• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • FrökenE1985
    anonymis3ns skrev 2016-10-20 08:51:25 följande:

Tack! :) Ja, det verkar så! Men det känns så förvirrande att den ser så positiv ut fast den kanske inte var det då!? Jag testar runt 18. Tempen är fortfarande låg idag, 3 dagar efter det "positiva" testet, så jag tror inte det kan ha varit positivt trots allt!? Min känsla och app tycker att det är för tidigt.

Då är det nog bara kroppen som gjort ett tidigt försök eftersom tempen är fortsatt låg. Det är som sagt bara tempen som är det absolut säkraste tecknet för att äl skett. Alla andra tecken är ju bara indikationer på att äl KAN vara nära. =)
  • anonymis3ns
    FrökenE1985 skrev 2016-10-20 14:17:00 följande:

Då är det nog bara kroppen som gjort ett tidigt försök eftersom tempen är fortsatt låg. Det är som sagt bara tempen som är det absolut säkraste tecknet för att äl skett. Alla andra tecken är ju bara indikationer på att äl KAN vara nära. =)

Ja, i detta fall litar jag inte på testet. :) Vad menar du med tidigt försök? Att kroppen försökt släppa ifrån sig ägget?
  • FrökenE1985
    anonymis3ns skrev 2016-10-20 15:41:31 följande:

Ja, i detta fall litar jag inte på testet. :) Vad menar du med tidigt försök? Att kroppen försökt släppa ifrån sig ägget?

Ja precis. Sånt händer ganska ofta, men man märker det oftast inte själv förrän man börjar testa tidigt med äl-test.
  • anonymis3ns
    FrökenE1985 skrev 2016-10-20 16:45:37 följande:

Ja precis. Sånt händer ganska ofta, men man märker det oftast inte själv förrän man börjar testa tidigt med äl-test.

Nä precis! Och normalt sett skulle jag ju egentligen inte börjat tempat redan.. dessutom fick jag lite äl-sekret nu ikväll, men läste detta på en sida:

Kom ihåg att det är några faktorer som du kan ta miste på när du undersöker sekretet.

Dagen efter samlag kan sperma förväxlas med sekret.

Om du själv är sexuellt upphetsad kommer du att upptäcka att slidsekretet påminner om ägglossningssekret.

Du kan undersöka det här genom att lägga lite sekret i ett glas vatten. Ägglossningssekretet förblir klumpigt. Spermier eller slidsekret lösgörs i vatten.

Och vi hade ju sex igår! Men nu är jag typ ännu mer förvirrad. Men tidigare äl har jag haft tempohöjning vid det här laget.
  • FrökenE1985
    anonymis3ns skrev 2016-10-20 19:07:39 följande:

Nä precis! Och normalt sett skulle jag ju egentligen inte börjat tempat redan.. dessutom fick jag lite äl-sekret nu ikväll, men läste detta på en sida:

Kom ihåg att det är några faktorer som du kan ta miste på när du undersöker sekretet.

Dagen efter samlag kan sperma förväxlas med sekret.

Om du själv är sexuellt upphetsad kommer du att upptäcka att slidsekretet påminner om ägglossningssekret.

Du kan undersöka det här genom att lägga lite sekret i ett glas vatten. Ägglossningssekretet förblir klumpigt. Spermier eller slidsekret lösgörs i vatten.

Och vi hade ju sex igår! Men nu är jag typ ännu mer förvirrad. Men tidigare äl har jag haft tempohöjning vid det här laget.

Ja men precis. Bättre att fokusera på tempningen som bekräftar äl.
  • anonymis3ns
    FrökenE1985 skrev 2016-10-20 19:13:20 följande:

Ja men precis. Bättre att fokusera på tempningen som bekräftar äl.

Så är det ju! Men när den väl stigit är det ju istället försent.. svårt det här!
  • FrökenE1985
    anonymis3ns skrev 2016-10-20 19:41:28 följande:

Så är det ju! Men när den väl stigit är det ju istället försent.. svårt det här!

Ja det är ju det tyvärr. Jag personligen tror att det är vanligare med sen äl än tidig. Så jag tänker så när jag försöker tolka mina äl-test.
  • anonymis3ns
    FrökenE1985 skrev 2016-10-20 20:03:54 följande:

Ja det är ju det tyvärr. Jag personligen tror att det är vanligare med sen äl än tidig. Så jag tänker så när jag försöker tolka mina äl-test.

Så borde det ju iof oftast vara, inte ofta mensen är kommer för tidigt liksom..
  • FrökenE1985
    anonymis3ns skrev 2016-10-20 20:42:29 följande:

Så borde det ju iof oftast vara, inte ofta mensen är kommer för tidigt liksom..

Men precis. Så jag tänker också.
  • Treansresa

Vad kul att tråden börjar bli aktiv på riktigt nu:)

Svar på tråden BIM november 2016