• Tatami

IVF med start i september 2016

Filli89 skrev 2016-08-28 00:52:12 följande:

Jaa, Man vet aldrig var känningarna kommer ifrån. Jag känner mig ogravid iaf Mina bröst ömmar ingenting. Vi fick 8 embryon och av de blev 7 blastisar så de känns lite som en tröst om detta inte funkar. Men vill helst slippa det. Lycka till du med. Tycker det borde vara vår tur nu men men.

Håller tummarna för att du är gravid, man måste ju faktiskt inte ha symtom! Och wow, 7 blastocyster O.O Det var inte illa, det låter ju hoppfullt om du nu inte skulle vara gravid. Snaaaaart vet du :)
  • Tatami
    39latina skrev 2016-08-28 11:24:44 följande:

Tack för allt ert stöd och fina kommentarer! 

Fortsätter följa spray, sprutor och ruvning!

Jag hoppas jag är med på banan igen i början på oktober om mensen behagar hålla sig någorlunda regelbunden. 

Har tänkt på dig. Om jag behöver göra ett försök till kommer jag antagligen också börja i början av oktober, så isf kanske vi tajmar oss samtidigt :)
  • Tatami
    mickaa skrev 2016-08-28 10:20:16 följande:

Hej alla. Hoppar in lite här emellan. Jag och min sambo har försökt 1 år med letrozol men utan sesultat. Den 23e augusti bestämdes de att vi ska till Huddinge o göra ivf, kort period. Känns läskigt men ändå skönt att komma igång. Jag har pcos och höga halter av något visst hormoner så vi

Jag får åka upp i lämna ägg på sedan avvakta med insättning till nästa cyckel pga risken för överstimulering. Så sitter nu och väntar på att få remiss av karolinska för blodprov igen o sen ska sprutorna börja tas. Jag bor på Gotland så jag får pendla till fastlandet under ingreppen då vi ej har den utrustningen här. Fler som är från ön kanske..?

Välkommen! Själv åker jag till Danmark och gör behandlingen (även ultraljud när gyn har sommarstängt) så jag vet hur det är att resa :P Men med flyg går det rätt smidigt.
  • Tatami
    mickaa skrev 2016-08-28 18:39:49 följande:

Hej. Spännande med danmark;) Varför väljer du Danmark? Eller är du ensamstående o vill bli gravid.? Ja, ja hoppas regionen ger oss flyg och inte den där sega båten på 3 timmar:) skönt iaf att dem betalar allt för oss. //ml

Ja jag är ensamst
  • Tatami
    mickaa skrev 2016-08-28 18:39:49 följande:

Hej. Spännande med danmark;) Varför väljer du Danmark? Eller är du ensamstående o vill bli gravid.? Ja, ja hoppas regionen ger oss flyg och inte den där sega båten på 3 timmar:) skönt iaf att dem betalar allt för oss. //ml

Oj blev lite fel! Ja jag är ensamstående :) Efteroam jag är över 40 måste jag ändå betala i Sverige och i Danmark är det ingen kö. I Sverige skulle jag få vänta ett tag.
  • Tatami
    Filli89 skrev 2016-08-29 11:23:51 följande:

Ja verkligen . Nu är jag inne i panik dagarna då allt som rinner känns som mens. Vågar inte gå på toa o kolla haha men å andra sidan de blir som de blir.

Hoppas hoppas att mensen uteblir! Håller verkligen tummarna för dig :)

Själv gjorde jag ett test imorse för att utesluta att ägglossningssprutan skulle ge utslag. Det blev negativt, möjligen med ett litet spökstreck. Så nu vet jag att om jag får ett starkare streck senare så är det för att jag är gravid :)
  • Tatami
    Filli89 skrev 2016-08-29 12:32:10 följande:

Känns rätt så kört precis som mensen är på g in. Idag är dag 14 efter äp så väntar att den kommer idag. Hoppas Du får ditt efterlängtade pluss.

Aaww, men alltså ge inte upp innan du fått mens, men jag förstår hur du känner :( Tycker man pendlar mellan hopp och förtvivlan hela tiden :P Kram iaf
  • Tatami
    loppi skrev 2016-08-29 13:32:25 följande:

Inte lätt att veta. Gjorde plocket den 24e och insättning den 26e .. så jag antar att jag är på dag 4.  

Åhå, då är det nu i dagarna som ditt embryo kan fästa sig då! Hoppas det gör det och att allt känns bra :)
  • Tatami
    Juliii86 skrev 2016-08-29 19:03:42 följande:

Jag har suttit och läst igenom allt ni har skrivit och jag vill bara skicka mina lycko piller till er alla som väntar på gravtest! Hoppas att det blir en stor fet plus till er alla samt att jag håller mina tummar och tår. Hejja hejja tjejer!

Tack! <3
  • Tatami
    Lee*** skrev 2016-08-29 19:29:16 följande:

Nu har jag på gång, första sprutan tagen:)

Wohoo! Grattis, visst känner man sig lite stolt? :)
Svar på tråden IVF med start i september 2016