• Svar på tråden IVF med start i september 2016
  • Regnbågsdröm
    Akira Öken skrev 2016-08-15 14:17:57 följande:

Alla är välkomna i tråden och alla ska kunna förvänta sig respekt från samtliga som skriver i den. Jag tror vi alla kan vara överens om det. Nu tycker jag vi koncentrerar oss på IVF och allt som rör det.

Det tycker jag också. Tack. <3
  • finee
    Filli89 skrev 2016-08-15 10:40:56 följande:

Jag vet inte så jätte mkt kring resultatet men har en nära vän som tror på det väldigt mkt. Hon la ner upp till 6000 kr inför sitt sista landstingsfinanserade försök och blev gravid halvs vägs nu. Jag vet inte om det är det som hjälpt Dock: men hon var även inne på temperaturen i livmodern att äta och dricka varmt osv. Fick en bok av en henne som

Heter the infertlity cure, handlar om allt mellan vad man ska äta,dricka, njurar,lever,luteal fas, endometrios, pco/s, ja du allt möjligt.

Har dock inte läst i den för jag har insett att Ju mer kunskap ja får om vad som eventuellt kan vara fel på ens kropp desto sämre mår jag. Men kolla in den boken där står det även om akupunktur.

Känner VERKLIGEN igen mig i det där att må sämre ju mer man läser om potentiella fel man kan ha som orsakar ens barnlöshet. Vi är oförklarligt barnlösa och jag "nappar" på allt, och blir att må väldigt dåligt. Så nu har jag försökt att inte läsa något mer. För att spara energi...

Grattis till lyckat äggplock förresten! Nu håller vi tummarna för att de befruktas bra och delar sig fint
  • Sjöblomman
    Filli89 skrev 2016-08-15 09:47:24 följande:

Hej tjejer, tack för eran omtanke det är som sagt skönt när människor förstår att man bara är människa och ibland sker det misstag som man absolut inte räknat med, och man lär sig utav det. Jag är ganska rutinerad inom denna bransch nu känner jag men vissa saker ligger inte alltid o ens händer. Hursomhelst så gick allting super. Kom in kl 8:00 och fick göra plocket på planerad tid, som ja sa så har de två timmars marginal och sprutan ska tas mellan 20:30 till 22:30 utan att det blir en katastrof men man ska ju helt klart hålla tiderna. Är bara glad att allt gick bra fick ut 10 ägg. Insättning preliminärt på torsdag men de ska se om jag kan få en blastis till helgen men de är inte säkert att de får in någon till helgen för de har stängt i vanliga fall.

Toppen med 10 ägg!
    Så det blir minst 3-dagars och annars blastocyst? Får du två st 3-dagars?
  • Sjöblomman

Så drygt att bara vänta... Kom igen 24e, skynda på! Jag vill börja spraya!

Det senaste året har jag gått på zonterapi och akupunktur inför varje IVF eller FET, första gången jag gjorde det blev jag gravid och då tänkte jag såklart att det hörde ihop.
    Men sen efter MF så har jag gjort 1 IVF och 2 FET med exakt samma zonterapi och akupunktur utan att bli gravid.
    Så den här gången är fokus på att bara ta det lugnt, gå på någon avslappnande behandling innan osv... Jag tror att det är viktigt att må så bra som möjligt när man går igenom behandlingar, inte för att öka graviditetschansen utan mer för att orka med.

• Filli89
    Sjöblomman skrev 2016-08-15 17:27:19 följande:

Toppen med 10 ägg!

Så det blir minst 3-dagars och annars blastocyst? Får du två st 3-dagars?

Ja verkligen är nöjd, nu återstår att se hur det delar sig och om alla blåsor innehåller ägg för två äggplock har vi haft två blåsor som varit tomma. Tre dagars blir det definitiv, de skulle se om ja kunde få 5 dagars men eftersom helgen kommer imellan är det osäkert om de kan ha någon på klinken som sätter in. Spelar inte så stor roll 3 lr 5 dagars faktist blev gravid sist på 3 dagars så tänker inte så mkt på de bara de blir nått.

Pga min ålder samt att de tog sig sist så sa hon att hon inte vågar med två denna gång Så jag får "bara" en tillbaka denna gång, men Vi kom överens om att blir det inget denna gång får ja två nästa gång, hoppas de blir nått överhuvudtaget de är de viktiga.

Ja vet att tiden går sakta när man vill att de ska gå fort håll ut så får du sätta igång snart<3
  • Filli89
    finee skrev 2016-08-15 15:00:23 följande:

Känner VERKLIGEN igen mig i det där att må sämre ju mer man läser om potentiella fel man kan ha som orsakar ens barnlöshet. Vi är oförklarligt barnlösa och jag "nappar" på allt, och blir att må väldigt dåligt. Så nu har jag försökt att inte läsa något mer. För att spara energi...

Grattis till lyckat äggplock förresten! Nu håller vi tummarna för att de befruktas bra och delar sig fint

Ja Gud Ja, har insett det mer o mer ju längre tid de tagit att bli gravid, läser man en massa som mår psykiskt dåligt av. Ibland känner ja BA att min kunskap om vissa saker går emot mig och mitt välmående därför vill jag inte tex sätta mig för mkt in i allt detta med imunförsvaret tex, kan bara tänka mig huvudvärken när man inser att de aldrig tar slut.
  • Regnbågsdröm
    Filli89 skrev 2016-08-15 18:40:26 följande:
    Ja verkligen är nöjd, nu återstår att se hur det delar sig och om alla blåsor innehåller ägg för två äggplock har vi haft två blåsor som varit tomma. Tre dagars blir det definitiv, de skulle se om ja kunde få 5 dagars men eftersom helgen kommer imellan är det osäkert om de kan ha någon på klinken som sätter in. Spelar inte så stor roll 3 lr 5 dagars faktist blev gravid sist på 3 dagars så tänker inte så mkt på de bara de blir nått.

Pga min ålder samt att de tog sig sist så sa hon att hon inte vågar med två denna gång Så jag får "bara" en tillbaka denna gång, men Vi kom överens om att blir det inget denna gång får ja två nästa gång, hoppas de blir nått överhuvudtaget de är de viktiga.

Ja vet att tiden går sakta när man vill att de ska gå fort håll ut så får du sätta igång snart<3
    Grattis till lyckat plock!
    Men 10 ägg är väl 10 ägg? Gav de dig inte resultatet av antal ägg och inte antal blåsor? Jag har också haft många tomma blåsor, men alltid fått veta antal ägg när äggplocket är klart. Sen behöver ju inte alla vara mogna.. Kanske är det du menar? Jag har alltid fått ut typ hälften omogna..

Håller tummarna för bra resultat när ni får veta befruktning!
  • finee
    Filli89 skrev 2016-08-15 18:43:34 följande:

Ja Gud Ja, har insett det mer o mer ju längre tid de tagit att bli gravid, läser man en massa som mår psykiskt dåligt av. Ibland känner ja BA att min kunskap om vissa saker går emot mig och mitt välmående därför vill jag inte tex sätta mig för mkt in i allt detta med imunförsvaret tex, kan bara tänka mig huvudvärken när man inser att de aldrig tar slut.

Kännet helt samma. Jag har aktivt INTE satt mig in gällande immunförsvaret. Vet att jag inte kommer orka åka till Aten. Men sedan nu en period under sommaren råkade jag ändå googla lite, och fick naturligtvis panik. Ångrar mig! Så nu är det läsförbud gällande immunförsvaret! Är ni också oförklarligt barnlös? Tänker att för min del har det tyvärr spelat roll gällande det här att söka massa information. Eller inte, kanske hade jag gjort samma oavsett..?
  • miamarina84
    Filli89 skrev 2016-08-15 12:23:30 följande:

Hur gick äp för dig idag?

Gick ditt äggplock bra? Mitt gick bra Jsg hade oroat mig för mycket, de var inga problem. Mensvärken efteråt var mer smärtsam :/ konstigt nog hade mina 16 äggblåsor blivit 24 plus ägg i alla. Nu får vi se vad som händer, iaf insättning på onsdag :) grattis till dina ägg <3
Svar på tråden IVF med start i september 2016