• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • TillyLina
    Nykär15 skrev 2016-11-13 17:44:42 följande:

Gammal?

Själv fyller jag 40 snart...försökt ett år nu med både ett MF och ett MA i v 13...tre försök är ingenting! Resan till barn kan vara både lång och krokig...man måste försöka ta det med lite ro och leva under tiden, vet det är skitsvårt! Men jag tycker man blir lite avtrubbad med tiden och jag var nog pråligare första försöken än mot nu...kanske pga all skit vi genomgått sista månaderna efter MA.

Första två barnen blev till på första försöken...inga konstigheter.

Äl-test gått ner idag igen, så väntan på BIM 26/11 har börjat.

Håller alla tummar och tår jag har <3
  • LMT
    crx skrev 2016-11-13 14:41:17 följande:

Ja igår tog hag ett, blev besviken... postade i morse om det längre upp tror jag eller i tråden om svagt plus eller spök... suuuuck!!!

Ska försöka hålla mig till tisd/onsd.. :)

Åhh jag borde också hålla mig! Men har en känsla av att jag kommer att testa imorgon ändå. Har du några symtom?
  • Florpan10

Hur tidigt kan man testa sig ? Har bim 20, alltså på söndag. Så ivrig av å veta...

• anna7607
    Florpan10 skrev 2016-11-13 20:35:59 följande:

Hur tidigt kan man testa sig ? Har bim 20, alltså på söndag. Så ivrig av å veta...

En del kan se på test en v innan. Olika från person till person. Denna gång tänker jag vänta till Bim den 22a om jag kan haha
  • Florpan10
    anna7607 skrev 2016-11-13 20:44:43 följande:

En del kan se på test en v innan. Olika från person till person. Denna gång tänker jag vänta till Bim den 22a om jag kan haha

Okej! De e så jävla svårt å hålla sig ! Jag längtar fruktansvärt efter barn men fick reda på idag att killen bedrar mig så går i extra ovisshet nu, vill ju inte längre med honom...sådan chock å tyvärr känns de som det tagit sig men får se ! UFF!
  • Anonym (Jojo)

Är ny i tråden.

Har bim den 19/11 men är inte 100% säker på att det stämmer då min mens är oregelbunden varje månad men räknar på en cykel på/runt 33 dagar men det kan variera allt från 28 dagar till 35 mellan gångerna. Men jag känner av när jag har äl så blir lite lättare att hålla koll på den då!

Vi körde på under helgen 5-6e. Just nu så har jag som mensvärk och det har stramat lite till och från i magen sen jag hade äl den 7e och kan känna trötthet i större utsträckning än innan men kan vara vädret också. Är så extremt sugen på att testa mig samtidigt som jag känner mig mer säker på att det är mensen som är på ingång. Dock har jag inte de där extrema humörsvängningarna jag annars brukar ha innan mens. Klurigt det där!

• crx

Ja.. kanske ska testa i morgon då och sen onsdag..:P Hade känningar i livmodertrakten innan helgen, lite som träningsvärk men det kom mest på kvällen. Igår kväll knep det så dant o jag fick flytningar så jag var bombsäker på att mensen kom tidigt.

Men annars inget, kanske tröttare än vanligt på tidig kväll... inte ens vanlig pms som ont i brösten, humör etc, vilket är det mest märkliga för jag har pmds o det brukar ta fart 5-7 dagar före mens så jag känner mig väldigt konstig nu som är lugn som en filbunke. ^^

Har du symtom?

LMT skrev 2016-11-13 20:19:13 följande:

Åhh jag borde också hålla mig! Men har en känsla av att jag kommer att testa imorgon ändå. Har du några symtom?

• anna7607
    Florpan10 skrev 2016-11-13 20:57:13 följande:

Okej! De e så jävla svårt å hålla sig ! Jag längtar fruktansvärt efter barn men fick reda på idag att killen bedrar mig så går i extra ovisshet nu, vill ju inte längre med honom...sådan chock å tyvärr känns de som det tagit sig men får se ! UFF!

Stackare lider med dig. Då förstår jag att du vill veta fort. Jag plussade inte förr en fem dagar efter Bim. Slutade med missfall båda gångerna. Så nu hoppas jag att de tagit sig. 18 försök och nio långa dagar kvar suck
  • Tussilago6

Testade negativt på bim -4 idag, har grinat typ halva dagen för att jag hade sån känsla för att det skulle gå vägen denna gång, har just inga symtom utan mest önsketänkande. Brukar inte ta det så hårt, det var sjunde försöket nu, men idag blev det jobbigt. Plus att en kompis skickade ett "woho jag är gravid" typ en kvart efter jag hade testat... Vill inte vara missunsam, men man blir ju såååå avundsjuk! Vill ha en bebis!

• anna7607
    Tussilago6 skrev 2016-11-13 21:53:50 följande:

Testade negativt på bim -4 idag, har grinat typ halva dagen för att jag hade sån känsla för att det skulle gå vägen denna gång, har just inga symtom utan mest önsketänkande. Brukar inte ta det så hårt, det var sjunde försöket nu, men idag blev det jobbigt. Plus att en kompis skickade ett "woho jag är gravid" typ en kvart efter jag hade testat... Vill inte vara missunsam, men man blir ju såååå avundsjuk! Vill ha en bebis!

Det är ju inget konstigt bim-4 har du så lite hcg. Vänta tills Bim. Jag plussade inte förrän bim+5. men jag förstår din känsla försök nr 18 för oss
Svar på tråden BIM november 2016