• Svar på tråden IVF med start i september 2016
  • 39latina
    Hej! Ny här och följer er alla med stort intresse! Jag är 39 år, oförklarligt barnlös och vi har försökt i 4 år. Första IVF, skall ta ägglossningspruta på lördag och plock på måndag. Vi går på St Görans, sthlm, fin personal. De sa att jag bara har 5 blåsor, men uppmuntrade mig ändå med att det är 5x så stor chans än i normala fall. 
    Kram och lycka till!
  • Filli89

[quote=76897299][quote-nick]Tatami skrev 2016-08-19 20:46:17 följande:[/quote-nick]Jag tog min ägglossningsspruta igår kväll, ska plocka ägg imorgon bitti. Jag har nu på kvällen fått mer och mer ont, det har varit ömt hela tiden men nu gör det så ont att jag knappt kan röra mig, mkt värre än mensvärk. Och det blir sämre, trots alvedon. Har ni som gjort ivf tidigare känt så? Kan det göra så ont utan att nåt är fel? Orolig.[/quote

Hej du. Förstår din oro men tänkte bara säga det att det kan vara normalt att man har ont. Du har säkert en hel del blåsor där inne och eftersom Du tagit sprutan börjar de ju mogna ännu mer. En del känner en hemsk värk inför ägglossning och det är helt normalt. I min naturliga cykel utan stimulering kan jag ha ägglossnins värk flera dagar och då kan jag nästan inte ens gå av smärtan vissa gånger. Så det behöver inte alltid vara kört. Ta en alvedon (OBS inte Ipren lr något som innehåller acetylsalicylsyra) och har någon varm kudde lr så på magen kanske det känns bättre.

Du kommer säkert känna smärta flera dagar efter plocket oxå om allt går som det ska. Mitt har just släppt och jag hade plock i måndags så det tar lite tid. Lycka till imorn !

• Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-08-19 19:07:19 följande:
    Ja just det, det är klart. Jag sprutar ju typ 2 veckor. Men 8 veckor är ju allt som allt menade jag. Man måste ju vänta efter mens innan man börjar spraya också, de flesta i alla fall vad jag vet
    Ja. Det är lite olika. Jag börjar med spray en vecka innan beräknad mens, sprayar två veckor, sprutar ca 10 dagar och sen plock och insättning med tvådagars.
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-08-19 23:43:37 följande:
    Ja. Det är lite olika. Jag börjar med spray en vecka innan beräknad mens, sprayar två veckor, sprutar ca 10 dagar och sen plock och insättning med tvådagars.
    Ja, det brukar ju vara det. Speciellt mellan våra kliniker uppenbarligen Jag börjar med sprayen 19 dagar efter mens. Sen sprayar jag typ 3,5 vecka. Sen sprutor typ 12-14 dagar (men det sistnämnda är ju för att jag är så svårstimulerad)
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-08-20 00:36:58 följande:
    Ja, det brukar ju vara det. Speciellt mellan våra kliniker uppenbarligen Jag börjar med sprayen 19 dagar efter mens. Sen sprayar jag typ 3,5 vecka. Sen sprutor typ 12-14 dagar (men det sistnämnda är ju för att jag är så svårstimulerad)
    Ja, klinikerna verkar ha sina egna upplägg uppenbarligen.

Hur lång tid brukar det ta innan du får mens? Jag får oftast mens enligt beräkningen, dvs en vecka efter spraystart.
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-08-20 09:45:34 följande:
    Ja, klinikerna verkar ha sina egna upplägg uppenbarligen.

Hur lång tid brukar det ta innan du får mens? Jag får oftast mens enligt beräkningen, dvs en vecka efter spraystart.
    Har varit olika varje gång. Första försöket fick jag dag 7. Andra typ 11 eller 12. Tredje hann jag bli orolig och ringa kliniken och allting, men sen kom blödningen på dag 14. Sprayar du också nu?
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-08-20 10:07:42 följande:
    Har varit olika varje gång. Första försöket fick jag dag 7. Andra typ 11 eller 12. Tredje hann jag bli orolig och ringa kliniken och allting, men sen kom blödningen på dag 14. Sprayar du också nu?
    Ok.
    Jag börjar på onsdag.
    När började du? Har du börjat spruta?
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-08-20 11:31:48 följande:
    Ok.
    Jag börjar på onsdag.
    När började du? Har du börjat spruta?
    Jag började i tisdags, så ska spraya ett bra tag till innan sprutandet börjar.
Svar på tråden IVF med start i september 2016