Kåtisroinen skrev 2016-10-22 13:02:21 följande:
Jättekul! Så skönt o känna att man inte är ensam :P Jag var väldigt tydlig med att jag vill ha barn redan tidigt i vårt förhållande. Han tyckte det var lite jobbigt förr, men senaste året eller två så har han mjuknat. Då började jag också prata mer om det, rent allmänt. Sen började jag må ganska dåligt över det, för typ ett år sen gick jag in i lite av en depression o då vände han tror jag. När han insåg hur verkligt o jobbigt det var för mig. Sen har vi av andra anledningar varit tvungna att vänta o under tiden har han blivit mer o mer positiv o villig att prata om det. Så nu längtar vi tillsammans. Jag har frågat omig han vill veta vilka dagar o sådär. Först ville han inte, men sen när han insåg att det inte bara var att göra så ändrade han sig. Men vi vill naturligtvis inte heller ha produktion så vi ska försöka göra det till något mysigt o romantiskt :)
Härligt det låter, glad för er skull! Förstår precis känslan. Det svåraste är ju att "inte tänka på det". Jag vet ju att det är helt normalt att det tar lite tid, speciellt när man är äldre, men kan ändå inte låta bli att hoppas!! :) Så många år av att se på när alla i kompiskretsen får barn och vilja själv, då blir man ju lite otålig.
Det är ju rätt spännande att se hur kroppen beter sig också, symptom vid ÄL, innan mens osv. Försöker få lite koll, men om inget händer denna månaden ska jag nog testa med ÄL test så jag vet att jag inte missar. Var köper ni era test? Vilka är bäst?
Tror jag har ÄL ca mån-tis denna ve, bara att köra på! ;)