• Yonnahanna

IVF-hösten 2016

Hej!!

I över 1,5 år har jag och min man försökt få barn...

Jag har PCO och det går helt enkelt inte... Provat Provera & Pergotime men inget har hänt...

Haft ägglossning nån månad, överstimulerad nån månad & ingenting nån månad... Nu har vi varit på första mötet på IVF-kliniken och startar vår IVF så fort min mens kommer :) har aldrig längtat så mycket efter den & den bör vara här vilken dag som helst! :)

Vore roligt att ha någon att diskutera med och att vi är fler som kan följas åt som är i samma situation och också ska göra IVF nu i höst :)

• Svar på tråden IVF-hösten 2016
  • Veronicasnart30
    Niaa skrev 2016-10-13 11:22:01 följande:

Sex ägg blev det, lite mindre än vad vi hoppats på men förhoppningsvis bra ägg. Imorgon mellan 15-16 får vi reda på hur många som befruktats och när vi kan förvänta oss återföring.

Vi fick ut 5 ägg varav 4 befruktade. En är i frysen och en är förhoppningsvis kvar därinne. Håller tummarna att det går bra för er.

• Veronicasnart30

Imorgon är det den officiella testdagen, äntligen! dessa veckor var verkligen värre än själva stimuleringen. Hur går det för alla ?

• Newbie84
    Kärleksbarn00 skrev 2016-10-13 15:29:38 följande:

Tjuvtestade, kunde inte låta bli. 

Vågar jag hoppas?????

Det är med en blastocyst och jag är helt omstimulerad (ruvardag 8) officiell testadag ruvardag 12.

Förlåt men vet inte hur jag vänder bilden:/

Grattis vad roligt :)
  • Niaa

Rmc ringde nyss... Av våra sex blev bara ett befruktat.. dom ringer igen imorgon klockan 08 om det har delat sig ordentligt och isåfall är vi välkomna på återföring imorgon fm. Känns riktigt mörkt just nu. Oddsen känns väldigt små för att jag ens ska få ruva...

• Juliii86
    Niaa skrev 2016-10-14 15:04:28 följande:

Rmc ringde nyss... Av våra sex blev bara ett befruktat.. dom ringer igen imorgon klockan 08 om det har delat sig ordentligt och isåfall är vi välkomna på återföring imorgon fm. Känns riktigt mörkt just nu. Oddsen känns väldigt små för att jag ens ska få ruva...

åh jag hoppas verkligen att det ska dela sig ordentligt och att du får göra återföring imorgon. stor kram!
  • Veronicasnart30

Så tråkigt att höra och jag hoppas verkligen ägget delar sig ordentligt nu och att det blir er bebis. Håller verkligen tummarna för er nu!!
  • gammelpysen

Håller alla tummarna för er. Stor kram!!!
  • Niaa

Det blev ingen ruvning för oss denna gång.. känns tungt just nu. Ska ha samtal med läkaren idag sen får vi se hur vi lägger upp sista försöket.

• Veronicasnart30
    Niaa skrev 2016-10-15 09:16:55 följande:

Det blev ingen ruvning för oss denna gång.. känns tungt just nu. Ska ha samtal med läkaren idag sen får vi se hur vi lägger upp sista försöket.

Stor kram!
Svar på tråden IVF-hösten 2016