IVF med start i september 2016
Inte en susning! Jag har bott utomlands +10 år, så jag gör det hemma, eftersom jag bor här :).
Inte en susning! Jag har bott utomlands +10 år, så jag gör det hemma, eftersom jag bor här :).
Hej tjejer mens idag och negativt test som förväntat. Ja börjar tro att detta inte kommer gå vägen för oss nånsin. Är så ledsen just nu vill Ba dööö!!!! Livet känns så hopplöst och man känner sig så misslyckad gång på gång att Man inte kan ge de ens kropp är gjord för när alla runt omkring en blir med barn bara man tittar på de så kan maj inte ens lyckas trots stt Man får allt klart!
Aja de bara acceptera läget ursäkta mitt gnäll är bara så nere.
Filli: Känner verkligen med dig och har varit där du är flera gånger. Det kommer gå, tänk på era blastisar i frysen. Ge inte upp och sök stöd är mina råd. Vi gick till en familjeterapeut vilket var väldigt skönt. Hon gav oss tips om hur vi skulle hantera jobbiga situationer. Kram
Hur hanterar ni situationen och den ev. sorgen? Jag var väldigt nere under perioder och av den anledningen har jag varit tveksam till att ge mig in i ivf-svängen igen.
När det var som värst för oss ställde vi oss i adoptionskö och började drömma om att få adoptera ett syskonpar från Sydamerika. Det var skönt att ha något annat att se fram emot och när jag tillslut blev gravid var det svårt att ge upp den tanken även om vi sedermera gick ur adoptionskön.
Mitt senaste ivf-misslyckande kändes också värre än de andra. Både själva processen var tyngre mentalt men också det negativa beskedet. Jag pratar mycket med folk runt omkring, vänner och så. Har en vän som varit igenom samma sak själv som har sagt att det är ok att älta med. Hon ringer och kollar hur jag mår osv. Det är jätteskönt. Terapi är säkert bra men jag har inte nappat där. Jag tror det är viktigt att vara snäll mot sig själv. T ex vill man ligga hemma och stirra i väggen en dag så kanske man ska göra det. Inte försöka vara käck och gå till jobbet. Träna brukar alltid få mig på bättre humör också. Få loss lite endorfiner. Låter som om din man är stöttande och fin.
Tror mycket TCM (traditional chinese medicine) och läser just nu The infertility cure av R Lewis. Att man ser på hela kroppen och dess samverkan. Min man tycker dock det är flum... men jag har kontaktat Dr Nie som verkar vara en legend här i Sthlm. Dock har hon semester i sept så hon kan inte behandla mig under denna iVF. Hon behandlar med örter och akupunktur, i sju dagar inför plocket. Målsättningen är att kroppen ska vara i balans. Kan vara värt att prova tänker jag iaf. Akupunktur verkar ju bli mer och mer vedertaget och jag körde det inför IVF3.
Låter skönt med resa och annat att tänka på. Så kan ni ta nya tag när ni fått vila lite. Du kommer igen!
Lider med er Filli, så tråkigt. Gråt ut, sen orkar ni igen. Du har lyckats bli gravid en gång, det är ett bevis på att du kan!
En fråga, varför går inte äggdonation för dig? Jag tycker inte du ska ge upp än, särskilt inte eftersom du faktiskt kan bli gravid. Men undrar vad du menar med att det inte går.
Jag var där för typ 2 veckor sen. Det är väldigt viktigt att man träffar henne på mensens första dag (om det gäller fertilitet alltså). Så jag har bommat henne i 2 månader under semestern. När jag kom dit var det bara kvinnor i väntrummet... typiskt tänkte jag lite fördomsfullt men sen kom det mer och mer folk. Det verkar vara hur många som helst som går dit, alla åldrar, män, kvinnor och barn. Var fullt inne på själva mottagningen också.
Kostade 150 kr i konsultation. Läser puls och tittar på tungan. Lite hokus pokus är det ju men om det funkar så... Läs lite om TCM, om olika organs involvering i menscykeln osv. Låter på nåt sätt logisk.
Hon sa faktiskt det där med att äta duva. Det har jag glömt bort. Kanske göra nåt sånt till helgen ;-D. Finns visst att köpa i Östermalmshallen.
Behandligen sen hos henne i 7 dagar kostar 3500. Då jag tidigare gick på akupunktur kostade det 500 kr per gång förutom en gång då det kostade 850 (helg).
Jag orkar inte experimentera mer med kosten utan att veta vad mitt "problem" är (enl TCM). Har uteslutet gluten o rött kött, men i våras uteslöt jag även socker, laktos, alkohol, kaffe gick på akupunktur men orkade inte hålla i det sen när det vart sommar. Är ju lättare om nån säger åt en "uteslut detta pga... osv"
Önskar lycka till och hoppas du få rn stark hop snart,
Ge inte upp och livet är upp och ner altid,
Jag är i malmö, om du ville sälskap, jag vill gärna träffa nån som är i samma sitution som jag är,
Vi kan täffas , kanska min man och din man också vill,
Men viktigaste är att vi är inte ensamma, vi får se, livet är inte alltid ner,
Önskar bäst och har trevlig resa <3
jag tror man gör samma sak med frysförsök men är inte helt säker. det handlar ju om att förbereda kroppen inför vad som komma skall.
har inte vågat mig på det där med duvorna. min man tyckte det lät skitäckligt. som att äta råtta.
Idag var graviditetstestet helt blankt, negativt. Har inte fått nån blödning men antar att det kan bli så om man tar progesteron. Officiell testdag på fredag men jag tror knappast det skulle bli positivt igen. Tidigt missfall, check. Ny ivf om ca 1 mån antar jag.
Hur går det för er andra?
När jag skrev hade jag inte fått nån blödning än, men nu idag kom det lite lite ljust blandat med flytningar. Så jag antar att det är på väg. Känns jättetrist att det inte utvecklades som det skulle, men nu är iaf perioden av ovisshet slut och jag kan fokusera på nästa ivf-försök istället och ta tag i det som måste fixas innan det. Även om jag känner mig negativ nu så försöker jag tänka att nästa gång kanske det blir fler ägg, bättre ägg, kanske något till frysen? Även om jag är skiträdd att det nästa gång inte blir något alls.....
Tack för kram, massa kram till dig med. Känner att jag varit väldigt självupptagen ett tag, hur går det för dig? Hur känns det och vad har du för plan nu?