Veronicasnart30 skrev 2016-10-08 14:36:23 följande:
Vad skönt att höra att det gick bra ändå! 4 ägg är bra, jag fick ut fem under min äggplock =) Jag fick jätteont efteråt men det är tur att det finns morfin och annat härligt efter och under äggplock. Nu håller vi tummarna att äggen blir befruktade!
Veronicasnart30 skrev 2016-10-08 14:39:25 följande:
Har samma problem i underlivet efter lutinus, svider och torrt! Och sen trosskydd på det. Min läkare sa för ett par dagar sedan att skippa staven för lättare insättning eftersom den irriterar ännu mer. Tar lite barnolja eftersom det kliar också. Allt är ju värt det om det går vägen, tänker jag.
Ja, det gick ändå bra i slut ändan :) Ok, det är ju bra det också, inte illa! Jag fick bara morfin innan äggplock men inget efteråt. Fick bara en värme kudde som jag fick lägga på magen. Morfinen höll sig kvar i kroppen men sen slutade värka efter hemkommen. Måste erkänna att jag var rätt envis med att be om mer morfin under tiden de plockade, kände att jag inte vill ha mer än vad bm gav mig.
Tack för att du håller tummarna :) Hoppas att det går bra och hoppas att de inte ringer mig innan kl 12 imorgon. Så nervös! Man får alltid den tanken, men tänk om..?
Usch, det är jobbigt när det ska kännas så torrt där nere. Jag kom på knepet igår att svepa över med varmt vatten tills det blir lite smulig ovanpå tabletten och så glider den in lättare. Annars är det helt omöjligt för mig att föra in den, den kommer bara in en cm. Ja, precis! Det är så värt allt man går igenom i ivf så det är bara till att stå ut och kämpa.