• Svar på tråden IVF med start i september 2016
  • Lee***

Ni som ruvar, hur lever ni? Som vanligt eller tar ni det lite lugnare? Kost?

Jag själv försöker leva som vanligt, promerar en del men lyfter inte tungt eller springa. Försöket även äta lite grönsaker/frukt men borde äta mer

• Sops
    Lee*** skrev 2016-09-18 17:15:31 följande:

Ni som ruvar, hur lever ni? Som vanligt eller tar ni det lite lugnare? Kost?

Jag själv försöker leva som vanligt, promerar en del men lyfter inte tungt eller springa. Försöket även äta lite grönsaker/frukt men borde äta mer

Jag lever som vanligt! Har tyvärr inte kunnat ta det lugnare i jobbet men jag tänker att det brukar ju bli barn ändå.
    Har tyvärr inte dragit ner på kaffet som jag hade tänkt men ska bättra mig på det nu. Vilken rd är du på?
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-18 14:34:20 följande:
    Antar att ni redan kollat med era jobb om ni har bruttolöneavdrag eller vad det heter? Det finns på mitt företag, så det kommer vi utnyttja om inte det här försöket går. Till det här hade vi pengar. Men jo, jag tycker man borde kunna ta lån också faktiskt. Men jag hoppas vi båda slipper fler försök nu. Kram!
    Ja, min arbete har inte bruttolöneavdrag. Det finns på min mans, men han har inte berättat om IVF där så vi har hoppat över det än så länge. Men vi får se hur det blir längre fram.
  • Olidligaväntan
    Lee*** skrev 2016-09-18 13:09:11 följande:

[quote=76980525][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-09-18 12:27:06 följande:[/quote-nick]Finns inga trepack för oss tyvärr. Vi har donatorsperma, så därför måste vi fortsätta på landstingets klinik. (Bara där de gör IVF med donatorsperma. Finns någon enstaka privat klinik i landet som också gör det, men ligger på andra sidan landet från oss) Så vi får betala per försök. Ett kostar 43500.[/

Så märkligt att inte privata kan få göra ivf med donerade spermier, då det är tillåtet med insemation av donerade spermier

Jag och min man använder oss av donator också.

Och det är som sagt märkligt att privata kliniker får utföra inseminationer men inte ivf med donerade som det verkar som.
  • Olidligaväntan
    Sjöblomman skrev 2016-09-18 13:33:50 följande:

En sak som jag tänkt på i samband med betalning, vi har hittills tagit från sparkonton och betalat för behandlingarna. Men det finns ju inte oändligt med pengar, i alla fall inte i vårt fall. Förhoppningsvis tar det sig nu, men vad gör man annars? Får man lån på banken till IVF? Har de avbetalning på kliniken?

Finns inte massa pengar här heller. Så den frågan gnager emellanåt. Och ibland tänker jag att får kosta vad det vill (om man får ta lån) .

Håller tummarna för dig att det går vägen .
  • Sjöblomman
    Olidligaväntan skrev 2016-09-18 19:12:57 följande:
    Finns inte massa pengar här heller. Så den frågan gnager emellanåt. Och ibland tänker jag att får kosta vad det vill (om man får ta lån) .

Håller tummarna för dig att det går vägen .
    Ja verkligen.

Tack! Håller tummarna för er också.
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-09-18 17:52:02 följande:
    Ja, min arbete har inte bruttolöneavdrag. Det finns på min mans, men han har inte berättat om IVF där så vi har hoppat över det än så länge. Men vi får se hur det blir längre fram.
    Hoppas ni slipper <3
  • Regnbågsdröm
    Olidligaväntan skrev 2016-09-18 19:05:09 följande:
    Jag och min man använder oss av donator också.

Och det är som sagt märkligt att privata kliniker får utföra inseminationer men inte ivf med donerade som det verkar som.
    Förjävligt är det. Men jag hoppas ni och vi lyckas nu, så slipper vi irritera oss mer på det Lycka till! Kram!
  • Lee***

[quote=76981239][quote-nick]Sops skrev 2016-09-18 17:24:39 följande:[/quote-nick]Jag lever som vanligt! Har tyvärr inte kunnat ta det lugnare i jobbet men jag tänker att det brukar ju bli barn ändå.

Har tyvärr inte dragit ner på kaffet som jag hade tänkt men ska bättra mig på det nu. Vilken rd är du på?[/

På rd 4 eller 5 med 2 dagar embryon. Själv?

Svar på tråden IVF med start i september 2016