• Svar på tråden BF JULI 2017
  • Treansresa
    gosis skrev 2016-11-20 07:37:18 följande:

Du kanske har brist på c-vitamin eller folsyra? Men annars är det nog inte så farligt och äta en massa clementiner, är ju både nyttigt och gott! :)

Hur har du det med maten?

Jag kan inte äta alls lika mycket som innan. Blir liksom mött fortare och tvärstopp. Så har jag aldrig upplevt innan vid detta tidiga skede. Då har jag nästannvarit ännu hungrigare typ. ;)

Ja de äe nog som du säger. Är ju gott o nyttigt IAF. Äter folsyra i tablettform så hoppas det räcker:)

Jag har också svårare att få ner mängder mat på en gång. Går gärna o äter lite och ofta. Kan ju iof bero på att jag är mätt pga alla clementiner ha haha.

Jag är i v 6+1 idag. Du då?:)
  • GrönaDruvan

Då går man in i vecka 8 idag..... Fortfarande nervös att allt inte är bra, både längtar och fasar tills mitt vul nästa tisdag...

• Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2016-11-20 07:54:10 följande:

Då går man in i vecka 8 idag..... Fortfarande nervös att allt inte är bra, både längtar och fasar tills mitt vul nästa tisdag...

Förstår den blandade känslan då jag har samma inför mitt vul. Längtar tills på tisdag då jag äntligen ska få min tid.

Hur går det med ditt illamående?
  • Mamma1986
    gosis skrev 2016-11-20 07:33:56 följande:

Förresten, vilken vecka är alla i nu? Jag kom in i tråden dör inte så länge sedan så har inte riktigt koll på vilka veckor alla ligger i. :))

Inte riktigt koll på vilken veta 5-7 vecka skulle jag tror . Men ska på vul på tisdag så får väl veta då ????
  • AM78
    Treansresa skrev 2016-11-20 07:56:55 följande:

Förstår den blandade känslan då jag har samma inför mitt vul. Längtar tills på tisdag då jag äntligen ska få min tid.

Hur går det med ditt illamående?

Jag har också tid på tisdag. Supernernervös. Lycka till!
  • Johanna_Nr3
    GrönaDruvan skrev 2016-11-20 07:54:10 följande:

Förstår dig så väl! Går in i vecka 8 imorgon och ska ju på VUL på onsdag. Är jättenervös inför detta. Är orolig över att de inte hittar hjärtslag men heller inte kan säga att det är missfall. Eftersom 7+2 är relativt tidigt att göra VUL på. Men självklart är jag mest orolig över att få ett missfall bekräftat, eller ofrostig graviditet eller liknande. Usch! Vad man blivit sargad av alla missfall!!
  • FrökenMp
    Treansresa skrev 2016-11-20 07:30:09 följande:

Har fått ett kopiöst sug efter clementiner. Äter säkert 1 kilo om dagen. Vaknar på nätterna o måste ha en samt direkt ja vaknar. Kan de vara att man har brist på något? Känns inte så nyttigt att äta såhär varje dag

Jag äter också bara clementiner!! Helt sjukt. Citrusfrukter har aldrig varit min grej (mest för att det är jobbigt att skala haha).
    gosis skrev 2016-11-20 07:33:56 följande:

Förresten, vilken vecka är alla i nu? Jag kom in i tråden dör inte så länge sedan så har inte riktigt koll på vilka veckor alla ligger i. :))

Jag är i vecka 7+2 :) du själv då?
  • Aioli

Jag går in i vecka 9 imorgon.igår fick jag enormt ont i magen som höll i sig i ca 4 timmar. Fick lov att andas mig igenom smärtan till och från och kunde inte gå ordentligt ibland. Kändes som magknip. Inte alls någon mensvärk eller liknande. Och ingen blödning.

Är såå orolig. Tur jag har vul på torsdag. Men det känns inge lovande... Usch!

• Beebii
    gosis skrev 2016-11-20 07:32:35 följande:

Vilken v. är du i nu?

Ja bara i vecka 6+4 men känns mer denna gång än tidigare. Har 2 barn sen innan så inte så konstigt kanske

Å du?
  • GrönaDruvan
    Johanna_Nr3 skrev 2016-11-20 08:59:20 följande:
    Förstår dig så väl! Går in i vecka 8 imorgon och ska ju på VUL på onsdag. Är jättenervös inför detta. Är orolig över att de inte hittar hjärtslag men heller inte kan säga att det är missfall. Eftersom 7+2 är relativt tidigt att göra VUL på. Men självklart är jag mest orolig över att få ett missfall bekräftat, eller ofrostig graviditet eller liknande. Usch! Vad man blivit sargad av alla missfall!!
    Jag vet inte ens om jag kommer våga titta. Är så rädd att det bara ska finnas hinnsäck eller nåt sånt, eller som du säger, inga hjärtslag..
    Att få några missfall innan sätter sig verkligen på psyket....
    Jag gjorde vul i 6+2 med mitt första barn, och då såg man hjärtat, så tror säkert du kommer få se hjärtat när du gör, om allt är som det ska! Håller verkligen tummarna för det!!!
Svar på tråden BF JULI 2017