5 dagar på raken sen. Ja har inte känt av lutinus rinna ut ens som de brukar göra. Bra att Du påminde mg ska ta den nu!

Wiho fasen bra befruktning :) då kan du jobba i lugn o ro i några dagar. För finns säkert då ett toppen ägg bland dem. Känner samma smärta som du. I morgon blir det väl att ta två Alvedon o bege sig till kliniken 2,5h bort. Om inget skulle bli befruktat så ringer dem innan tolv :/ nervös.....
Svar på tråden IVF med start i september 2016