IVF med start i september 2016
Hej!
Vi ska påbörja IVF i september 2016. Finns det fler?
Hej!
Vi ska påbörja IVF i september 2016. Finns det fler?
[quote=76897299][quote-nick]Tatami skrev 2016-08-19 20:46:17 följande:[/quote-nick]Jag tog min ägglossningsspruta igår kväll, ska plocka ägg imorgon bitti. Jag har nu på kvällen fått mer och mer ont, det har varit ömt hela tiden men nu gör det så ont att jag knappt kan röra mig, mkt värre än mensvärk. Och det blir sämre, trots alvedon. Har ni som gjort ivf tidigare känt så? Kan det göra så ont utan att nåt är fel? Orolig.[/quote
Hej du. Förstår din oro men tänkte bara säga det att det kan vara normalt att man har ont. Du har säkert en hel del blåsor där inne och eftersom Du tagit sprutan börjar de ju mogna ännu mer. En del känner en hemsk värk inför ägglossning och det är helt normalt. I min naturliga cykel utan stimulering kan jag ha ägglossnins värk flera dagar och då kan jag nästan inte ens gå av smärtan vissa gånger. Så det behöver inte alltid vara kört. Ta en alvedon (OBS inte Ipren lr något som innehåller acetylsalicylsyra) och har någon varm kudde lr så på magen kanske det känns bättre.
Du kommer säkert känna smärta flera dagar efter plocket oxå om allt går som det ska. Mitt har just släppt och jag hade plock i måndags så det tar lite tid. Lycka till imorn !
Jag börja sprya 30/augusti, lång prtkl, och min thredje ivf,
Jag är 37 år,