polly82 skrev 2016-10-21 09:38:18 följande:
Hej allihop! :)
Jag är också ny här. Min kille är några år yngre än mig och har behövt längre tid att bli redo, det har varit en ganska jobbig process men äntligen sa han de magiska orden. Slutade med piller (Cerazette) i sept och vill så klart att nåt ska hända direkt! I huvudet har detta spökat hos mig länge och känner jag mig lite frustrerad över att det tagit så lång tid för honom. (Jag är 34, han 30 och vi har pratat om detta i 3 år). Men försöker nu att "nollställa", inte stressa (går det?) och bara glädja mig åt detta nya spännande och hålla tummarna! :) Vi har inte testat med ÄL tester, försöker lära mig tyda kroppens signaler, men vad rekommenderar ni andra?
Andra försöket, första barnet, BIM 9 nov :)
Skönt ni båda är redo nu att försöka! När vi började försöka på första barnet så körde jag faktiskt ÄL-tester direkt, för jag ville veta om jag tolkade kroppens signaler rätt rörande ÄL. Jag hade liiiite fel, dock inte mycket, Men min smärta kom 1-2 dagar före ÄL, även äl-sekretet. Så hade kanske valt ligga lite fel dagar då.
Nu är jag 10 år äldre än vad jag var med första barnet och således kan det vara svårare bli gravid osv. Men kroppen känner jag tack o lov väl, men äl-testar ändå precis när jag börjar få känningar så jag har nåt att fördriva tiden med under allt. Är så lång tid mellan försöken ju så känns roligare kunna göra nåt som gör att man har lite koll. Vi är inne på försök nr 6. Men har 2 missfall i år...blev gravid på försök nr 2 och fick missfall, sen gravid igen på försök nr 5 (försök 3 efter missfallet) och nu är alltså försök nr 6 (första efter sista missfallet i somras)....vi verkar iaf ha blivit gravida lätt. så hoppas det är en ihållande trend.