• Sjuttiosjuan

ivf / äd 2016/ 2017?

Då ser det ut som om 5 blåsor är tillräckligt stora för att kunna plockas på fredag. Det är ett okey antal för att vara jag så får vara nöjd med det! Nu hoppas jag bara att dom får ut några ägg också.. Men kl 9 på fredag kör vi vårt sista äggplock och det känns skönt.

Kommer bli en lång helg dock i väntan på ev befruktning och återföring. Dom har ju stängt i helgen så ET blir isåfall på måndag med ett 3 dagars. Men ett steg i taget, nu hoppas vi på nåt ägg på fredag! Känns skönt att ha Ava Peter seminariet på lördag så man får tänka på lite annat:) Ingen mer här som skulle gå i Stockholm?

• Sjuttiosjuan
    shrigley skrev 2017-06-15 16:43:28 följande:

Åh, nu blir jag nojig igen. Fick tillbaks provsvaret på HcG och det visade på 62 - det känns lågt tycker jag med tanke på att jag är på RD 12, det var 14 dagar sen ÄP/befruktning och jag alltså ska gå in i v 5 idag....

Bör jag vara orolig? Det är så här jag upptäckt mina tidigare MF.......

Nytt test på måndag och hoppas att det skjutit i höjden tills dess... Helgen förstörd.

Fan vad jobbigt:( All dennna oro.. kan inget bara vara helt självklart???

Håller tummar och tår att det ser bra ut på måndag!!!!!
  • Sjuttiosjuan
    Jessy01 skrev 2017-06-16 06:52:24 följande:

Alltså nej Shrigley du är i v. 5 på gravidspråk men nej du är bara i 4+0 inte 5+0....veckoindikatorn visar veckor efter ägglossning så om några dagar kan du nog få 2-3 men vänta nån v Jag var orolig när mitt inte slog över till 3+ i tid men väntade ngra extra dgr och sen slog den över. Har till och med en gammal tråd om det. Precis som Maran sa egenrligen är det individuellt hcg.....viktiga är att d stiger nornalt. Allt över 50 är ok och de flesta tar blodprov flera dagar senare än vad du gjort! Mitt hcg var förresten 426 i v. 4+6 och dubbleras ditt varannan dag stämmer det med mitt iallefall

Nu lämnar jag tråden ett tag fina människor! Då vårt andra försök inte kom till befruktning så har vi ett halvt försök kvar. Kommer nog betala för ett halvt så i augusti kör vi sista! Kollar in då igen om inte förr! Jag ska försöka gå på söndag ÄD någon annan? Massa varma kramar alla!

Vi ska gå i Sthlm imorgon! Men först ska jag göra mitt sista äggplock någonsin! Känns lite ledsamt att Ivfresan är över men nu måste vi gå vidare om det ska bli några kids innan jag blir för gammal så nu blir det ÄD!

Lycka till nu och ha en fin sommar. Hoppas vi ses i en gravidtråd nästa gång!

Kram
  • Sjuttiosjuan
    Maran73 skrev 2017-06-16 17:38:47 följande:

Åh, vad bra att du tycker det! Kom på sen att "hmmm det kanske var dumt" om ngn tycker att det är jobbigt... Typiskt mig att tänka efteråt!

Så, passar på att säga Förlåt till den som ev tyckte jag var tanklös (vilket jag var). Tror jag är för ivrig att göra PR för ÄD.

Men Maran vad gullig du är! Klart vi vill se ditt lilla mirakel:) Känns bra med ÄD reklam:)
  • Sjuttiosjuan
    Maran73 skrev 2017-06-18 14:12:19 följande:

Halloj! Berätta gärna vad ni tyckte sen, Jessy o Smurfen, vad ni ick veta osv. Var det AVA St Petersburg som arrangerade?

Jag var där med min sambo igår! Bra fixat tyckte jag. Inte så mkt som jag inte redan visste då det finns så bra info på nätet men jag fick en reality check och det var hur svårt det ändå är med egna ägg när man har lågt amh och är över 40. Först nu jag inser det och jag förstår varför läkarna rekommenderade ÄD redan från början. Men om jag aldrig gjort dessa Ivf försök med egna ägg hade jag nog inte varit så redo för ÄD som jag är idag. Underbart att se att vi faktiskt kan få en familj om vi vill!
  • Sjuttiosjuan
    Maran73 skrev 2017-06-18 17:26:40 följande:

Åååh, hade lika gärna kunnat vara jag som skrev detta inlägg, PRECIS såhär har jag tänkt och känt. Fast jag visste iof sig att typ 80-90% av äggen är dåliga vid 41-42, men gav mig på IVF ändå, för man VET ju aldrig, jag/vi hade ju kunnat vara en av dem som har tur!

Jamen precis, man KAN ju ändå få fatt på ett guldägg:) Och för sin egen del tror jag Ivf är en viktig bit på resan mot ÄD. Och det känns så fantastiskt att ha en plan, till och med så jag nästan inte bryr mig om dom ringer imorgon bitti och säger att det inte blir något ET. Så trött på att gå och hoppas i veckor när chansen för oss ändå är ca 5 % när det finns alternativ med upp mot 50%! Och när man såg dessa lyckliga mammor som kom och berättade sin story på seminariet så inser jag hur lite det egentligen spelar någon roll att generna inte är ens egna. Jag glad att få bära en del av min fantastiska sambo och hoppas barnet ärver så mycket som möjligt från honom:)
  • Sjuttiosjuan
    Maran73 skrev 2017-06-18 22:44:55 följande:

Förstår precis! Och instämmer. Vårt gryn får dock gärna ärva donatorns näsa, om jag fick välja... Min käre make är begåvad med en hmmm mkt framträdande sådan *fniss*

Hahahaaa:)
  • Sjuttiosjuan

Tjena tjejer!

Av våra 3 ägg blev 2 befruktade och jag fick tillbaka båda idag. Ett bra och ett ok embryo med 7 celler.

Så nu påbörjar jag sista ruvningen med egna ägg!

• Sjuttiosjuan
    shrigley skrev 2017-06-20 06:44:41 följande:

Hej undrande, tack för ditt stöd också! Det var lite konstigt för när jag ringde Falun glad i hågen o berättade den glada nyheten om hcg som fördubblats var 36e tim så fick jag först en gabska sval respons typ "jaa joo det är ju bättre men det är fortfarande lågt o du måste nog göra fler prover o det här kan ju faktiskt vara en utomkvedes..." VA? Jag fattade ingenting. Hon bad om att få konsultera läkaren o lade på men lovade ringa tillbaks.

I 45 min satt jag frenetiskt o googlade "utomkvedshavandeskap o ivf" - såklart - orolig för detta nya bud helt plötsligt. Men så ringde de tillbaks o sade atr läkaren tyckte jag kunde ta det lite lugnt nu, inga fler tester men istället VUL om två veckor (istället för om tre v). Risken var inte helt borta med utomkvedes, sade hon. det kan ha satt sig fel på mig (varför just jag löpte denna extra risk nu helt plötsligt förstod jag aldrig) men jag behövde inte kolla mer hcg eller testa nåt annat nu i allafall.

Är nu i v 4+5 (alltså v 5) och VUL blir v 7. Det vågar jag inte tänka på nu. Må jag inte få några plötsliga smärtor i buken (utomkveds), jag önskar hon aldrig sagt nåt om det. Försöker tänka bort det o vara glad över 379

Men vilken oproffsig glädjedödare!!! Håller med Maran, skit i henne!!!
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?