• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Monsan

Idag kom mensen så det är bara att sikta in sig på nästa äl.. Stort grattis till alla som plussat och lycka till alla andra som fortfarande har chansen.. :)

• gosis
    äpplelina skrev 2016-11-15 18:39:36 följande:

14 oktober, när hade du sista? :)

Samma här 14 oktober. Vad kul, ska vi följa varandra hela vägen? :) hoppas allt går som det ska.

Hur mår du? Känner du något?

Jag har rejäla molande värk i livmodern, man känner att den jobbar. Är lite tröttare, men annars inte så mycket förändring
  • kvinna29årskåne

Bim 30 november tror jag. Eftersom mensen bråkade förra månaden så är jag inte helt säker när ÄL och bim inträffar. Använder ältest nu Så får se om det hjälper. Vill så gärna ha ett plus.. Suck

• crx

Tempen droppade precis till 36.5 så i natt kommer mensen. Det betyder att CB kan ge rejält felvisande resultat!

Usch vad jag tappade all lust till allt... :( Lycka till tjejer!!

• Sally8585
    crx skrev 2016-11-15 21:00:52 följande:

Tempen droppade precis till 36.5 så i natt kommer mensen. Det betyder att CB kan ge rejält felvisande resultat!

Men ska man inte tempa på morgonen??? :( tappa inte hoppet <3
  • LMT
    crx skrev 2016-11-15 21:00:52 följande:

Usch tråkigt Jag har småblött igår och idag, har en stark känsla av att mensen kommer imorgon. Vi får samla kraft till nästa månad!
  • crx
    Sally8585 skrev 2016-11-15 21:08:38 följande:

Men ska man inte tempa på morgonen??? :( tappa inte hoppet <3

Jo för att detektera ÄL och basal kroppstemperatur. Din bastemp höjs alltid vid ÄL och är fortsatt hög fram till mensen. Då droppar den ner ordentligt, nära basal kroppstemp. Är du gravid uteblir sänkningen. Därav har jag tempat mig typ 50 ggr per dag nu innan beräknad BIM som är i morgon. I förhoppningen om att den inte skulle sänkas... :) = 100% mens!
  • crx
    LMT skrev 2016-11-15 21:54:48 följande:

Usch tråkigt Jag har småblött igår och idag, har en stark känsla av att mensen kommer imorgon. Vi får samla kraft till nästa månad!

Ååh så tungt så tungt... ;( Tempar du? Ska vi följas åt under december LMT?
  • äpplelina
    gosis skrev 2016-11-15 20:32:25 följande:
    Samma här 14 oktober. Vad kul, ska vi följa varandra hela vägen? :) hoppas allt går som det ska.

Hur mår du? Känner du något?

Jag har rejäla molande värk i livmodern, man känner att den jobbar. Är lite tröttare, men annars inte så mycket förändring
    Ja det tycker jag! Du kan gärna skicka mig ett meddelande här om det går? Förstår inte hur man gör hehe.. så kan vi prata vidare där :)
  • LMT
    crx skrev 2016-11-15 22:16:41 följande:

Ååh så tungt så tungt... ;( Tempar du? Ska vi följas åt under december LMT?

Ja, jag följs gärna åt crx! Nej jag har inte börjat tempa ännu. Men har köpt en termometer så tänkte börja, när är rätt tid att sätta igång? Antar att mensen kommer imorgon. Trodde att den kom innan men sen slutade det igen, men bim är imorgon...
Svar på tråden BIM november 2016