• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • lisohl

Äl+8 idag och jag har molvärk till och från, det spänner/pirrar i brösten ibland och två gånger idag har jag haft vattniga flytningar när jag varit på toa. Känns ju rätt lovande om det inte vore för att jag hade ungefär samma symptom förra månad (tur jag skriver upp annars skulle jag aldrig minnas). Det enda jag kommer ihåg från min första graviditet är att jag hade ömma bröst, så nu går jag och smygklämmer på brösten i tid och otid...

• Mammatillenliten
    mariama skrev 2016-11-12 19:33:54 följande:

Nu är det ju riktigt tydligt också, åh vad härligt, stort grattis! Hoppas jag får joina dig som gravid snart :)

Tusen tusen tack!! :) håller tummarna för dig.
  • TillyLina
    mariama skrev 2016-11-12 21:35:38 följande:

Superkul :) Hoppas vi får fina plus båda två inom några dagar! Vår lilla kille är 1 år och 8 månader! Jag har sen igår kväll haft en väldig molvärk i livmodertrakten, vågar inte hoppas på något men tycker den känns lite bekant liksom. Plus att brösten blivit lite ömma idag. Hoppas det fortsätter så! Känns som att det tar sååå lång tid att bli gravid nu efter missfallet även om det bara är tredje försöket sen dess!

Åh vad roligt! Håller lila tummar och tår för dig :D Jag funderar på att testa imorgon, karln min är minst lika nyfiken som jag på att veta om det är nått denna gången :D
  • TillyLina
    lisohl skrev 2016-11-12 21:47:17 följande:

Äl+8 idag och jag har molvärk till och från, det spänner/pirrar i brösten ibland och två gånger idag har jag haft vattniga flytningar när jag varit på toa. Känns ju rätt lovande om det inte vore för att jag hade ungefär samma symptom förra månad (tur jag skriver upp annars skulle jag aldrig minnas). Det enda jag kommer ihåg från min första graviditet är att jag hade ömma bröst, så nu går jag och smygklämmer på brösten i tid och otid...

Haha som jag känner igen mig! Jag springer omkring och funderar över färg på vår torna och växt värk i brösten.. xD men förra gången kom illamåendet först i vecka 7 ungefär. Så jag vet inte ens om samma symptom kommer denna gången.. :)
  • Lindseeey

Jahopp, då är bimdagen här då, än så länge ingen mens i sikte hade dock en så fruktansvärd mensvärk igårkväll att jag hade kunnat kräkas rakt ut.. som jag tidigare skrivit så försvann symptomen jag hade så dom var nog bara önsketänkande tyvärr.. plus att jag testat negativt hela tiden.. Återstår att se under dagen om mensen tänkt hälsa på eller inte. Hur går det för er andra? :)

• fruH92

Här kommer jag & uppdaterar lite. BIM+11 idag, tog senaste testet i fredags, alltså på BIM+9, men det var ju helt negativt. Funderar på att köpa nytt idag när jag ändå ska handla & ta det på onsdag för då är jag på BIM+14 & att gå över 2 veckor för mig känns väldigt lustigt. Men inga symptom alls än...? Möjligtvis känner jag mig lite tjock/svullen/plufsig men har inte hållt den bästa kosten dom senaste veckorna, haha, så det är nog mer godis än bebis det beror på ;)

Grattis till alla er som har plussat & lycka till med allt!! :D

• crx

Vågade inte testa i dag.... men kunde inte låta bli att pilla sönder gårdagens. Vet att det inte ska räknas att läsa av det efter tiden men ändå... :o

Det hela testet är förrgår då och remsan som är ovanpå är gårdagens. BIM onsdag.

• Madelonen1

Hej! Jag är gärna med här :) Jag är 25 år gammal och har en son på snart 4 år. Jag och sambon planerar vårt första barn tillsammans, vi slutade med skydd i november förra året, men hade paus i våra försök under februari-april detta året. Jag har problem med cystor och endometrios, så det är lite kämpigt vissa stunder. Sambon har inga tidigare barn, vill ju gärna att det ska ta sig snart..

Idag är jag på BIM-4, hade så gärna velat plussa idag på fara dag men det är helt blankt..

• Kåtisroinen

Då vad det dagen för BIM här. Testet gav ett tydligt och rakt INTE gravid :( Ingen mens i sikte dock och tempen är stabilt hög. Finns ett litet litet minihopp om att det fortfarande kan bli ett +. Jag tror nämligen att jag hade en liten nidblödning (ljusrosa slemmig flytning) i torsdags. Jag läste att det kan ta 5 dagar från nidblödning innan hormonerna ger utslag på test. Så jag hoppas att mensen håller sig borta till tisdag/onsdag då jag i så fall testar igen. Jag har ju haft en del symptom som blivit fler o tydligare ju närmare BIM jag kommit. Så nu håller jag tummarna ännu mer!

Svar på tråden BIM november 2016