• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • josnos

Hoppar in här jag med! Tidigt MF i v4 i Mars. MF v8 i Augusti. Det dröjde tills för 2 veckor sen att testa negativt, men nu är hormonnivåerna tillbaka på normal nivå igen :). Detta blir försök 14. Äl i slutet av oktober, BIM ca 9/11 
    Hoppas att detta blir månaden där allting går vägen nu, så frustrerande när det inte vill sig.

• josnos
    BIM LISTA 

Fia007: 1/11 

FruH92: 2/11

Sunflower95: 4/11, andra försöker, första barnet.

Rosali84: 4/11, första försöket, 3:e barnet

Treansresa: 5/11 Andra försöket. ett MF. Första gemensamma 

Väntar på magen: 7/11

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet '

Josnos 9/11 försök 14 första barnet, 2 MF

Anonymis3ns: 12/11

Kåtisroinen: 13/11, första försöket, första barnet.

eg90: 14/1 

Skoovde: 15/11. 23år gammal, första barnet, femte försöket - ett missfall.

sbernin: 2/11, 26 år, första barnet, första försöket :)

Waattos: 9/11, 24år, första barnet, första försöket :)
  • waattos
    josnos skrev 2016-10-16 09:44:07 följande:

BIM LISTA Fia007: 1/11 FruH92: 2/11Sunflower95: 4/11, andra försöker, första barnet.Rosali84: 4/11, första försöket, 3:e barnetTreansresa: 5/11 Andra försöket. ett MF. Första gemensamma Väntar på magen: 7/11Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet '

Josnos 9/11 försök 14 första barnet, 2 MFAnonymis3ns: 12/11Kåtisroinen: 13/11, första försöket, första barnet.eg90: 14/1 Skoovde: 15/11. 23år gammal, första barnet, femte försöket - ett missfall.sbernin: 2/11, 26 år, första barnet, första försöket :)Waattos: 9/11, 24år, första barnet, första försöket :)

Josnos, när har du planerad ÄL?
  • josnos
    waattos skrev 2016-10-16 09:52:52 följande:
    Josnos, när har du planerad ÄL?
    någonstans mellan 28-31/10 :)
  • Emsaflisaan

Hoppar oxå gärna in här ÄL ska komma här i dagarna :) CD19 idag,började med RR denna gången för att ÄL skulle komma tidigare men det lyckades visst inte.

Jag är 30 min sambo är 34.

Jag hoppar in här också.

Jag är 35, detta blir vårt försök nr 11.. andra barnet för mig, första för min man.
    Vi väntar på IVF-utredning men fortsätter givetvis att försöka på egen hand medan vi väntar.

Idag har jag sista mensdag, när brukar ni börja testa med ÄL-stickor? 
    Jag har denna månaden börjat tempa, jag har inte gjort det förut.

Beräkad ÄL är ca 28 okt. Beräknad BIM ca 9-11 nov.  

• Clefairy

Kul att så många hoppat in här! Hoppas att november blir vår månad att få ett plus.

Nu har min pojkvän varit i stan över helgen, han bor tillfälligt på annan ort i några månader framöver. Det betyder ju att vi inte riktigt kan försöka aktivt genom att ha sex typ varannan dag, men när vi ses har vi ju såklart sex. Förhoppningsvis träffar vi ägglossningen, eller att hans spermier kan överleva lite längre i mig, haha.

Tiden mellan mens och ägglossning kan verkligen kännas seg. Jag har börjat prova med att tempa, så är lite nyfiken på om det kommer att synas på min temp när ägget lossnar. Men jag tror inte riktigt att det funkar, min graf är helt kaos just nu. Men innan man fått ägglossning kan man ju inte riktigt jämföra någonting med grafen antar jag.

Ibland är jag orolig att jag inte har ägglossning eller kan bli gravid. Det är en helt orimlig oro, vi har ju bara försökt sen augusti och aldrig använt ägglossningstester/temp, bott på olika orter och inte kunnat ha sex regelbundet, och det var ju väldigt nyligen som jag tog ut min spiral. Men ändå kryper en oro i mig om att inte kunna få barn. Jag var ju naiv och trodde att jag skulle plussa direkt när spiralen åkte ut typ.

• Kåtisroinen
    Clefairy skrev 2016-10-16 21:27:29 följande:

Kul att så många hoppat in här! Hoppas att november blir vår månad att få ett plus.

Nu har min pojkvän varit i stan över helgen, han bor tillfälligt på annan ort i några månader framöver. Det betyder ju att vi inte riktigt kan försöka aktivt genom att ha sex typ varannan dag, men när vi ses har vi ju såklart sex. Förhoppningsvis träffar vi ägglossningen, eller att hans spermier kan överleva lite längre i mig, haha.

Tiden mellan mens och ägglossning kan verkligen kännas seg. Jag har börjat prova med att tempa, så är lite nyfiken på om det kommer att synas på min temp när ägget lossnar. Men jag tror inte riktigt att det funkar, min graf är helt kaos just nu. Men innan man fått ägglossning kan man ju inte riktigt jämföra någonting med grafen antar jag.

Ibland är jag orolig att jag inte har ägglossning eller kan bli gravid. Det är en helt orimlig oro, vi har ju bara försökt sen augusti och aldrig använt ägglossningstester/temp, bott på olika orter och inte kunnat ha sex regelbundet, och det var ju väldigt nyligen som jag tog ut min spiral. Men ändå kryper en oro i mig om att inte kunna få barn. Jag var ju naiv och trodde att jag skulle plussa direkt när spiralen åkte ut typ.

Vi ses också bara på helger, tråkigt men ska nog gå ändå! Och jag förstår precis dina orimliga tankar, vi ska göra vårt första försök om två veckor, och jag tänker ändå precis likadant :P så det är nog bara lite pre-gravidhjärna som spökar. Så tänker jag i alla fall :D Jag tempar, sen snart två år tillbaka (har använt det som skydd) och jag kan säga att det är ganska viktigt att ha rutin när man gör det för att grafer ska stämma. Alltså gå o lägga sig typ samma tid varje dag o vakna typ samma tid varje dag (+/- 2 timmar) o sen att man tar tempen typ det första man gör på morgonen. Gör man det så märker du ganska direkt när du har ÄL. Tempen går nämligen upp drygt en halv grad bara sådär ;) annars ligger den ganska stabilt på +/- 0.2 grader.

Josnos och Cita: jag har också ÄL den helgen :D den 31 egentligen, men hela den helgen kommer vi köra på ;) kul att vi har samma helg :D
  • Angeleyez

Jag hoppar också gärna in. Själv har jag pco så jag har lite hjälp på traven me ägglossningen. BIM 15 okt. Men kan variera då min pco gör mina cyklar konstiga.
    Avbröt en graviditet 4/9 pga att den ej skulle överleva utanför livmodern. Hoppas det går bra nu.

• Treansresa

Tycker det är häftigt nu när äl börjar närma sig! Slutade blöda lite senare än normalt pga mf så hoppas kroppen kommer igång endå

Svar på tråden BIM november 2016