• Sjuttiosjuan

ivf / äd 2016/ 2017?

Jessy01 skrev 2017-06-07 19:51:07 följande:

Shirgley - du kanske är överstimulerad eller lutinuset? Och d ska ju vara bra rent gravmässigt :)

Jag känner inte ett smack så har inga förväntningar alls :(

Åååh 77 häst! Hade ett svenskt varmblod och ska ta upp ridning igen men förhoppningsvis så dröjer d ett tag :)

Maran hur kände du de första ruvardagarna? Jag är på dag 5 m ett 2 dagars. Det enda

jag har är lite kurrande i magen

77- d var samma för mig denna gången. Ett ägg på ok stort och 1 till på 11 på dag 10. Sen när jag kom tbax 3 dgr senare var det 3 ok follicklar sen vid äggplock ytterligare 3 dar senare så var det 6 och alla var mogna! De ville tom avbryta mig. Och nu ruvar jag på 2. Ge inte upp än!

Hoppas på att jag har din tur då:)
  • Sjuttiosjuan
    Maran73 skrev 2017-06-08 12:18:46 följande:

Ååååh en Stockholmare, hurra! Japp, så säger vi!

Bor på Söder.

Undrande, var du också 08? (Är det någon som SÄGER så längre förresten?...)

Jessy, någonstans runt RD 2-3-4 (senast), var iaf i början av ruvningen. Right, jag får aldrig för mig att tapetsera, haha, på sin höjd kan jag spackla lite och dutta dit lite färg sedan...

Vi bor också i Sthlm fast åt Nackahållet och är uppväxt på Värmdö. Rulla barnvagn känns som en utopi men låter fantastiskt:)
  • Sjuttiosjuan
    shrigley skrev 2017-06-08 10:19:33 följande:

Jag har molvärk som sagt, men inte så mkt som igår. Känns mer hanterbart idag.

Fick just veta att vårt tredje embryo som långtidsodlades hade utvecklats till en "jättefin" blastocyst och nu gått till frysen (första gången för mig). ???? Känns bra ifall detta skulle skita sig!

Men vilken lycka!!!!!
  • Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2017-06-09 09:42:11 följande:

Hur har det gått idag??

Jag hade också små blåsor på sista ul tre dagar innan äp, men två av dom hade växt till sig så de tog de ut, så hoppas det är så för dig också!

Vi får se om vi också går på det seminariet, är ju lite känsligt prata om äd här med sambon, vi har mycket med huset nu bl.a, och då har han bara det i huvet, han blir lätt stressad. Möjligen går jag själv, fast i Göteborg då.

Sitter här och väntar nu!

Jobbigt med kommunikation.. Tror vi tjejer är så sjukt mycket mer involverade i den här processen på alla plan. Det tog en stund innan jag kände att jag fick med mig sambon på det här med att skaffa familj men nu är han med på tåget minst lika mycket som jag och jag känner att vi kan prata om allt närsomhelst. Men som sagt, var frustrerad i många år..

Tycker att du ska gå utan honom om du känner för det alternativt kommer dom väl tillbaka och då kanske han är lite mer redo? Ingen idé att tjata med honom om han inte är fokuserad.

Återkommer med rapport:)
  • Sjuttiosjuan

Sjukt sega blåsor! Några hade växt lite men fanns många små runt 10 mm så vi ska se om dom växer på sig över helgen. Hade två som var 15 så dom var hon säker på men ville vänta in och se om vi kunde få några till. Så nytt VUL på måndag. Rätt trött på sprutor nu.. Men vad gör man inte om man vet vad högsta vinsten är!

Kram på er kämpar!

• Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2017-06-11 10:54:10 följande:

Testa igen, håller med de andra, kan vara för tidigt. Ovitrellen ska gå ur också.

Kanske ses vi i vimlet på äd mötet i Gbg på söndag, inte bestämt om jag ska dit. Kommer inte få med sambon dock. Hans föräldrar är här då.

Själv väntar jag på mens, dag 28 och inte ens tillstymmelse till ömma bröst eller spottings som jag ALLTID har 2-3 dagar innan. Mens kommer alltid dag 26-28. Kan räkna på en hand de gånger det kommit dag 29 eller 30. Men den kommer väl.

Du kan inte vara gravid då? :)
  • Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2017-06-11 11:48:11 följande:

Nä...:( det hoppet med egna ägg har försvunnit för länge sen tyvärr. Bryr mig inte om testa. Kanske stress som gör den sen.

När det dessutom sket sig med ivf:en så spädde det bara på faktumet att det inte funkar. Förmodligen är mina ägg kassa plus eventuellt att sambons spermier saknar nåt som gör de kan befrukta ägget.

Jag fattar:( Men konstigare saker har ju hänt! Men det är så tröttsamt när kroppen inte gör som man vill:(((
  • Sjuttiosjuan

Sjukt segt det här:( Nytt VUL på ons och ev ÄP på fredag om någon till växer på sig,annars tyckte hon vi lika bra kunde göra insemination. Spelar ingen roll för mig, med dom här förutsättningarna är det slumpen och turen som avgör!

Hoppas ni plussar nu Shirgley och Jess!!!!

• Sjuttiosjuan
    shrigley skrev 2017-06-13 16:23:31 följande:

På RD 11 och på eftermiddagsurin! Tjoho!

Stort grattis:)
  • Sjuttiosjuan
    shrigley skrev 2017-06-13 22:10:44 följande:

Tack o lycka till imorgon!

Tack! Har dock ställt in mig lite på att det inte blir något ÄP.. Skulle ju ändå kännas tråkigt nu när jag sprutat i 14 dagar. Hoppas på mirakel:)
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?