• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Kåtisroinen
    Lilltiger84 skrev 2016-11-14 10:14:46 följande:

Tack tjejer, har inte fattat det själv än...  Jag fick missfall förra månaden så känns helt otroligt att jag blev gravid direkt igen!

Det verkar som att mina ljusrosa flytningar jag fick 4 dagar före BIM förmodligen var en nidblödning då. 

Hur har det gått för er andra som också fick ljusrosa flytningar 3-4 dagar före BIM?

Jag fick också det, på BIM-3. Är nu på BIM+1, ingen mens, tempen ligger kvar stabilt högt och alla små tecken finns kvar. Så hoppet lever än så länge, trots negativt test igår på BIM-dagen. Läste dock att det kan ta upp till 5-6 dagar efter en nidblödning innan dess att hormonerna har kommit igång tillräckligt för att synas på ett test. Så jag håller tummarna för allt jag är värd!
  • Lilltiger84
    Kåtisroinen skrev 2016-11-14 10:22:14 följande:
    Jag fick också det, på BIM-3. Är nu på BIM+1, ingen mens, tempen ligger kvar stabilt högt och alla små tecken finns kvar. Så hoppet lever än så länge, trots negativt test igår på BIM-dagen. Läste dock att det kan ta upp till 5-6 dagar efter en nidblödning innan dess att hormonerna har kommit igång tillräckligt för att synas på ett test. Så jag håller tummarna för allt jag är värd!
    Spännande, jag såg också det där med 5-6 dagar så jag håller också tummarna för dig! Skrattande

Kan tillägga att jag tog 2 test från samma märke (samma förpackning) och det andra testet syntes det knappt på så verkar kunna variera mellan testen en hel del... När tänkte du testa igen?
  • gosis

Det hör tig jag i lördags, vet inte om min bim var då men tror art jag hade bim i lör, sön eller idag. Har en cykel som variera mellan ca 28-31 och det hade gått 28 dagar i lördags.

Det var ett tag sen jag var gravid så har redan hunnit glömma lite hur allting är.

Men vad ser ni? Det är ju inte så starkt!

Ska göra ett till i eftermiddag med ett annat märke, och ett nytt imorgon.

• Emmeliina

Hänger med lite grann här jag också.
    Vi har precis börjat med försök nr 1 på ett syskon till vår femåriga dotter. Har tagit ut hormonspiral 24/10 och väntar typ på att allt ska komma igång på riktigt. Har hällt på med ägglossningsstickor i ca 1,5 vecka men först igår kom det ett litet streck så kanske att det är på g om några dagar. Så vet ju därför inte riktigt när min BIM är tänkt.
    Lycka till alla!

Nicole 110322
  • smulan5
    Lilltiger84 skrev 2016-11-14 10:14:46 följande:

Tack tjejer, har inte fattat det själv än... Glad Jag fick missfall förra månaden så känns helt otroligt att jag blev gravid direkt igen!

Det verkar som att mina ljusrosa flytningar jag fick 4 dagar före BIM förmodligen var en nidblödning då. Förvånad

Hur har det gått för er andra som också fick ljusrosa flytningar 3-4 dagar före BIM?

Tänk om en annan också kunde ha sån tur. Fick också missfall förra månaden och har bim nu på lördag. Förra (som blev mf) tog 7 månaders försök så hoppas verkligen att det går snabbare denna gången.
  • Lilltiger84
    gosis skrev 2016-11-14 10:54:28 följande:

Det hör tig jag i lördags, vet inte om min bim var då men tror art jag hade bim i lör, sön eller idag. Har en cykel som variera mellan ca 28-31 och det hade gått 28 dagar i lördags.

Det var ett tag sen jag var gravid så har redan hunnit glömma lite hur allting är.

Men vad ser ni? Det är ju inte så starkt!

Ska göra ett till i eftermiddag med ett annat märke, och ett nytt imorgon.

Jag ser absolut ett svagt streck, grattis! Glad
  • Lilltiger84
    smulan5 skrev 2016-11-14 11:10:51 följande:
    Tänk om en annan också kunde ha sån tur. Fick också missfall förra månaden och har bim nu på lördag. Förra (som blev mf) tog 7 månaders försök så hoppas verkligen att det går snabbare denna gången.

Åh, jag håller alla tummar jag har för att du också plussar! {#emotions_dlg.flower} 

• gosis

Åhh vågar inte riktigt hoppas!

Men kunde inte vänta till i eftermiddag och tog detta nu den gröna är ifrån gravidetskollen.nu som kan mäta tidig hcg nivå.

Den blåa tog jag idag på morgonen vid kl. 08.00 men inte morgon urinet då min dotter vaknade kl. 06.00 ????

• Emmeliina
    gosis skrev 2016-11-14 11:28:12 följande:

Åhh vågar inte riktigt hoppas!

Men kunde inte vänta till i eftermiddag och tog detta nu den gröna är ifrån gravidetskollen.nu som kan mäta tidig hcg nivå.

Den blåa tog jag idag på morgonen vid kl. 08.00 men inte morgon urinet då min dotter vaknade kl. 06.00 ????

Ser väldigt positivt ut tycker jag :P Grattis :)
    Nicole 110322
Svar på tråden BIM november 2016