• Sjuttiosjuan

ivf / äd 2016/ 2017?

shrigley skrev 2017-07-04 10:18:46 följande:

Update från första VUL: vi såg två stycken fostersäckar och garanterat hjärtslag i den ena, ev också i den andra men det var lite för tidigt att säga. Mitt hcg på drygt 12.000 talar emot att det är två stycken men som sagt tidigt ännu. Jag är så lättad, åtminstone just nu finns det nåt därnere som jobbar. Ska tillbaks igen för nytt UL om 9 dagar och hoppas man kan se mer då.

Härligt!!!
  • Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2017-07-05 13:59:55 följande:

Sant. Min sambos äldsta syrra liknar inte nån av föräldrarna.

Kolade på Ava Peter igår och om man väljer det första paketet för 70000 så kan ägg delas mellanmottagare i samma cykel. Så hur kan de då säga man får 2 garanterade blastisar?

Lite kul att man kunde gå in och kolla profiler !

Får man hjälp med visumansökan? Det verkade ju apkrångligt, och åka båt händer inte, då slapp man visumtvånget dock.

För vår del vet jag inte om det blir Ava, pga deras priser. Bara FET kostar ju 18.500, sen ska man dit också,plus boende. PGS 44000 om jag fattade det hela rätt, dubbelt så mycket som på andra kliniker.

Kollar på Ava Riga, och NGC i Ryssland, de har humana priser. Fast verkar vara lika duktiga.

Spännande med telefonmöte ! Då känner man verkligen att det är på g !

Tror båda klinikerna du nämnde är minst lika duktiga. Det är ju ändå bara slumpen och tur i slutändan. Ingen klinik i världen vet ju hur bra embryona egentligen är efter dag 5..

Känner bara att efter alla misslyckade ivfer måste jag ha någonslags garanti för att få ro. Klart vi inte har alla pengar i världen men det här känns som en bra investering:)
  • Sjuttiosjuan
    Maran73 skrev 2017-07-06 06:58:57 följande:

God morgon!

Apropå likhet så är jag inte lik någon av mina föräldrar, det är inte min syrra heller och hon och jag är dessutom inte lika ALLS. Verkligen så att vi fått anmärkningar om det hela uppväxten, "men... ni är inte ETT DUGG lika!?" (Man kanske skulle ta ett snack m mamma, ha ha haaa)

Möjligtvis att man kan se ngt litet drag av mamma hos mig, men det är inte uppenbart. Syskonbarnen är inte särskilt lika min syrra tycker jag, min son ser man att han är min, men är mer lik sin pappa.

Så länge vår "boll" inte har morotsrött el svart hår eller så, så känns det ok för mig!

Igår tog jag sista stödhormon-vagitoriet, sååååå skönt!!!

Grattis! Det måste du fira:)

Ja, likheten till barnet är jag inte så orolig för. Skulle kännas mer knssigt om barnet var jättelikt mig och alla skulle kommentera hur lika man var när man vet hur det ligger till:) äh va fan, barnet får bli likt sig själv helt enkelt! Vi har inte valt bort donatorer trots bruna ögon brunt el rött hår trots att jag är tokblond och blåögd. Jag är bara glad om jag får en frisk bebis!
  • Sjuttiosjuan
    Maran73 skrev 2017-07-06 08:07:40 följande:

Sant, jag är väldigt öppen m ÄD-grejen dessutom, så det spelar inte så stor roll egentligen.

Har ni berättat för vänner och familj?

Vi har ju varit väldigt öppna med Ivfresan så väldigt många av mina vänner och min familj samt även en del kunder vet vad vi håller på med. Det har känts skönt att prata runt och dela erfarenheter och tankar men även varit jobbigt i perioder då alla frågar hur det går och man bara vill att ingen ska veta och att allt ska vara som vanligt.

Nu när folk frågar hur det går säger jag att vi har lagt bebisfabriken på hyllan, jag har inte bestämt hur jag vill att vi ska göra så än så länge är det bara ni som vet:)

Men jag är en väldigt öppen och ärlig person så det slutar nog med att hela världen vet att vi gjort ÄD:)
  • Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2017-07-06 14:59:42 följande:

Vad du är bra med detta! Jag vill att donatorn ska vara blond eller mellanblond och blåögd, helst samma blodgrupp som nån av oss också, och helst ingen donator som har spetsig näsa, för det har inte vi:)

Plus frisk !

Jag tänker mer att om det inte blev genetiska barn så vill jag åtminstone de(t) ska ha nån liten liknelse. Men tur man är olika i hur man tänker !

Haha, ja det är ju tur att alla inte tänker likadant:)

Angående blodgrupp så är jag A-, frågade koordinatorn hur vi skulle tänka när vi valde med eftersom jag inte varit gravid tidigare så spelar det tydligen ingen roll med första barnet, tur det för min blodgrupp är inte jättevanlig:) Min sambo är 190 så jag t

Känns ju helt surrealistiskt när man sitter och kollar på bilder men vi går på känsla helt enkelt!

Har du hunnit bearbeta honom ngt mer?
  • Sjuttiosjuan
    Maran73 skrev 2017-07-06 17:15:35 följande:

Och Shrigley, jobbar själv på Kungsholmen, så en fika ngn gång och jämföra magar kanske?? Och 77 också förstås! Och... alla som nu bor i närheten! Minnet e bra men kort...

Jag fikar gärna och tittar på era magar:) Bor i Nacka så det är inte långt från stan!
  • Sjuttiosjuan
    Maran73 skrev 2017-07-07 08:20:18 följande:

Ego: Har börjat kläcka nyheten på en lite bredare front nu, t fler på jobbet t ex. Det kommer ju inom några veckor att vara relativt uppenbart ändå. Igår var det exets tur, dvs sonens pappa. Han blev förvånad förstås men hade iaf tänkt tanken då sonen nämnt att vi kanske skulle flytta till ngt större. Iaf, har fått MYCKET färre kommentarer om min ålder, el att "börja om" så sent, än jag hade trott. Knappt alls faktiskt. Alla blir mest väldigt exalterade. Kul!

Låter som en utopi för min del men helt fantastiskt för dig!! Kul, man vill ju dela sin glädje med hela världen:)
  • Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2017-07-07 15:31:29 följande:

Japp!

Hur vet du din blodgrupp? Jag tänker om man behöver donera nåt till sitt barn så är det bra med samma, eller har jag fel? Vet iofs det finns ett ABO system med blodgrupper.

Nä...vi ska ha hit två olika målare närmsta dagarna så efter det kan jag snyggt lägga fram  lite alternativ med kliniker. Då vet vi vad målningen bör gå loss på.

Har ni kommit nån vart med donator?

Vi har hittat några bra så det ska nog gå vägen .:)

Jag var blodgivare innan,därför vet jag. Väldigt ovanlig blodgrupp så typ inga av donatorerna hade den men det spelade ingen roll sa dom,får lita på det!

Samtal imorgon bitti kl 9!
  • Sjuttiosjuan
    Maran73 skrev 2017-07-08 17:41:55 följande:

Hur gick samtalet?? Nyyyyfiken!

Själv haft ett väldigt bra samtal m min man imorse, vräkte ur mig jobbiga känslor i "vi som är gravida efter ÄD" tråden och insåg att jag faktiskt behövde prata, och då även med den som faktiskt står mig närmast och är i hög grad intresserad och berörd av mina känslor o tankar... Men det tar lite emot att liksom säga saker högt, de blir så verkliga då? Iaf, jätteskönt var det, och fick bara förståelse så hade def oroat mig i onödan för ATG tala om saker och ting.

Skönt att du fick prata ut, det är aldrig bra att gå och bära saker inom sig!

Vi hade ett mkt bra samtal och vi fick svar på alla frågor vi hade. Vi kommer troligtvis göra ett besök så snart som möjligt då vi lämnar spermaprov som dom fryser. Sen åker vi dit i 5 dagar för ET senare i höst. Annars måste vi vara där i 10 dagar och det blir lite mkt tycker vi. Kommer troligtvis inte använda pgs då dom inte för det så man får färska embryos utan man får vänta ca 1 mån på svaret. Verkade väldigt seriöst och jag fick ett väldigt bra intryck av koordinatorn som vi pratade med i drygt 1h. Vill bara köra igång NU!!! Dom ville ändå se våra journaler och bedöma hur dom ser på chanserna med egna ägg. Dom har nån combo där man kör både egna ägg och donatorns ägg. Tror inte dom kan göra ngt annorlunda men dom får ju gärna en bedömning.

Nu måste vi se när vi kan åka!!
  • Sjuttiosjuan
    Maran73 skrev 2017-07-09 18:03:09 följande:

Vad bra! Och så himla spännande! Ja kan man köra både egna och donerade ägg, så varför inte?? Åååh den där känslan är jobbig, man vill ju bli gravid IGÅR!!!

Tror faktiskt att jag är färdig med mina ägg men som sagt om dom har nån mirakelkur dom vill testa så kanske. Men säkrast är ju att köra ÄD med unga fräscha ägg.

Ja men det känns jättebra, har hittat 5 donatorer som känns bra, några är premium och har donerat tidigare som lett till födsel samt några som donerar för första gången eller att deras ägg inte lett till födsel än. Min favorit är inte premium men hon har 3 egna barn och dom måste ju ändå gå igenom många tester för att ens få bli donator så jag känner mig rätt lugn med det ändå. Det är 30 000 billigare men ger samma garantier dvs minst 12 ägg och 4 embryon på dag 5.

Vi ska höras vidare i veckan för en tidplan.

Det är såå spännande!
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?