• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • olivijan

Hej! Jag är ny här inne och såg denna tråd. Jag och sambon planerar barn och hade ÄL nu i fredags/lördags. Har ni andra märkt något så tidigt?

Det jag känt som varit ovanligt är ömma bröstvårtor, och i mellanåt spända bröst... men även svag värk i

Ljumsken samt väldigt vattniga flytningar... något ni andra känner igen? Hoppas verkligen på att det ska vara något... men försöker hålla förväntningarna låga :)

• Diana V

Och där kom min mens 3 dagar tidigare.jag som helt va inne på att jag va gravid denna gången men fel hade jag. Nästa lycka i december. Grattis alla som plusat.

• crx

Man kan börja när som egentligen, jag har använt gratis-appen fertility friend. Och sen läst på massor! Detta har jag haft som enda preventivmedel!

Likväl som det kan vara den enda metoden för att bli med barn. ;)

Busenkelt att tempa varje morgon, mata in i appen och börja skönja mönstret!

Men börja redan i morgon innan du kliver upp! <3

LMT skrev 2016-11-15 22:26:26 följande:

Ja, jag följs gärna åt crx! Nej jag har inte börjat tempa ännu. Men har köpt en termometer så tänkte börja, när är rätt tid att sätta igång? Antar att mensen kommer imorgon. Trodde att den kom innan men sen slutade det igen, men bim är imorgon...

• Sally8585
    crx skrev 2016-11-15 22:15:35 följande:

Jo för att detektera ÄL och basal kroppstemperatur. Din bastemp höjs alltid vid ÄL och är fortsatt hög fram till mensen. Då droppar den ner ordentligt, nära basal kroppstemp. Är du gravid uteblir sänkningen. Därav har jag tempat mig typ 50 ggr per dag nu innan beräknad BIM som är i morgon. I förhoppningen om att den inte skulle sänkas... :) = 100% mens!

Jaha! Se vad man lär sig :D jag börjar tempa min första gång imorgon! :D
  • crx

Aaah det är spännande vad kroppen är fiffig!!! Bättre än alla spökstreck i världen. ;)

Sally8585 skrev 2016-11-15 23:11:48 följande:

Jaha! Se vad man lär sig :D jag börjar tempa min första gång imorgon! :D

• Sally8585
    crx skrev 2016-11-15 23:13:09 följande:

Aaah det är spännande vad kroppen är fiffig!!! Bättre än alla spökstreck i världen. ;)

Haha ja men faktiskt! :) Bim imorgon. Hoppas på ett plus men nja.. känner mig rätt säker på att menshelvetet kommer :(
  • crx

Jag har också BIM i morgon... :( så detta är typ första gången på länge som det stämmer exakt med kalendern. Diffar oftast någon dag för mig.

Jag väntar in din uppdatering i morgon! =)

Sally8585 skrev 2016-11-15 23:16:32 följande:

Haha ja men faktiskt! :) Bim imorgon. Hoppas på ett plus men nja.. känner mig rätt säker på att menshelvetet kommer :(

• crx

Jag öppnade en tråd för december! Hoppas det inte fanns en redan. Haha! ;D

Kram alla!!!

• Sally8585
    crx skrev 2016-11-15 23:19:03 följande:

Jag har också BIM i morgon... :( så detta är typ första gången på länge som det stämmer exakt med kalendern. Diffar oftast någon dag för mig.

Jag väntar in din uppdatering i morgon! =)

Negativt som fan på testet som jag tog nyss. Och menskänningar. Så nya tag i december för oss :D
Svar på tråden BIM november 2016