• Filli89

IVF med start i september 2016

avin78 skrev 2016-09-08 23:40:50 följande:

Du har båda gonal f och menopor också ?

Använder du verkligen de ihop? De gör väl samma sak? De ska väl vara antingen lr kombinerat med en som hindrar att äggen släpps dvs typ orgalutran lr nått? Är ja helt ute o cyklar?
  • Filli89
    avin78 skrev 2016-09-09 00:11:15 följande:

Ja, det gör jag,

Jag tar båda gonal f och menopor, 150 av varje och börjar 16 sep,

Och min menskcykel funkar som klocka, om menar du detta?

Okej, ja läste lite kring de. Verkar som man gör så utomlands att man kombinerar både så de låter inte helt konstigt, läste mest på engelska sidor. Ja antar att du sen kommer kombinera med något som gör att äggen inte frigörs av sig själv så. Lycka till!
  • Filli89
    Emmis84 skrev 2016-09-10 13:22:47 följande:

Någon som vet om dom har ICIS- beredskap? Så att man inte behöver göra om allt igen?

Där ja går provade de 50/50 första ET. Vanliga ivf befruktade endast ett ägg av 5 och alla icsi befruktades. Trots att mina ägg visat sig vara "bra" och även hans spermier. De kunde inte förklara vad det berodde på konstigt nog, men hans spermier kunde inte ta sig in i ägget skumt nog, på grund av att vi "slösde" så många ägg på vanlig ivf fick vi ett insatt och endast en till frysen av 11 embryo. Nu andra gången gjorde de själva valet att alla skulle köras på icsi vilket gav mkt bättre resultat, antal embryo i frysen. Så ja tror mer på icsi även om de säger att ägg och spermier ser bra ut.
  • Filli89
    Emmis84 skrev 2016-09-12 19:58:39 följande:

En fråga ang Ovitrelle sprutan! :-S

Jag tog den igår 22:30 och nu ikväll börjar det göra rätt ont i magen.

Det rumlar runt lite, lite som mensvärk? Är detta en kraftig ägglossning?

Ni som har erfarenhet... är detta normalt?

Enligt FASS står där inget om att smärtor i magen tillhör en vanlig reaktion..

RMC har heller inte något telenr man kan ringa till och fråga sånt här..

vart vänder man sig vid oro? Vart vänder ni er?

För min del, hade ja ont efter att ha tagit ovitrielle, det är ju x antal ägg du har där inne, och efter att du tagit ovitrielle så ger den äggen en sista kick dvs de växer på sig den sista biten innan man kan plocka de, dessutom kan det samlas vätska i buken som vid vanlig ägglossning som kan göra ont. Det ska inte vara någon fara, om nånting är det bra att du känner något, ta en alvedon och ha något varm i magen så kanske det släpper. Lycka till på plocket kommer nog gå super.
  • Filli89
    Emmis84 skrev 2016-09-12 21:05:18 följande:

Tack ???????? Det känns redan lite bättre. Var i behandlingen är du nu?

Haha de blir frågetecken när man gör emojis. Går lixom inte att skicka en smile gubbe lr ett hjärta utan det blir massa frågetecken.

Jag gör inget försök just nu testade minus på min ET för lite mer än en vecka sen, efter ET måste man vänta tills nästa blödning innan man kan göra fet tyvär.
  • Filli89

En helt OT fråga, har ni FL appen på era mobiler lr måste ni oxå använda nätets? Förut när ja hade iPhone hade FL en app sen bytte ja mobil till samsung och då fanns inte FL på android så ja tänkte d säkert df men nu har ja iPhone igen o ja hittar ingen app förutom den där gröna gravidguiden lr va den heter, hållt på med nätets version hur länge som

Helst nu, inget vidare direkt.

• Filli89
    Emmis84 skrev 2016-09-13 14:10:52 följande:

Tråkigt att höra men det är bara på det igen.. skönt att du har ett/flera i frysen. Håller tummarna för dig att det kommer att gå vägen nästa gång. Var detta din första IVF? Hur många ägg fick du till frysen?

Jag har nyss kommit hem från mitt ÄP och fick 13 ägg. Jag bara hoppas att dem är av bra kvalité så att någon kan frysas också.

Ja finns ju inget att göra åt tyvär. Nej det var inte första har gjort tre färska och två frysta hittills. Har varit gravid men fick MF. Alla färska har det varit 11 ägg av någon anledning 9 har befruktats två gånger men nu sista var det 8 som befruktades två omogna och en som inte befruktades. Nu har vi 6 frysta försök, är inte så förtjust i frysförsök men vem vet mitt färska gick ju inte heller denna gång så man vet aldrig.
  • Filli89
    hope88 skrev 2016-09-13 17:00:36 följande:

Hej tjejer! Hoppar in här :)

Jag och min man gjorde vårt 1a ivf nov 2015. Då gjorde vi korta protokollet med gonal-f 125ie och orgalutran. Fick ut 4 ägg varav 3 befruktades. Ett sattes in men de andra klarade sig inte till frys. Testade minus runt nyår och vart så sänkt. Loggade ut här och tog en paus.

Nu 30/7 påbörjade vi ivf 2. Det långa protokollet denna gång. Började med synarela spray och vart nedreglerad och började men gonal-f, denna gång 175ie. Plockades på 10 ägg 31/8 varav 6 var mogna att befruktas. Endast 1 ägg befruktades som det skulle och vi fick tillbaka det 2/9. Enligt läkaren ett toppen ägg på 4 celler. Hoppet fanns men vågade inte tro att det där ägget skulle ta sig när inga andra klarade sig. Inga till frysen denna gång heller.

Jag vart överstimulerad 2 dagar efter ET och har varit på några ultraljud sen dess. Efter ett par dagar mådde jag bättre men 2 dagar senare i söndags mådde jag sämre igen. Tappades på vätska igår och har påbörjat fragminsprutor för att undvika blodproppar. Läkaren sa att detta kunde tyda på graviditet.

Tjuvtestade med clearblue plus igår och fick ett svagt plus (rd10) även v 1-2 på clearblue digital. Testade idag igen och pluset var starkare. 15 dagar efter ovitrelle så visst måste den gått ur kroppen? Kan det verkligen vara sant? Är vi gravida? Efter åratal av försök och misslyckanden. Aldrig sett ett plus på stickan. Kan det varit guldägget? Hoppas så! <3

Officiell testdag 18/9 på rd 16 så är ju tidigt än!

Hur går det för er? Hur mår ni?

Kram på er!

Grattis till ditt efterlängtade pluss. Rd16 är verkligen inte tidigt måste ja tillägga det är ju nästan 20 dar efter äp, klinikerna har nog olika testdagar för att undvika kemiska graviditeter o dylikt.
  • Filli89
    hope88 skrev 2016-09-13 17:38:00 följande:

Tack så jättemycket Filli89 :) Är så rädd att det visar fel bara.. inget är ju en garanti på denna resa.

Hehe menade mest att det plus jag fått idag på rd11 är tidigt då jag egentligen inte har td förrän på söndag rd16.

Vart ligger du nånstans nu i denna process? :)

Jaha okee. När jag plussade ficka ja en nid rd 10 (är inte säker om de var nid kanske bara var en liten blödning då kroppen inte förstod att de var graviditet, ) och ganska stark pluss på cb vanliga rd11. Rd 14 fick ja 2-3 på cb digital. Så ja tror nästan 100% att ditt resultat är tillförlitligt. GRATTIS NJUUT!!

Just nu är jag i limbo i min process hahah, näe men väntar på nästa mens för att vår ET misslyckades så ja ska göra fet efter att ja fått min nästa äl (en evighet) hade äl nu i dagarna. Skulle vara Nice o bara bli gravid spontant men icke sa Nicke.
  • Filli89
    hope88 skrev 2016-09-13 18:31:08 följande:

Okej :) Tänkte ta ett till cl digital i helgen och se.

Tack ska försöka njuta :) Fick du missfall den gången du plussade som du skrev om ovan?

Okej hoppas mensen kommer så du får sätta igång med fet! Håller tummarna :) Ja det hade verkligen varit nåt hehe. Tur det finns ivf:)

Yes d blev MF v11 tyvär. Men nu njuter ja bara av denna stress fria period på nått sätt.
Svar på tråden IVF med start i september 2016