• Sjuttiosjuan

ivf / äd 2016/ 2017?

smurfen 11 skrev 2017-09-01 10:56:29 följande:

Hallå på er!

iInte hunnit skriva på länge, bara inne korta stunder pga av att jag typ jobbar ihjäl mig med dubbeljobb, som jag hoppas ska sluta snart.

Mycket totosnack hör jag...jag är glad jag vet bak och fram på en häst.

Härligt å höra ni hittat ny lght Maran ! Kungsholmen är fint, min sambos syrra bor där i en svindyr BR, men allt verkar dyrt i Stockholm. Och fin innegård, hmmmm samma kanske??

Sjuttisjuan, spermieresa snart, och snart insätt, det går fort nu !

Själv försöker jag mellan mikropauser försöka hitta tid till alla prover som ska tas...tror jag prickat in en fredag om tre veckor nu. Och börjar faktiskt sikta in oss på nån klinik nu, antingen Polen eller Ava Riga. Jag hade gärna gjort Ryssland, men min sambo är lite avig mot det, plus känner med allt på g nu förutom ÄD,så hinner jag inte grotta i visum också.

Haha, ja lite tottosnack blir det mig och Maran emellan:)

Stressa inte ihjäl dig nu, verkar som om du har många bollar i luften <3

Idag har vi skrivit på alla kontrakt och gjort betalningen så nu är det bara att räkna ner. Förstår om ni inte vill välja Ryssland av andra anledningar men det var verkligen inte krångligt att få visum, tog bara 2 dagar och jag är säker på att de flesta kan fylla i en ansökan utan problem:)

Lycka till med alla tester och ta hand om dig!
  • Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2017-09-02 17:34:01 följande:

Ännu en milstolpe, att skriva på och betala. Känns det fortfarande bra? Jag kämpar fortfarande med att inte ens fått chans till genetiskt barn, men det försvinner lite vid varje mens, då jag förstår det inte är möjligt för oss. Är lite rädd min sambos spermier inte är bra, då blir det ju ED, och det har vi inte ens diskuterat.

Hade ni inte möjlighet att använda färska spermier?

Jo vi skulle säkert fixa fylla i ansökan med mer tid och såg också att de skulle ha kort på oss, så då blir det ytterligare en grej å fixa. I Stockholm finns tydligen en kortautomat på ryska konsulatet, men inte i Göteborg. Men jag har ju dock kollat in en klinik i Ryssland, så innan vi slutligen bestämt oss, så är allt öppet:)

Tack för omtanken, och ta hand om dig själv:)

Jag förstår.. jag känner också så ibland men det bleknar mer och mer och jag känner mig bara hoppfull. Men klart det kommer över mig stundtals men jag vet ju att chansen är så liten, har ändå fått tillbaka 7 ägg totalt på våra 6 försök.

Jo, man kan använda färska spermier men då måste man vara där 10 dagar och det har vi inte tid med:)

Ni kommer fram till rätt beslut, det är jag säker på!
  • Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2017-09-04 13:16:25 följande:

Jo ni har ändå gjort fler försök än oss, iofs har vi försökt naturligt i över 2.5 år, så bara det säger ju en hel del. Tror möjligen vi hade fått en bättre chans om ci gjort ivf för två år sen, då vi var på utredning, men det sura äpplet får man bita i nu, och gräva där man står.

Vad käkar du för mediciner nu då? Även kortison?

Ja, fasiken att man aldrig tar tjuren vid hornen direkt.. vi försökte i 2 år innan Ivf försöken också så det är nog faktiskt kört för oss med genetiska barn.

Har fram till idag ätit p piller, trombyl och folsyra. Tagit en nedregleringsspruta och ska nu gå på ul på måndag och i samma veva börja med progynon, Estradot plåster och Klexane.

Jag ska inte ta kortison enligt min behandlingsplan.
  • Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2017-09-04 15:51:34 följande:

Man vill ju göra barn hemma i första hand, och hoppas det funkar på egen hand så inte konstigt egentligen att tiden rinner iväg:(

Ok, vad är Klexane för nåt?

Blir det en Progynon per dag ?

Det är något blodförtunnande tror jag. Första 2 dagarna en om dagen, sen 3 dagar 2 om dagen och sedan 3 om dagen.

Klart man vill göra barn hemma men om inte ens Ivf med maxstimulering funkar, då är chanserna väldigt väldigt små. Klart man kunde gett det mer tid men jag vill verkligen inte bli i mitt tycke för gammal , det är viktigare för mig än att få genetiska barn, särskilt om man vill hinna med ett syskon. Men alla är vi olika och det är väl tur det:)

Hur går det för er? Har ni valt?
  • Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2017-09-05 12:15:53 följande:

Ok, har nån test visat du behöver förtunnande? Men gud så många sprutor, värre än ivf ju. Eller du menar kanske Progynonen men en om dan sen två sen tre?

Så känner jag med, vill inte heller i mitt tycke bli för gammal, vet inte om vi "gör" syskon sen, det blir en senare fråga, får gå genom det här först och främst.

Jag mejlade Ava Riga om besökstider för första gången, men inte fått svar, så nu lutar det åt Polen faktiskt. Dock känns det som att vi inte kommer igång så tidigt som jag hoppats på, i oktober.

Hoppas på och komma iväg på lite blodprover i veckan i alla fall. Alltid nåt !

Ja , låter toppen. Bara börja någonstans! Och oktober är inte långt bort. Polen blir nog kanon!

Ja, menade progynon. Bara en spruta om dagen. Tror kanske att hormonerna kan öka risken för proppar och det är därför man tar det i förebyggande syfte.

Trist ändå att dom inte svarar i Riga, många verkar ju nöjda där med!
  • Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2017-09-06 14:11:26 följande:

Ja vi ska ta prover på fredag eller måndag ! Så nu känns det som att det är på g på riktigt.

Ja märkligt hon inte svarar i Riga. Men vi kommer närmare var vi ska gå med varje dag som går. Det är väl mest jag som tittar fram och tillbaka på kliniker, min sambo tycker nog bara, nu tar vi nån!

Hur mår du under all hormonbehandling då?

Ja, du verkar ha koll så det blir garanterat bra till sist:)

Börjar med mer grejer på måndag, har bara tagit en spruta än och den har jag inte märkt av något. Så det blir nog nästa vecka isåfall. Men trots maxdoser vid våra behandlingar har jag mått bra så jag verkar inte bli så påverkad av hormoner:)
  • Sjuttiosjuan
    Maran73 skrev 2017-09-27 07:24:54 följande:

Hallå alla! Känns som att "vår" tråd börjar tappa en hel del fart... Är nog för att vi alla (?) gått över till ÄD och mest hänger i de grupperna. Grattis till ruvarstatus 77! Hur känns det?? När är testdag och var det 3 el 5 dagars? Snart är du säkert också ruvare Smurfen, och Undrande, sen hänger vi i gravidtråden tillsammans, yeeeey!!! (Positive thinking) Ha en bra dag!

Tack! Det känns bra:) Det var ett 5dagars av bra kvalitet! Ska ta blodprov 6/10 men kommer väl inte lyckas hålla mig från att testa innan dess. Nu ska vi utforska denna oväntat fina stad, sista dagen här!

Heja smurfen, Undrande och alla andra som kämpar <3
  • Sjuttiosjuan
    Hoppfull1976 skrev 2017-10-06 08:24:13 följande:

Hej allesammans.

Så spännande att höra om era erfarenheter och att flera faktiskt lyckas bli gravida, trots 40+!

Jag är 1 men närmar mig 42 med stormsteg. Har genomgått utredning och har väldigt låga äggreserver (0,08) och därför under strecket för att få gå vidare med ivf om jag förstod det rätt. :/

Jag har nu fått utskrivet Prasteron och Letrozol, och får hoppas på underverk...

Min man hade både många och starka simmare i alla fall, men jag känner mig så "otillräcklig".

Hej och välkommen! Man önskar ju ingen att vara del av en sån här tråd men här finns massor av stöd och framför allt erfarenheter och kunskap som har gett mig MASSOR!

Amh mäter ju bara reserven och inte kvalitén så kämpa på en stund på egen hand och som några skrivit, funkar inte det så finns ju ÄD som alternativ om man kan tänka sig det!

Precis gravid på första försöket efter 6 täta ivfer med egna ägg.

Stort lycka till!
  • Sjuttiosjuan
    Hoppfull1976 skrev 2017-10-09 10:06:24 följande:

Tack alla snälla för så varmt välkomnande. :)

Ja vi ger väl detta med DHEA en chans först, och hoppas på ett mirakel. Jag har i alla fall nyligt påvisat LH-höjning på ägglossningsstickor  - men utan att lyckas bli gravid. I mitt relativt okunniga öra låter AMH 0,08 som nästintill obefintlig chans.. 

Och ja, jag har varit gravid en gång tidigare - för bra precis 10 år sen. (dock fortfarande barnlös...)

ÄD har vi bara pratat lite om än så länge, min sambo och jag, och jag försöker väl mest vänja mig vid en sån tanke. Det känns inte helt självklart för mig ännu... men för var dag som går närmar jag mig tanken om att det kanske kan bli ett alternativ för oss också. Men som sagt, vi har bestämt oss på att ge denna medicinering en chans först, och hoppas på en massa tur... 

Om du vill experemintera lite på egen hand har jag en del kvar från våra Ivf försök. Bl.a. vet jag att några tjejer tagit menopur i kombination med leztrosol som då ska boosta äggen något. Jag har både menopur och lutinus (progestron) om du vill testa?

Skicka PM om du är intresserad!
  • Sjuttiosjuan
    Stina14 skrev 2018-01-06 10:41:55 följande:

Tack snälla att du håller tummarna, detbehövs! Är nojig hör att jag väljer fel klinik. Valt Ava Riga framför St Petersburg pga tidsaspekten men rädd att jag gör fel, usch så mycket nerver redan nu.

En fråga, gjorde ni pgs? Läkaren jag talade med på Ava Riga sa att det inte är nödvändigt, inte heller koordinatorn på St Petersburg men jag är osäker efter mina misslyckade ivf.

Kram

Hej!

Vi valde Ava Peter av olika anledningar och lyckades på första försöket efter 6 misslyckade Ivf behandlingar. Dom tyckte inte heller vi behövde göra pgs så vi hoppade över det eftersom det dessutom var ganska dyrt. Gick ju bra ändå än så länge iallafall (v 18 nu)

Men det finns ju massa tjejer härinne som lyckats och är supernöjda på Ava Riga också så om det passar dig bättre tror jag det är ett minst lika bra alternativ!

Lycka till:)
  • Sjuttiosjuan
    Stina14 skrev 2018-01-06 15:41:56 följande:

Om jag ska vara ärlig har jag ingen speciell orsak mer än att jag har läst månganöjda, fick bra känsla då jag pratade med koordinatorn samt samtal med en kvinna som har två barn efter besök i St Petersburg. Jag är nog mest rädd och nojig att det ska misslyckas...

Det hjälper mig verkligen med att läsa det ni skriver!! Blir mer peppad och lugn!

Det kommer gå bra ska du se!
  • Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2018-01-08 15:00:24 följande:

Det blir inte i januari som planerat :/, gissar på april.

Ska ta mpr sprutan imorgon. Jo det är mycket som ska klaffa, det är ett helt företag att planera detta!

Men fan vad segt smurfen!!!
  • Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2018-01-08 15:09:52 följande:

Ja, nu skulle det verkligen äntligen bli av, om ca tre veckor, så kommer detta som jättebakslag. Förstår det är viktigt såklart, men kan inte kliniken klämma ur sig detta då i oktober när vi var där?

allt bra med dig? Vilken vecka är du i nu?

Det var ingen som frågade om jag var vaccinerad så det får väl bära el brista. Känns ändå som om oddsen att få någon av dessa sjukdomar är ganska liten:) Men förstår din oro eftersom det verkar härja lite där du bor.

Men så drygt nu när ni var på G!!!

Jag mår fint! V 18 nu och RUL nästa v så hoppas det ser bra ut:)
  • Sjuttiosjuan
    Linsi skrev 2018-03-02 22:27:44 följande:

Det är nog som du säger att män kan ?nöja sig? med det livet man har. Medan man som kvinna har en helt annan längtan.

Jag fyller 41 nästa vecka och min sambo blir 42 senare i år.

Vi träffades på senare dar i livet.

Vi ska i veckan starta IVF-försök nr 2.

Vi har förutom åldern på mina ägg även manlig faktor att slåss mot.

Sedan vi började vår utredning i höstas så kan jag inte acceptera tanken på att inte få ett barn. Oavsett hur barnet blir till.

Vi försöker nog med 3 försök med egna ägg och lyckas det inte så får jag försöka sälja in äd så vi kan bestämma oss under sommaren och sedan komma igång i typ augusti/september.

Hej!

Jag var 39 när vi gjorde vår utredning och då framgick det att min äggreserv var väldigt dålig. Dock var det inget fel på min sambos spermier men dom rekommenderade ÄD på en gång. Där och då var vi verkligen inte redo för det utan gjorde 6 försök på 9 mån utan resultat. Under den tiden hann poletten trilla ner, ingen ÄD, inga barn och det kändes inte som ett alternativ för vår del. Min sambo har alltid varit positiv till ÄD och jag är säker på att han varit det även om vi behövt donerade spermier också. Visst funderade vi en del men nu när vi är gravida så tänker vi inte på det alls!

Jag tror ni kommer komma fram till ett bra beslut under era Ivf försök och jag hoppas givetvis att dom lyckas men gör dom inte det är ÄD ett fantastiskt alternativ!

Lycka till!!
  • Sjuttiosjuan
    Linsi skrev 2018-03-03 10:42:34 följande:

Jag hade ok äggreserv för min ålder 4,1 i oktober. Men det säger ju inget om kvaliteten på äggen.

Vi får prata med läkarna under våra försök och höra vad de säger.

Har nu fått barn genom äd? Eller är ni inne i processen?

Har ni valt klinik? Vilken blev det och varför blev det just den kliniken?

Jag har börjat titta runt lite. Jag vill ha en plan B att luta mig mot ifall våra försök inte lyckas.

Jag följer med er i tråden och håller er uppdaterade.

Jag är i v 26 nu och vi har gjort vår ÄD på Ava Peter i st Petersburg. Vi tyckte det verkade bra och hade fått rekommendationer från lite olika håll så vi kollade faktiskt inte runt så mkt. Vi är nog väldigt spontana båda två så vi gick på känslan bara. Vi lyckades på första försöket så vi är givetvis nöjda:)

Men toppen att din reserv är så bra, då är chanserna ändå goda.
  • Sjuttiosjuan
    Linsi skrev 2018-03-03 23:21:58 följande:

Har läst mycket på deras sida. Och de verkar ha mycket bra resultat.

Härligt att lyckad på första försöket.

Var det knepigt att fixa visum?

Inte så knepigt som det kan låta! Men det tar ju några dagar. Inget vi tyckte var något större problem i sammanhanget:)
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?