• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • waattos

Tjena! En liten uppdatering från mig... tror min ÄL börjar närma sig nu, små stickningar i äggstockarna, öm vid sex och flytningar... gjorde ÄLtest, inte riktigt positivt men ni kanske kan hjälpa mig tyda? Tidigare test har det varit ett solklart negativt test..

• polly82
    Kåtisroinen skrev 2016-10-22 13:02:21 följande:
    Jättekul! Så skönt o känna att man inte är ensam :P Jag var väldigt tydlig med att jag vill ha barn redan tidigt i vårt förhållande. Han tyckte det var lite jobbigt förr, men senaste året eller två så har han mjuknat. Då började jag också prata mer om det, rent allmänt. Sen började jag må ganska dåligt över det, för typ ett år sen gick jag in i lite av en depression o då vände han tror jag. När han insåg hur verkligt o jobbigt det var för mig. Sen har vi av andra anledningar varit tvungna att vänta o under tiden har han blivit mer o mer positiv o villig att prata om det. Så nu längtar vi tillsammans. Jag har frågat omig han vill veta vilka dagar o sådär. Först ville han inte, men sen när han insåg att det inte bara var att göra så ändrade han sig. Men vi vill naturligtvis inte heller ha produktion så vi ska försöka göra det till något mysigt o romantiskt :)
    Härligt det låter, glad för er skull! Förstår precis känslan. Det svåraste är ju att "inte tänka på det". Jag vet ju att det är helt normalt att det tar lite tid, speciellt när man är äldre, men kan ändå inte låta bli att hoppas!! :) Så många år av att se på när alla i kompiskretsen får barn och vilja själv, då blir man ju lite otålig.
    Det är ju rätt spännande att se hur kroppen beter sig också, symptom vid ÄL, innan mens osv. Försöker få lite koll, men om inget händer denna månaden ska jag nog testa med ÄL test så jag vet att jag inte missar. Var köper ni era test? Vilka är bäst?
    Tror jag har ÄL ca mån-tis denna ve, bara att köra på! ;)
  • Väntar på magen

Har kört med ägglossningstest i två dagar. Men har svårt att tyda dom.

Hade jag ägglossning idag kl: 11 och nu några timmar senare (kl: 18.30) är den över?

Är inte så insatt i dessa tester, men hoppas att nån annan här inne är bättre på detta. :)

• Väntar på magen
    waattos skrev 2016-10-23 16:23:13 följande:

Tjena! En liten uppdatering från mig... tror min ÄL börjar närma sig nu, små stickningar i äggstockarna, öm vid sex och flytningar... gjorde ÄLtest, inte riktigt positivt men ni kanske kan hjälpa mig tyda? Tidigare test har det varit ett solklart negativt test..

Tycker ditt test påminner om mitt utslag på stickan igår. (Kolla bild här ovanför) Gör ett till imorgon och se :)
  • ohhello

Hej!

Hoppar in i denna från oktober-tråden. Vi har försökt på riktigt sen i augusti, men fick ett tidigt missfall i juli.

För två år sedan fick jag min sista mens den 25/10 och det resulterade i vår dotter, och nu är det alltså ett syskon till henne vi väntar med spänning på. Kul om det skulle bli nu! <3

• waattos
    Väntar på magen skrev 2016-10-23 19:18:59 följande:

Tycker ditt test påminner om mitt utslag på stickan igår. (Kolla bild här ovanför) Gör ett till imorgon och se :)

Jo ska göra imorgon också! Tidigare har det varit ett tydligt negativt, dvs endast ett streck :) nu börjar det hända saker!
  • Clefairy

Hej igen alla!

Kul att tråden börjat bli större och att fler hoppat in!

För min egen del är försökandet över för denna månad, jag har träffat min sambo (ja, särbo nuförtiden antar jag) både i helg och förra helgen och nu kommer vi inte ses på några veckor igen. Jag tror att jag antingen har ägglossning kring nu eller att den kommer om några dagar, enligt appar då. :) Det känns ju bra att ha kunnat ses och försöka, men jag kan ju inte heller bli så besviken om det inte blivit nåt eftersom vi inte kunnat ha sex mer än två helger under denna cykel. Men klart man kan hoppas ändå!

Ser att ni har pratat om det här med att ens sambo inte velat ha barn men nu ångrat sig. Min sambo ville inte heller ha barn länge, men nu har vi båda väl vuxit upp och många vänner och bekanta börjar få barn. Det kändes väl naturligt att börja försöka för oss med, men det var ju jag som fick ta initiativet. Men vi pratar väldigt mycket om det här, han vet precis när jag ska ha ägglossning enligt beräkningar och vi planerar tillsammans att träffas de helger då det är störst chans för att det ska bli något. Vi diskuterar allt från flytningar till temp och pratar mycket om hur det ska bli om/när baby kommer. Kort sagt är jag extremt lyckligt lottad, trots att vi just nu är särbo pga studier.

Men som sagt, jag vet inte om jag haft ägglossning än denna månad men nu har jag gjort det jag kan! :D

En fråga till er som orkat läsa mitt långa inlägg! Tror ni jag är överdriven om jag inte vill äta ibuprofen mot mensvärk under mensens första dagar? Skyller på att jag vill maxa mina chanser för att inte störa ägglossningen, men NSAID-preparat ska väl gå ur på typ två dygn? Hur tänker ni?

• Sunflower95

Hej alla, vad kul att de kommer in fler och fler i gruppen. För min del så hade jag ägglossning 20 okt enligt min kalender, men idag så fick jag sådan stickande känningar jag annars brukar få i samband med ägglossning. Kan de vara så att kalendern är fel eller är de tidiga symptom på att ägget håller på att fästa sig?? 

• Treansresa

Nu har nog äl varit. Tycker dessa dagar som kommer nu fram till bim är roligast!

Svar på tråden BIM november 2016