• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Fia007
    SBernin skrev 2016-10-09 20:28:16 följande:
    Så spännande! innebär det eventuell ÄL runt den 18/10? Håller tummarna!! :)

Är det första barnet?:)
    Jajjemen ÄL runt den 18:e enligt appen jag kör med, Flo =)
    Det är första barnet! Har redan funderat på hur jag ska meddela familjen när det är dags...om det blir dags, måste försöka tänka rationellt, jag kanske inte kan bli med barn ens... =/ Blir ja gravid innan jul så tänkte ja säga det på julafton, men då har jag läst att de 3 första månaderna är "kritiska" så när ja tänker efter så kanske det är bättre att vänta dom där 3 månaderna? Va tror du?
    Forgiveness is a strength, not a weakness.
  • Clefairy

Vad många som skrivit, kul! :D önskar er alla all lycka i babytillverkandet!

Jag är väldigt fundersam på hur min cykel funkar nuförtiden. Tog ut min spiral i mitten av augusti, jag hade på slutet småblödningar var fjärde vecka som jag räknade som "mens". När jag tog ut den kom mensen precis som den skulle, på dagen jag beräknat den. Det var alltså första mensen efter spiraluttag, men andra mensen strulade och började 6 dagar efter beräknat. Tog ett graviditetstest när den var en dag sen, men det var förstås negativt. Känns bara konstigt att mensen var så sen när den annars är regelbunden. Nåja, sånt händer väl även den bästa ;)

Nu vet jag bara inte när nästa ÄL ska vara. Flo säger 22/10 och Fertility Friend (som jag nyss börjat med och som inte verkar funka för mig, min graf ser ut som ett enda sicksack) säger 26/10. Ska träffa min pojkvän nu 13-16/10 och helgen 21-23/10, så jag hoppas Flo har rätt. ;)

Nån annan som provar detta med tempande? Det verkar som sagt inte funka för mig, men jag gör det mest på skoj.

• rosali84

Hoppar in lite smått här jag med. Har väl typ bestämt oss för att mer aktivt försöka med ett tredje barn. Vi har inte skyddat oss sen nr 2 föddes, men heller inte försökt pricka ÄL eller så. Första barnet tog 8 mån, andra barnet tog 1,5 år av aktiva försök.

BIM-lista:

Fia007: 1/11

Rosali84: 3/11 Första försöket (oskyddat sen länge, men inga aktiva försök), 3:e barnet

Treansresa: 5/11 Andra försöket. ett MF. Första gemensamma

eg90: 14/1

• Väntar på magen

Hoppar också in här (var med i okt tråden tidigare)

Blir 4:e försöket nu med barn nummer 3.

Har en pojke född 2007 och en flicka född 2010. :)

• Väntar på magen

BIM-lista:

Rosali84: 3/11 Första försöket (oskyddat sen länge, men inga aktiva försök), 3:e barnet

Väntar på magen: 7/11, fjärde försöket med 3:e barnet

• SBernin
    Fia007 skrev 2016-10-10 15:50:22 följande:

Jajjemen ÄL runt den 18:e enligt appen jag kör med, Flo =)

Det är första barnet! Har redan funderat på hur jag ska meddela familjen när det är dags...om det blir dags, måste försöka tänka rationellt, jag kanske inte kan bli med barn ens... =/ Blir ja gravid innan jul så tänkte ja säga det på julafton, men då har jag läst att de 3 första månaderna är "kritiska" så när ja tänker efter så kanske det är bättre att vänta dom där 3 månaderna? Va tror du?

Vad roligt att höra att jag inte är ensam. Har smått planerat hur och när jag vill berätta om vi lyckas antingen nu eller nästa månad (innan jul hade vart perfekt). Men precis som du säger så ska man nog försöka att inte planera för mycket i förskott. Kan ta ett tag, vilket är väldigt vanligt har jag hört. Men såklart ska du ha positiva tankar och förhoppningsvis så tar det sig redan innan jul :) :)

Håller verkligen tummarna för er !! Börjar närma sig nu ju:)
  • Skoovde

Fick min första mens nu ikväll efter missfallet förra månaden. Känner mig mer besviken än någonsin faktiskt. Har nu BIM 15 november o hoppas verkligen inte att den kommer. Åker nämligen till USA den veckan o stannar tills i december. Missar dessvärre min äl i december o åker utan min sambo. Så hoppas innerligt på Novembermånad.

BIM-lista:

Skoovde: 23år gammal, första barnet, femte försöket - ett missfall.

• anonymis3ns
    Skoovde skrev 2016-10-13 21:46:23 följande:

Fick min första mens nu ikväll efter missfallet förra månaden. Känner mig mer besviken än någonsin faktiskt. Har nu BIM 15 november o hoppas verkligen inte att den kommer. Åker nämligen till USA den veckan o stannar tills i december. Missar dessvärre min äl i december o åker utan min sambo. Så hoppas innerligt på Novembermånad.

BIM-lista:

Skoovde: 23år gammal, första barnet, femte försöket - ett missfall.

Samma här! Hade min första mens efter MA för några dagar sedan. Nu väntar jag på ÄL, har dock ganska lång cykel, så bim blir runt 12/11.
  • fruH92

Hej! Jag är helt ny här på familjeliv men har kikat in i många forum innan. Jag är 24, nygift med min man som är 23. Vi vill nu gärna få en egen liten bebis & började försöka på riktigt i juli detta året. Hänger gärna med i den här tråden för att få dela sina tankar & förhoppningar! Har ägglossning nästa onsdag så tänkte börja redan nu i helgen. Bim 2 november! ????

Svar på tråden BIM november 2016