• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • justsweet
    emmne91 skrev 2016-11-16 19:10:44 följande:

Tog ett test igår kväll och ett imorse. Vad tror ni?

Jag ser ett svagt plus! :D
  • justsweet

Menar svagt streck såklart. På alla tester tycker jag det syns:)
  • mariama

Positivt absolut :) Grattis!! Vilken dag är du på i cykeln? :)
  • emmne91

Tack för gratulationerna! Vi hade inte tänkt skaffa ett till barn så snabbt, har en pojk på 13 månader. Men vi är glada! Har varit lite oregelbunden sen jag slutade amma. Och den här gången har kroppen varit lite konstig, brukar känna av äl men inte den här gången. Trodde jag skulle få mens i helgen men känns som det borde vara senare för att testen visar så svagt. Lite orolig för utomkveds när det är svagt?! Tog ett test för att jag blivit sådär jobbigt trött som jag var vid förra graviditeten.

• gosis

Jag ser deffenetivt två lite svaga streck. Men blir säkert lite starkare om någon dag.
  • smulan5
    Nykär15 skrev 2016-11-16 14:57:17 följande:

Ah men du kan ju fortfarande ha chansen kvar..ägget kan ju ha fäst sent. 

Känner mig lite avtrubbad inför BIM just för att jag ändå inte tror på att det skulle funka direkt. Ska börja med Lutinus i morgon, men hade vart skönt veta om det var nån idé..men för tidigt än ju, ett möjligt befruktat ägg har nog inte ens fäst än...har haft känningar på ÄL+4 båda sista gångerna jag vart gravid, känt det som att jag har influensa just på den dagen och det har stämt, har vart gravid. Är på ÄL+4 idag och känner inte så...vilket gör att jag med ger upp lite, fast jag vet att jag inte borde. Har ju samma chans som alla andra månader att bli gravid..men är väl lite skadad av våra missfall så vågar inte tro nåt alls just nu..känns som jag aldrig kommer bli gravid igen.

Hoppas att det är så. Vad är lutinus?
  • Anonym (Emma)

Jaha, kört för mig denna gång också då..:(

Skulle till och känna efter lite på tappen igen för att se ifall det har ändras något, fick rosa "flytningar" och lite rosa på pappret efter när jag torkade mig. Så mensen är på väg redan nu, har bim på lördag :'(

• Ruffs

Grattis till allla pluss!!!

Har bim på söndag men är sugen att testa redan nu. Försöker dock hålla mig har varit mindre duktig andra månader. på att testa en sticka och istället köranflera stickor och hoppas på + istället för att gilla läget. Och inse att det får bli en annan gång.
    Eftersom jag aldrig varit gravid är det svårt att veta vilka symptom som är virus, pms /graviditet hehe

Men det är bra spännande. Började me naturalcykles denna månad. Får lite spelkänsla av att mäta och logga info. Men det är roligt.

• Anonym (Lilla A)
    Anonym (Emma) skrev 2016-11-16 22:40:38 följande:

Jaha, kört för mig denna gång också då..:(

Skulle till och känna efter lite på tappen igen för att se ifall det har ändras något, fick rosa "flytningar" och lite rosa på pappret efter när jag torkade mig. Så mensen är på väg redan nu, har bim på lördag :'(

Ta inte ut något i förväg skulle jag vilja säga! Jag fick rosa på pappret samt lättsam blödning så trodde mensen kommit! MEN det blev aldrig mer än just lätt blödning samt rosa på pappret, och en vecka senare så fick jag + på stickan! Jag fick en chock då jag trodde att det var mens som krånglade pga uttag av hormonspiral! När mensen kommit påriktigt så kan du ta ut din frustration men innan den är igång på riktigt så vet du inte säkert!
Svar på tråden BIM november 2016