• Yonnahanna

IVF-hösten 2016

Hej!!

I över 1,5 år har jag och min man försökt få barn...

Jag har PCO och det går helt enkelt inte... Provat Provera & Pergotime men inget har hänt...

Haft ägglossning nån månad, överstimulerad nån månad & ingenting nån månad... Nu har vi varit på första mötet på IVF-kliniken och startar vår IVF så fort min mens kommer :) har aldrig längtat så mycket efter den & den bör vara här vilken dag som helst! :)

Vore roligt att ha någon att diskutera med och att vi är fler som kan följas åt som är i samma situation och också ska göra IVF nu i höst :)

• Svar på tråden IVF-hösten 2016
  • Veronicasnart30
    Juliii86 skrev 2016-10-15 10:02:25 följande:

Veronicasnart30: Hur går det för dig? Testade du dig igår?

Yes, har testat varje dag sedan föregående fredag och nu är det mer officiellt att jag är gravid =) Känns så overkligt. Har ultraljud den 1/11 och hoppas verkligen att allt ser bra ut därinne. När har du testdag?
  • Juliii86
    Niaa skrev 2016-10-15 09:16:55 följande:

Det blev ingen ruvning för oss denna gång.. känns tungt just nu. Ska ha samtal med läkaren idag sen får vi se hur vi lägger upp sista försöket.

men åh :( vad tråkigt att höra, stor kram från mig också!
  • Juliii86
    Veronicasnart30 skrev 2016-10-15 11:16:18 följande:
    Yes, har testat varje dag sedan föregående fredag och nu är det mer officiellt att jag är gravid =) Känns så overkligt. Har ultraljud den 1/11 och hoppas verkligen att allt ser bra ut därinne. När har du testdag?
    Vad roligt :) Sort grattis :D Jag har testdag den 24:e o det känns som en evighet!
  • gammelpysen
    Veronicasnart30 skrev 2016-10-15 11:16:18 följande:
    Stort grattis! vad roligt!
  • gammelpysen

Ni som ruvar, hur är det med humöret? Jag har gått från kort stubin till ingen stubin alls senaste dagarna. Blir lätt arg, skäms något oerhört. Snäser mot mina närmaste. 
    Är så trött på dessa hormoner som rent ut sagt är åt skogen just nu... 
    RD 8 efter ET. Rätt säker på att det inte gick vägen vilket gör allt så mycket surare. Stressad över min ålder (35+) och kommande behandlingar, ser hur klockan tickar i ilfart för mig... Gråter

• Juliii86
    gammelpysen skrev 2016-10-15 12:40:44 följande:

Ni som ruvar, hur är det med humöret? Jag har gått från kort stubin till ingen stubin alls senaste dagarna. Blir lätt arg, skäms något oerhört. Snäser mot mina närmaste. 
    Är så trött på dessa hormoner som rent ut sagt är åt skogen just nu... 
    RD 8 efter ET. Rätt säker på att det inte gick vägen vilket gör allt så mycket surare. Stressad över min ålder (35+) och kommande behandlingar, ser hur klockan tickar i ilfart för mig... Gråter

Jag känner igen mig, i fredags gick min temperament långt upp i huvudet att efteråt insåg jag hur arg jag blev och försökte tänka på något bra så gick det över. Ena stunden känner jag jätte ledsen eller så är jag hur glad som helst. Jag sa det till min man igår att det känns jätte jobbigt med alla hormoner man fick i sig och tänk då hur jag kommer vara när jag är gravid, haha.

Då är vi nästa lika i dagarna, du är två dagar före mig :) Den känslan får jag också att det inte har tagit sig och ena stunden försöker jag tänka att det är för tidigt att säga i förväg men ibland är det svårt att hålla hoppet uppe. Det kommer lösa sig för dig, jag håller alla mina tummar dig och alla andra. stor kram!
  • gammelpysen

Tack för svaret!!!
    Även om det är tråkigt att det ska vara så är det skönt att det finns fler som befinner sig i samma situation...
    Känner du av något annat? Jag hade en riktig jäkla mensvärk i förrgår som försvann igår. Stack till mot äggstockarna igår kväll men i övrigt ingenting. Beställde tester idag, dubbelpack. Mensen borde komma onsdag om det inte tog sig, funderar på att testa senare i veckan även om officiell testdag inte är förrän om en och en halv vecka.

• Juliii86
    gammelpysen skrev 2016-10-15 13:27:50 följande:

Tack för svaret!!!
    Även om det är tråkigt att det ska vara så är det skönt att det finns fler som befinner sig i samma situation...
    Känner du av något annat? Jag hade en riktig jäkla mensvärk i förrgår som försvann igår. Stack till mot äggstockarna igår kväll men i övrigt ingenting. Beställde tester idag, dubbelpack. Mensen borde komma onsdag om det inte tog sig, funderar på att testa senare i veckan även om officiell testdag inte är förrän om en och en halv vecka.

Ja, precis! Jag tycker också det är bra att man kan skriva till er och prata ut.
    Jag kände för några minuter sen bara lite molvärk som sedan försvann, men annars känner jag ingenting. Har varit lite illamående ett par gånger men inget mer än så. Ömmade bröst började strax före ägguttag så det räknas ju inte som symtom. Jag har sagt till mig själv att jag vill absolut inte känna av men ibland går det bara inte :) Ok, jag tycker det är positiva symtom du har :) Hade jag fått mensvärk hade jag tänkt direkt att nu har det tagit sig, för det har jag aldrig upplevt. Lite avundsjuk på dina symtom ;) Åh vad kul att köpa tester! Jag satt och kolla på gravtester på internet och jag funderar köpa hem CB veckoindikatorn och två vanliga CB. Det kommer jag köpa nästa vecka på helgen så det inte blir att jag testar i förväg.
  • gammelpysen

Vi får väl se... jag brukar ha rätt rejäla PMS också, humöret är en berg-och-dalbana, och en riktig svacka en vecka innan mens, därför är jag inte lika hoppfull. Men jag tänker som du - försöker inte analysera en massa utan så gott det går se det positiva i vardagen i stället.. det är heller inte någon direkt albyl-kur vi fått, så i det här läget tror jag ingenting känns som det ska i vilket fall som helst...

• Juliii86
    gammelpysen skrev 2016-10-15 14:15:37 följande:

Vi får väl se... jag brukar ha rätt rejäla PMS också, humöret är en berg-och-dalbana, och en riktig svacka en vecka innan mens, därför är jag inte lika hoppfull. Men jag tänker som du - försöker inte analysera en massa utan så gott det går se det positiva i vardagen i stället.. det är heller inte någon direkt albyl-kur vi fått, så i det här läget tror jag ingenting känns som det ska i vilket fall som helst...

Jaha ok, jag förstår men jag hoppas innerligt att det ändå är något :) Ja men precis, det är det bästa man kan göra är att försöka inte analysera. Det är mycket hormoner man har proppat i sig så det blir ju svårt att veta vad som är vad men det får man se på testdagen :) Tyvärr så är det inget annat än att vänta ut.. jätte tråkigt.
Svar på tråden IVF-hösten 2016