smurfen 11 skrev 2017-07-12 14:29:43 följande:
Jo jag blir stressad över minsta lilla, har tre veckors semester. Men med eget företag så känner jag nu stress över att ha "ledigt", och det har han ju fått höra också...men som du säger jag tänker mer på detta än han så visst, han har inte landat i detta än, jag är ju lååångt före han i tankarna! Dessutom jag som tar reda på all info.
Mejlade andra kliniken i Ryssland, och fick även därifrån bra och snabbt och utförligt svar, så vet inte vad som ska styra valet...pengar plus magkänskla antar jag:)
Så imorgon ska jag mejla Finland !
Hur gick det, valde ni några donatorer? Blir det färska eller?
Duktigt av dig att göra ordentlig research:) Jag gjorde mer som Maran, tog första bästa och hittade inget negativt om dom förutom att dom ligger lite över de andra klinikerna i pris då, men betalar gärna lite extra för den infon man får om donatorerna.
Vi är nog nere på 2 st nu som vi är överens om så kanske kliniken får slänga in sitt veto och vllja den som är bäst för oss. Dom vi valt är inte premium dvs inte bidragit till födsel men dom hade ju inte varit valbara om det inte var friska och fertila tjejer. Så då kostar det 9900 euro för 4 embryon på dag 5.
Vi kör med färska ägg och planerar en vecka i sept då jag kan vara i st Petersburg och en helg innan dess då vi kan lämna spermier som sedan fryses in.
Det blir nog bra det här:)
Jobbigt att du känner dig stressad, har också eget företag men har lärt mig med tiden att det är viktigt att försöka koppla bort det och njuta av nuet. Men det tar ju lite tid med all infornationssökning så det kan ju vara skönt att vara ledig när man planerar. Men vi bollar och pratar jättemycket här, min sambo är sjukt tålmodig då det här är det som tar upp mina tankar mest just nu. Hoppas din sambo också snart känner sig redo och planera med dig så ni hamnar på samma plan. Man är ju ändå två om att skaffa barn:)
Kram!