• Yonnahanna

IVF-hösten 2016

Hej!!

I över 1,5 år har jag och min man försökt få barn...

Jag har PCO och det går helt enkelt inte... Provat Provera & Pergotime men inget har hänt...

Haft ägglossning nån månad, överstimulerad nån månad & ingenting nån månad... Nu har vi varit på första mötet på IVF-kliniken och startar vår IVF så fort min mens kommer :) har aldrig längtat så mycket efter den & den bör vara här vilken dag som helst! :)

Vore roligt att ha någon att diskutera med och att vi är fler som kan följas åt som är i samma situation och också ska göra IVF nu i höst :)

• Svar på tråden IVF-hösten 2016
  • Juliii86

hej tjejer!

Jag behöver eran hjälp!! Jag vet inte om jag vågar tro på att detta är sant? Är på ruvardag 10 och jag kunde bara inte hålla mig för jag har känt mig så konstigt de senaste dagarna så därför bestämde jag mig att få svar nu eller aldrig.

BM säger ju att man inte ska testa sig tidigt innan testdagen för att inte få falsk positiv men stämmer det verkligen? Måste jag då vänta med och bli glad över mitt plus?

Är i chock!! Har liksom inte fattat det än att jag har plussat? Vi har försökt i över 9 år utan att lyckas. Kan det verkligen vara sant?? Snälla hjälp mig!

Skickar med en bild!

• ammela
    Juliii86 skrev 2016-12-24 12:55:57 följande:

hej tjejer!

Jag behöver eran hjälp!! Jag vet inte om jag vågar tro på att detta är sant? Är på ruvardag 10 och jag kunde bara inte hålla mig för jag har känt mig så konstigt de senaste dagarna så därför bestämde jag mig att få svar nu eller aldrig.

BM säger ju att man inte ska testa sig tidigt innan testdagen för att inte få falsk positiv men stämmer det verkligen? Måste jag då vänta med och bli glad över mitt plus?

Är i chock!! Har liksom inte fattat det än att jag har plussat? Vi har försökt i över 9 år utan att lyckas. Kan det verkligen vara sant?? Snälla hjälp mig!

Skickar med en bild!

Är bara att hoppas att det är sant!! God jul till er! Håller tummarna!
  • jagkan

hej tjejer!

Skickar med en bild!

Jaaaa så skall det ju se ut, och på julafton av alla dagar. Jättegrattis!!!!!
  • Juliii86
    ammela skrev 2016-12-24 18:17:12 följande:
    Är bara att hoppas att det är sant!! God jul till er! Håller tummarna!
    Tack för att du håller tummarna :) Gud jul till er också :D
  • Juliii86
    jagkan skrev 2016-12-24 20:02:19 följande:
    Jaaaa så skall det ju se ut, och på julafton av alla dagar. Jättegrattis!!!!!
    Ja eller hur! Tänkte inte ens på att testa mig på julafton det var bara en ren reflex haha. Tack så jätte mycket! Vågar jag lita på det? I vilket fall som helst så kommer jag testa mig igen på torsdag som är min testdag. Helt otroligt... Idag har jag känt av mer mensvärk. Ibland gör det ont och sen går det över.. så håller det på så :)
  • jagkan
    Juliii86 skrev 2016-12-24 20:10:46 följande:
    Ja eller hur! Tänkte inte ens på att testa mig på julafton det var bara en ren reflex haha. Tack så jätte mycket! Vågar jag lita på det? I vilket fall som helst så kommer jag testa mig igen på torsdag som är min testdag. Helt otroligt... Idag har jag känt av mer mensvärk. Ibland gör det ont och sen går det över.. så håller det på så :)
  • jagkan
    jagkan skrev 2016-12-24 20:20:48 följande:
    Det låter mycket bekant! Jag fick första plusset runt den tiden också. Jag tycker ibland det är svårt att känna skillnad på mensvärk och växtvärk. Men jag blir orolig de dagarna jag inte känner något!
  • Juliii86
    jagkan skrev 2016-12-24 20:23:14 följande:
    Det låter mycket bekant! Jag fick första plusset runt den tiden också. Jag tycker ibland det är svårt att känna skillnad på mensvärk och växtvärk. Men jag blir orolig de dagarna jag inte känner något!
    Jaha oki :) Ok, jag förstår hehe för mig är det första gången jag känner så här så jag brukar kalla det för mensvärk fast det måste väl vara växtvärk? Är så ny på detta haha. Jag blir bara glad att jag känner av något för man börjar inse det ju mer dagarna går. Nu har jag värmt en vetekudde som jag har på magen för att lugna ner smärtan.
  • Veronicasnart30
    Juliii86 skrev 2016-12-24 20:50:55 följande:
    Jaha oki :) Ok, jag förstår hehe för mig är det första gången jag känner så här så jag brukar kalla det för mensvärk fast det måste väl vara växtvärk? Är så ny på detta haha. Jag blir bara glad att jag känner av något för man börjar inse det ju mer dagarna går. Nu har jag värmt en vetekudde som jag har på magen för att lugna ner smärtan.
    Låter som växtvärk, för mig är det ingen skillnad, samma smärta så att säga. Grattis igen =)
  • Juliii86
    Veronicasnart30 skrev 2016-12-25 20:13:26 följande:
    Låter som växtvärk, för mig är det ingen skillnad, samma smärta så att säga. Grattis igen =)
    Åh tack :) då vet jag det. För jag var lite orolig över min smärta att jag knappt kunde tåla det, för det gjorde så ont. Är det farligt och känna en sådan smärta? Idag känner jag knappt något, bara lite grann.. Tackar! :D
  • Veronicasnart30
    Juliii86 skrev 2016-12-25 20:55:43 följande:
    Åh tack :) då vet jag det. För jag var lite orolig över min smärta att jag knappt kunde tåla det, för det gjorde så ont. Är det farligt och känna en sådan smärta? Idag känner jag knappt något, bara lite grann.. Tackar! :D
    Jag tror inte det, jag kan fortfarande ha riktigt ont ibland (är i vecka 14+6) och det kan ibland vara uppehåll i flera dagar. Ibland är också smärtan återkommande under dagen och ibland konstant i några timmar. 
  • Niaa

hej tjejer!

Skickar med en bild!

Grattis Juliie86! Vilken underbar julklapp! <3
  • Juliii86
    Niaa skrev 2016-12-26 09:44:29 följande:
    Grattis Juliie86! Vilken underbar julklapp! <3
    Tack så mycket :D Ja verkligen en underbar julklapp! <3
Svar på tråden IVF-hösten 2016