• Yonnahanna

IVF-hösten 2016

Hej!!

I över 1,5 år har jag och min man försökt få barn...

Jag har PCO och det går helt enkelt inte... Provat Provera & Pergotime men inget har hänt...

Haft ägglossning nån månad, överstimulerad nån månad & ingenting nån månad... Nu har vi varit på första mötet på IVF-kliniken och startar vår IVF så fort min mens kommer :) har aldrig längtat så mycket efter den & den bör vara här vilken dag som helst! :)

Vore roligt att ha någon att diskutera med och att vi är fler som kan följas åt som är i samma situation och också ska göra IVF nu i höst :)

• Svar på tråden IVF-hösten 2016
  • Juliii86
    angiiee skrev 2016-10-08 20:39:15 följande:
    Åh va spännande lycka till, hoppas allt går jättebra :)

Jaa jag hoppas att det går bra , har inte känt av så mycket förutom gasig mage men förmodligen av lutinus,

Har testdag på måndag så snart får man veta :) men kommer nog tjuvtesta imorgon
    Tack så mycket :)

Jaha :) åh vad spännande att du snart har testdag! Hoppas det blir ett fint plus :)  Aha, tar du också lutinus, jag började med det i fredags.
  • Kärleksbarn00

Hej! Jag hoppas in här. Är på ruvardag 3 med en blastocyst (ostimulerad FET) som vi håller alla tummar för ??

Vi har 3 färsk försök bakom oss med 2-3 dagars odlade men alla resulterade i -.

• angiiee
    Juliii86 skrev 2016-10-08 21:00:48 följande:

Tack så mycket :)

Jaha :) åh vad spännande att du snart har testdag! Hoppas det blir ett fint plus :)  Aha, tar du också lutinus, jag började med det i fredags.

Åh tackar :) det hoppas jag med :) hehe jaa och lutinus har varit lite jobbig, mycket geggiga flytningar och gaser som sagt :P men hoppas att det har varit värt det :)

Hur mår du annars under behandlingen ? :)
  • angiiee
    Kärleksbarn00 skrev 2016-10-08 21:26:15 följande:

Hej! Jag hoppas in här. Är på ruvardag 3 med en blastocyst (ostimulerad FET) som vi håller alla tummar för ??

Vi har 3 färsk försök bakom oss med 2-3 dagars odlade men alla resulterade i -.

Välkommen :) va härligt , känner du av något än ? :)

Ruvar också med en blastocyst men i stimulerad :)
  • Kärleksbarn00
    angiiee skrev 2016-10-08 21:30:32 följande:

Välkommen :) va härligt , känner du av något än ? :)

Ruvar också med en blastocyst men i stimulerad :)

Svårt att säga faktiskt. Man vill ju känna massor, analyserar minsta lilla känsla. Men har lite molvärk, började igår. Väldigt tidigt dock. Du då? Du är ju jättenära testdag. :) håller tummarna för er :)
  • angiiee
    Kärleksbarn00 skrev 2016-10-08 21:52:46 följande:

Svårt att säga faktiskt. Man vill ju känna massor, analyserar minsta lilla känsla. Men har lite molvärk, började igår. Väldigt tidigt dock. Du då? Du är ju jättenära testdag. :) håller tummarna för er :)

Haha jaa exakt man förväntar sig att man ska känna massor :)

Men jag har faktiskt inte känt så mycket alls, kanske någon molvärk i någon sekund haha men däremot är brösten ömma men det brukar dom ändå bara veckan innan mens :) tack så mycket , håller tummarna för er också :)
  • Juliii86
    angiiee skrev 2016-10-08 21:29:04 följande:
    Åh tackar :) det hoppas jag med :) hehe jaa och lutinus har varit lite jobbig, mycket geggiga flytningar och gaser som sagt :P men hoppas att det har varit värt det :)

Hur mår du annars under behandlingen ? :)
    Ja, det är klart det är värt :)

Idag mådde jag jätte bra på morgonen och eftermiddag men nu på kvällen känner jag som mensvärk, vet inte om det beror på ÄP från fredags eller lutinus? Det är min första gång jag gör IVF så jag har inte den blekaste vad som gör vad hehe.
  • angiiee
    Juliii86 skrev 2016-10-08 23:55:44 följande:

Ja, det är klart det är värt :)

Idag mådde jag jätte bra på morgonen och eftermiddag men nu på kvällen känner jag som mensvärk, vet inte om det beror på ÄP från fredags eller lutinus? Det är min första gång jag gör IVF så jag har inte den blekaste vad som gör vad hehe.

Det här är min första gång också :) jaa asså jag mådde dåligt av äggplocket både under och efter behandling men det berodde på medicinerna inte själva ingreppet :)
  • gammelpysen
    Niaa skrev 2016-10-08 14:19:26 följande:
    Håller alla tummar! :) När har du TD?

Nyss hemkommen från vul nummer 2. Blåsorna hade inte växt till sig så mycket som man hade hoppats så jag kommer fortsätta med samma dos purugon och synarela tills på tisdag när det är dags för otrivellen och sedan ÄP torsdagsmorgon. Håll tummarna för att de hinner växa till sig ordentligt innan dess! Hade varit underbart om det var sista äggplocket man behövde genomlida!
    TD om drygt 2,5 vecka. Kommer att gå långsamt. Försöker att inte tänka på det alls just nu...
  • gammelpysen
    bricken skrev 2016-10-08 16:50:29 följande:

Jag tar och hoppar in här i tråden då vi väntar på kallelse från Akademiska i Uppsala. Förhoppningsvis (eller?... också sjukt nervös inför eventuell behandling) hinner vi med vår första IVF nu under hösten innan jul (med alla helgdagar etc) om kallelsen inte kommer försent (ska ju funka i tid med cyklerna också). 1,5 månad sen remissen skickades in, och ska ta max 3 månader enl. dem, så borde väl bli hyfsat snart ändå? Nån annan som är på ackis och som har koll på hur lång väntetid de har där?

32 år och än så länge oförklarat barnlösa, försökt strax över året. Har vi all tur i världen så tar det bara lång tid för oss, eller så lyckas på inseminationsförsöken vi gör i väntan på IVF (och som vi betalar ur egen ficka).

Vill hursomhelst gärna få lite inblick i vad som komma skall, eftersom jag räknar med att IVF bli nödvändigt för oss med, då insemination har låg chans att lyckas. Så hänger på här under väntan. Lycka till ni som är i full färd med behandlingar!!!

Välkommen. Hoppas det går bra. 
    Varför betalar ni insemination ut egen ficka?
Svar på tråden IVF-hösten 2016