• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Heineken86
    Silfra skrev 2016-11-29 01:56:41 följande:

Hej! Fick tagit mig tid och reggat mig här nu så att jag kan få bolla lite ????

Jag fick en son nu i mars och är så himla sugen på en till. Jag tänker att barnen kommer få så mycket glädje av varandra och det passar oss bäst att få barn tätt. Med sonen så tog det sig på första försöket, kam knappt fatta det! Nu har vi försökt u ca 3 månaders tid och min kropp är helknäpp! Konstanta gravidsymptom av olika slag.

Men nu är jag på Bim+4 , jag har bara haft sen mens när jag var gravid annars är jag max en dag sen. Var så glad och testade igår morse och tänkte att det skulle bli så kul att överaska sambon. Men så visade det sig vara negativt ???? Tog ett CB digitalt med veckoindikator. Trots detta så har jag utöver utebliven mens ömma bröst, yrsel/matthetskänsla, konstant hungrig, extremt trött, lite illamående..

Jag har haft lite bruna flytningar och en flytning med pyttelite blod /blodsttimmor. Normalt sett forsar det blod...

Undrar om det är helt kört? Har tänkt testa igen på fredag för då har det gått en vecka från bim.

Jag fick också en son i mars och jobbar på barn nummer tre. Har 16 månader mellan storasyster och lillebror och hade hoppats på nått liknande igen.

Är det efter graviditeten som din mens alltid är max en dag sen eller är det sen innan? Jag har iaf upplevt att jag fått lite oregelbunden cykel nu i början. Är inne på tredje cykeln nu sen mensen kom igång och den första var på 28 dagar och den andra på 40. Jag brukar inte heller va sen annars, men tänker att det kanske tar ett tag för kroppen att stabiliseras så här i början.
  • Heineken86
    Silfra skrev 2016-11-29 01:56:41 följande:

Hej! Fick tagit mig tid och reggat mig här nu så att jag kan få bolla lite ????

Jag fick en son nu i mars och är så himla sugen på en till. Jag tänker att barnen kommer få så mycket glädje av varandra och det passar oss bäst att få barn tätt. Med sonen så tog det sig på första försöket, kam knappt fatta det! Nu har vi försökt u ca 3 månaders tid och min kropp är helknäpp! Konstanta gravidsymptom av olika slag.

Men nu är jag på Bim+4 , jag har bara haft sen mens när jag var gravid annars är jag max en dag sen. Var så glad och testade igår morse och tänkte att det skulle bli så kul att överaska sambon. Men så visade det sig vara negativt ???? Tog ett CB digitalt med veckoindikator. Trots detta så har jag utöver utebliven mens ömma bröst, yrsel/matthetskänsla, konstant hungrig, extremt trött, lite illamående..

Jag har haft lite bruna flytningar och en flytning med pyttelite blod /blodsttimmor. Normalt sett forsar det blod...

Undrar om det är helt kört? Har tänkt testa igen på fredag för då har det gått en vecka från bim.

Kan säga att med lillebror plussade jag på första menscykeln efter graviditet och amning, men plusset kom inte förrän på dag 40 (antagligen lite oregelbunden cykel där i början också). Håller tummarna för samma för dig.
  • Anonym (Jojo)
    Heineken86 skrev 2016-11-29 17:35:06 följande:
    Kan säga att med lillebror plussade jag på första menscykeln efter graviditet och amning, men plusset kom inte förrän på dag 40 (antagligen lite oregelbunden cykel där i början också). Håller tummarna för samma för dig.
    Oj, så sent?! Men testade du "regelbundet" fram till du fick pluset? Själv är jag på bim+10 och testar negativt. Min mens är rätt oregelbunden ibland men det brukar inte vara mer än 5 dagar från gång till gång som det diffar.
  • Cecilah
    Emlin skrev 2016-11-28 20:29:24 följande:

Känner med dig. Jag med bröt ihop den här gången (fjärde försöket). Så jäkla värdelöst... och ja det känns som att folk undrar men samtidigt vill jag inte berätta att vi faktiskt försöker. Jag hoppas på dig, på alla andra som inte plussat den här månaden och på mig att vi snart får göra det!

Fjärde försöket för mig också och fick mens i helgen.. hoppas det är vår tur nästa månad!
  • Heineken86
    Anonym (Jojo) skrev 2016-11-29 18:36:16 följande:

Oj, så sent?! Men testade du "regelbundet" fram till du fick pluset? Själv är jag på bim+10 och testar negativt. Min mens är rätt oregelbunden ibland men det brukar inte vara mer än 5 dagar från gång till gång som det diffar.

Ja jag testade regelbundet. kanske varannan eller var tredje dag från BIM. Men tror som sagt att min ÄL var mkt senare än vanligt eftersom det var första menscykeln efter graviditet och amning så kroppen kanske inte var helt stabil på den fronten än. Det var var barnmorskan trodde iaf...
  • Silfra
    Heineken86 skrev 2016-11-29 17:09:23 följande:

Jag fick också en son i mars och jobbar på barn nummer tre. Har 16 månader mellan storasyster och lillebror och hade hoppats på nått liknande igen.

Är det efter graviditeten som din mens alltid är max en dag sen eller är det sen innan? Jag har iaf upplevt att jag fått lite oregelbunden cykel nu i början. Är inne på tredje cykeln nu sen mensen kom igång och den första var på 28 dagar och den andra på 40. Jag brukar inte heller va sen annars, men tänker att det kanske tar ett tag för kroppen att stabiliseras så här i början.

Både innan och efter graviditeten så har mensen varit punktlig. Det var bara dom två första mensarna efter graviditeten som var lite i ofas. Min mens kom igång igen efter ca 6-7 veckor.

Tyvärr så kom mensen igår morse så falskt alarm ???? Man blir så besviken!
  • Silfra
    Heineken86 skrev 2016-11-29 17:35:06 följande:

Mensen kom igår så tyvärr, jag har haft mens i ca 6 månader nu (ammar inte). Ringde faktiskt mvc och bollade lite för jag har ju känt mig gravid i över 2 månader nu, gravidsymptom som extrem trötthet (ok kanske lite normslt med tanke på lilleman men han sover bra om nätterna så känns inre så farligt), jättemycket illamående, molvärk från äl till mensen slut, sugen på en massa saker, humörsvängningar... Hon trodde der kunde vara mina hormoner som spökat loss iom att det inte är så länge sen som jag var gravid.
  • Anonym (försiktig)
    Väntar på magen skrev 2016-11-29 14:21:51 följande:
    Hur långt/efter bim fick du plus med cb? Jag har ett digitalt som borde komma med posten idag... kanske testar imorgon eller övermorgon ????
    Hur har det gått? Jag tror jag fick plus på CB på BIM +1 (oregelbunden mens). Min app säger att jag hade ÄL 19 dagar innan jag fick plus, men jag tror att jag hade det några dagar senare och plussade på ÄL +15.
  • Heineken86
    Silfra skrev 2016-11-30 12:19:20 följande:

Både innan och efter graviditeten så har mensen varit punktlig. Det var bara dom två första mensarna efter graviditeten som var lite i ofas. Min mens kom igång igen efter ca 6-7 veckor.

Tyvärr så kom mensen igår morse så falskt alarm ???? Man blir så besviken!

Vad tråkigt att mensen kom. Hoppas på ett plus till jul istället då. Blir fin julklapp: :)

Bra att veta att det var de första två menserna som var i ofas för dig. Jag väntar på omgång 3 nu så då kanske jag kan hoppas på en normal cykel den här gången. :)
  • Väntar på magen

Fjärde försöket med tredje barnet.... ÄNTLIGEN!! :)

Efter många super svaga test så fick jag det äntligen bekräftat. Men så dåligt som jag mått dom senaste dagarna så hade jag redan fattat detta :)

Lycka till ni andra...

• Lady K
    Väntar på magen skrev 2016-12-01 06:44:46 följande:

Efter många super svaga test så fick jag det äntligen bekräftat. Men så dåligt som jag mått dom senaste dagarna så hade jag redan fattat detta :)

Lycka till ni andra...

Grattis!
  • Anonym (försiktig)
    Väntar på magen skrev 2016-12-01 06:44:46 följande:

Lycka till ni andra...

Amen till det, känner igen det precis. Mådde med dåligt. Men har även vid tidigare tillfällen, när mensen som den skulle. Efter många försök tordes jag inte ta mycket för givet.

4 försöket är ändå väldigt bra! Vi har som sagt tappat räkningen. Men det blir min 3:a med. Fast en sladdis, eftersom de tidigare är med en annan pappa.

GRATTIS!

• lindstroom

Är på bim +3 idag och ingen mens.. Haft mensvärk i typ 2 veckor o de brukar jag aldrig ha. Tog ett CB digitalt imorse och ett billigt test från graviditetskollen men båda var negativa.. Vill bara ha min mens nu faktiskt haha ????aldrig är man nöjd...

• Väntar på magen
    Anonym (försiktig) skrev 2016-12-01 10:28:20 följande:

Amen till det, känner igen det precis. Mådde med dåligt. Men har även vid tidigare tillfällen, när mensen som den skulle. Efter många försök tordes jag inte ta mycket för givet.

4 försöket är ändå väldigt bra! Vi har som sagt tappat räkningen. Men det blir min 3:a med. Fast en sladdis, eftersom de tidigare är med en annan pappa.

GRATTIS!

Tack :)

Ja, vi har haft väldig tur som lyckats så snabbt... jag lider med alla som får kämpa och kämpa jätte länge för att bli gravida. :/

Det blir en liten "sladdis" här med om allt går vägen, men med samma pappa.

Min pojke är född 2007 & min flicka 2010... vi har känt oss nöjd på bebisfronten tidigare men nu har vi ändrat oss och ser fram emot detta jätte mkt. Barnen har tjatat om ett syskon jätte länge nu så jag hoppas att jag får berätta dom glada nyheterna för dom om nån månad <3

Hur gamla är dina äldre barn?
  • Anonym (5an)

Hej , hoppas på att få mer klarhet i vad som pågår..

Natten till 15/11 fick jag rosa på pappret, endast vid toabesök. Detta ändrade sig till klarrött utanklumpar samt väldigt sparsamt, endast vid toabesök fram till den 18/11 och sista var rosa igen. Där stannade det.
    Tog tester med morgonurin varje dag och fick 1 svagt men synligt + , resten neg.
    Fredag 18/11 och 19/11 fick jag svaga med tydliga + med CB (syns fortfarande 2v efter) . BIM 20/11 men ingen blödning.
    Har sedan blödningen 15e haft mensvärk och tunga/spända bröst, detta sitter fortfarande i.
    Fredag 25/11 slog foglossning till som en riktig bov och har inte släppt, inte haft problem med det sen yngsta föddes för 2 år sen och haft problem med foglossning tidigt i de andra 3 grav.
    Har jätte problem med smärtan och det är jobbigt att inte veta vad som händer.
    Har mått riktigt illa vid 2 tillfällen och yrsel har som tur är släppt lite nu men kände mig svimfärdig flertal tillfällen under bim-veckan.

CB 18-19/11 Svagt men väldigt synliga POS
    CB digitalt - 21/11 NEG
    Apotekes 21-22/11 NEG
    Testlagret 22-30/11 NEG.
    Test hos BM 1/12 NEG
    Testlagret 1-5/12 Supersvagt + samt 4st spökstreck(?) som syns över lampa.

Får ingen hjälp av barnmoskan i mitt distrikt..

• Mikaela321
    Anonym (5an) skrev 2016-12-06 09:17:22 följande:

Hej , hoppas på att få mer klarhet i vad som pågår..

Natten till 15/11 fick jag rosa på pappret, endast vid toabesök. Detta ändrade sig till klarrött utanklumpar samt väldigt sparsamt, endast vid toabesök fram till den 18/11 och sista var rosa igen. Där stannade det.

Tog tester med morgonurin varje dag och fick 1 svagt men synligt + , resten neg.

Fredag 18/11 och 19/11 fick jag svaga med tydliga + med CB (syns fortfarande 2v efter) . BIM 20/11 men ingen blödning.

Har sedan blödningen 15e haft mensvärk och tunga/spända bröst, detta sitter fortfarande i.

Fredag 25/11 slog foglossning till som en riktig bov och har inte släppt, inte haft problem med det sen yngsta föddes för 2 år sen och haft problem med foglossning tidigt i de andra 3 grav.

Har jätte problem med smärtan och det är jobbigt att inte veta vad som händer.

Har mått riktigt illa vid 2 tillfällen och yrsel har som tur är släppt lite nu men kände mig svimfärdig flertal tillfällen under bim-veckan.

CB 18-19/11 Svagt men väldigt synliga POS

CB digitalt - 21/11 NEG

Apotekes 21-22/11 NEG

Testlagret 22-30/11 NEG.

Test hos BM 1/12 NEG

Testlagret 1-5/12 Supersvagt + samt 4st spökstreck(?) som syns över lampa.

Får ingen hjälp av barnmoskan i mitt distrikt..

Antingen falskt positivt 18-19/11 eller så har graviditeten tillbakabildats, skulle jag tro.
  • Anonym (Jojo)

Hepp, idag på bim+19 kom mensen. Beräknad äl är 1 januari så får väl fira in det nya året med mys!

Svar på tråden BIM november 2016