• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • 2017 bebis

BIM -1 ser ingen plus :( grattis till er som plussade

• smulan5
    Nykär15 skrev 2016-11-16 12:55:00 följande:

När har du BIM? Vet känslan...vi är på första försöket sen MA i juli...och känner att jag gett upp redan, tanken på att det skulle ta sig på första försöket är lite för bra för att funka...så räknar liksom med minus och nya tag i december och förhoppningsvis bästa julklappen precis innan jul!

Har bim på lördag, möjligen fredag. Ja det var väl önsketänkande att det skulle ta sig på första försöket . Men vill man ha en liten till så är det bara försöka igen.
  • Anonym (Emmelie)

Tack för svar alla fina! Jag tar ett imornbitti när jag vaknar och ser om det är samma/ingenting eller starkare. Helt nervös asså! :o

• Stellan11

Så förvirrad... Har haft blodblandade flytningar i igår och i förgår (bim igår) var säker på att mensen skulle komma igång så har haft tampong idag men ingenting!!! Gjorde ett test mitt på dagen igår, blankt, hade hållt mig endast 2 timmar och druckit kaffe men de var ju ändå trots allt på bim dagen?!

• Marie357

Var uppe idag och testade tidigt... NEGATIVT... VART FAN ÄR MENSEN. Idag är jag 17 - 18 dagar efter äl.

Vänta och har den ej kommit tills på måndag ska jag ringa gyn..

Får väl bara räkna med att köra på i december..

nouw.com/denöppnakampen
  • Nykär15
    smulan5 skrev 2016-11-16 13:06:17 följande:
    Har bim på lördag, möjligen fredag. Ja det var väl önsketänkande att det skulle ta sig på första försöket . Men vill man ha en liten till så är det bara försöka igen.

Ah men du kan ju fortfarande ha chansen kvar..ägget kan ju ha fäst sent. 

Känner mig lite avtrubbad inför BIM just för att jag ändå inte tror på att det skulle funka direkt. Ska börja med Lutinus i morgon, men hade vart skönt veta om det var nån idé..men för tidigt än ju, ett möjligt befruktat ägg har nog inte ens fäst än...har haft känningar på ÄL+4 båda sista gångerna jag vart gravid, känt det som att jag har influensa just på den dagen och det har stämt, har vart gravid. Är på ÄL+4 idag och känner inte så...vilket gör att jag med ger upp lite, fast jag vet att jag inte borde. Har ju samma chans som alla andra månader att bli gravid..men är väl lite skadad av våra missfall så vågar inte tro nåt alls just nu..känns som jag aldrig kommer bli gravid igen.

• Nykär15
    Stellan11 skrev 2016-11-16 14:11:28 följande:

Så förvirrad... Har haft blodblandade flytningar i igår och i förgår (bim igår) var säker på att mensen skulle komma igång så har haft tampong idag men ingenting!!! Gjorde ett test mitt på dagen igår, blankt, hade hållt mig endast 2 timmar och druckit kaffe men de var ju ändå trots allt på bim dagen?!

Testa med morgonurin i morgon? Är inte alla som får plus på BIM heller...ibland har ju ÄL skett senare än man tror med. 
  • Lady K
    LAVISA skrev 2016-11-16 11:15:08 följande:

Hej! Är det nån som varit med om samma som jag? Jag slutade med p-piller 22/10, fick mens 26/10-30/10. Enligt olika appar skulle jag ha ägglossning vid 9/10. Eftersom jag ätit p-piller sedan jag var 14år med ett uppehåll över en sommar när jag var 19 och sedan nu tills nu (24år) så har jag inte full koll på mina ägglossningssymtom. Igår blev jag illamående på morgonen som blev bättre efter frukost. Åter igen innan lunch men igår kväll fick jag en stark krampande smärta i nedre delen av magen som höll i sig, gick och la mig och sov med vetekudde på magen och vaknade imorse med lindrigare smärta som kommer vid rörelse (typ när jag böjer mig ner/vrider på kroppen). Vad tror ni att det betyder? 7 dagar kvar till BIM (om min mens ens är regelbunden) 

Känner igen mig från när jag slutade med p-piller i juli efter 9 års användande. Hade ju ingen aning om hur kroppen skulle reagera! Eftersom den första beräkningen man gör till sin första bim blir lite baserad på den regelbundna pillerblödningen så kan det ju bli lite tokigt. Det kan ju hända att ditt illamående i kombination med magsmärta är symptom på ägglossning, jag får nämligen liknande symptom själv! Och min första äl efter pillerstoppet kom först på cykeldag 17 och första mensen sen på cd 34. Men har du tur kan det ju också vara tidiga graviditetssymptom! Håller tummarna för dig, både att du får ett plus snart och för att du lär känna din kropp på nytt!
  • Emsaflisaan

Så nu är det bara den långa väntan till bim den 27/11 :)

ÄL skede troligtvis i måndags. Fick maximal på monitorn lördag och söndag.

• LAVISA
    Lady K skrev 2016-11-16 17:48:12 följande:
    Känner igen mig från när jag slutade med p-piller i juli efter 9 års användande. Hade ju ingen aning om hur kroppen skulle reagera! Eftersom den första beräkningen man gör till sin första bim blir lite baserad på den regelbundna pillerblödningen så kan det ju bli lite tokigt. Det kan ju hända att ditt illamående i kombination med magsmärta är symptom på ägglossning, jag får nämligen liknande symptom själv! Och min första äl efter pillerstoppet kom först på cykeldag 17 och första mensen sen på cd 34. Men har du tur kan det ju också vara tidiga graviditetssymptom! Håller tummarna för dig, både att du får ett plus snart och för att du lär känna din kropp på nytt!
    Ja jag försöker basera min cykel på hur jag minns att jag hade den innan jag började med p-piller och under mitt uppehåll när jag var 19. Men det är svårt! :) Har idag även fått riktigt ömma bröstvårtor. Kan inte ha bh på mig för att de ömmar så. Men som du sa det kan ju va min ÄL. Jag vill inte börja med ägglossningsstickor heller för att ta reda på för tror att jag kommer bli "besatt" av att göra bebis istället för att ta det som det kommer haha om du förstår vad jag menar. Tack så mycket! Glad
Svar på tråden BIM november 2016