• Corn

Gravid IGEN - pappan missbrukar

Hej alla. Är i en himla jobbig situation. Jag har en ettåring med en kille som jag älskar högt men som är blandmissbrukare... Vi är inte tillsammans sen innan jag var gravid med dottern för han ville inte veta av mig när jag inte ville göra abort. Men han har varit med i vårt liv lite då och då när det har funkat för honom även om han försökt komma hit påverkad men jag har inte öppnat dörren... Vi har alltid fortsatt ha sex fast det är sjukt osmart. Vi dras till varandra.

Nu är jag gravid IGEN...... Har gjort KUB i veckan (v 12) och allt var bra. Jag berättade för honom för kanske två veckor sen och han blev jättearg och försökte övertala mig till abort. Kallar mig en massa elaka saker för att han inte kan ta hand om barnet vi redan har, jag är ung och han ville inte ens ha barn första gången. Han är en jättefin pappa när han när han är här och träffar dottern men han sa att behåller jag dt här barnet så kommer han att säga stopp. Då blir det inget mer. Han tycker alltså att jag ska offra dotterns syskon för att han ska fortsätta träffa henne. Jag gick inte med på det för jag KAN INTE! Kalla mig dum men jag kan bara inte... det är ett friskt barn och jag... vet inte vad jag ska göra. Jag älskar honom så otroligt mycket, jag älskar vår dotter ÄNDLÖST! Och jag älskar redan den här lilla i min mage.

Han har inte varit här sen jag berättade. Jag vet att han fortsätter missbruka under tiden och försöker inte att ändra på den delen....

Är jag helt körd som behåller och alltså blir ensam med två små helt ensam? Borde jag egentligen göra abort och låta barnet vi har få ha en pappa.... som kommer och går när det funkar för honom... men han kommer ibland i alla fall... än ingen alls?
    Det gör ju inte bara ont för dotterns skull.... för min med.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-12-18 13:18
    Skulle någon vilja skriva till mig i inbox är det också välkommet. //Ensam

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-12-19 12:22
    Ni vinner - grattis!

• Svar på tråden Gravid IGEN - pappan missbrukar
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Nej) skrev 2017-01-19 06:59:27 följande:

Men det är ju så förbannat tragiskt att se små bebisar flytta från bb direkt till familjehem.

Ja det är helt fruktansvärt! Men alternativet är tyvärr ännu värre eftersom bebisen då utsätts för livsfara pga mammans omogna val!

Även hemskt för 1 åringen att förlora sin mamma som borde vara tryggheten
  • Corn
    Anonym (Oj) skrev 2017-01-19 05:37:42 följande:

Så han har inte tagit någonting på MINST 1 år?

Annars är han ALDRIG spiknykter! Du förstår som sagt verkligen inte och behöver hjälp OMGÅENDE!

Men ska jag sätta tidsgränser efter vad nån sagt på internet? Jag bedömde att han var så pass lite påverkad att han var nykter. Det var inget som nån hade kunnat se (inte ens jag och jag har umgåtts med andra missbrukare), så jag tyckte att Jo det går bra idag. Minsta lilla och jag hade inte sagt att det var ok.

Det är faktiskt inte särskilt ok heller att du antar att jag slänger in dottern i en pundarkvart med en påverkad person. Han hade kanske något lugnande i sig men jag varken såg eller märkte på annat sätt att han hade det. Alltså var det ok!
    Ensamstående. Vita -15, gravid BF Juni -17.
  • Corn
    Anonym (Nej) skrev 2017-01-19 06:26:12 följande:

DU tycker det. Soc skulle inte hålla med. Skulle din totala oförmåga att se ditt barns bästa komma fram så skulle din dotter få en nty familj. SÅ allvarligt är det att låta sitt barn umgås med aktiva missbrukare som dessutom slagit dig och andra. Du kan inte ens hindra honom från att ha sex med dig eller slå dig. hur fan tror du då att du ska hindra honom från att skada din dotter?!

Du är äckligt självisk. Du har inte heller mognaden nog att förstå hur illa du gör ditt barn eller förmågan att förändras. Du SKITER i hur dina barn kommer må och du fattar inte att du snart kommer se båda dina barn flytta till en ny familj.

Är det din låga ålder som gör det så omöjligt för dig att första eller missbrukar du själv något?

Jag vill inte vara elak men du måste för helvete förstå hur otroligt fel du gör ? Innan det är för sent och någon reagerar.

Jag är gravid, varför skulle jag missbruka?!

Läs det jag svarade den andra här ovan.
  • Corn

På riktigt? Jag har själv hand om mitt barn. Han fick träffa henne EN gång i ca 3 timmar, första ggn sen november. Jag ville se hur det var, om han gjort några förändringar. Jag pratade med honom i telen preciiiiis innan för att kolla läget. Han kändes lika nykter som jag. Har inte planerat massa umgänge men jag behövde se vad som hänt sen November. Om han gjort något för att förändra saker.

Ja han är missbrukare men NÄR är det jag ska ge honom nån mer chans då? Det är riktigt svårt att utesluta honom helt! Ni måste ju förstå detta. Lätt att sitta och tycka saker bakom en skärm i sin anonymitet!

• Corn
    Anonym (Nej) skrev 2017-01-19 06:57:54 följande:

Du förstår verkligen inte hur narkotika missbruk fungerar? Han är aldrig nykter. Hans hjärna är så förstörd att han agerar PRECIS som en påverkad person även när han är tillfälligt "nykter". Han kan inte agera som en normal person för hans hjärna har inte den förmågan längre.

När du låter honom hänga med er "nykter" så är det precis lika farligt ( eller farligare då han är mer oberäknelig) som om ni umgås med honom när han nyss tagit nån härlig blandning droger. Det är fakta. All forskning visar det.

Men om det är så enkelt att skita I en närstående missbrukare. Vad ska jag göra då?
  • Anonym (Nej)
    Corn skrev 2017-01-19 08:10:05 följande:

Men om det är så enkelt att skita I en närstående missbrukare. Vad ska jag göra då?

Du får under inga som helst omständigheter utsätta barnen för en narkoman.

Att skita i en närstående missbrukare borde vara mycket lättare för dig än att äventyra ditt barns säkerhet.

Det är där du misslyckas. HAN får söka vård och HAN får sedan ansöka om bevakat umgänge. Du ska sätta ditt barn först.
  • Anonym (Nej)
    Corn skrev 2017-01-19 08:08:53 följande:

På riktigt? Jag har själv hand om mitt barn. Han fick träffa henne EN gång i ca 3 timmar, första ggn sen november. Jag ville se hur det var, om han gjort några förändringar. Jag pratade med honom i telen preciiiiis innan för att kolla läget. Han kändes lika nykter som jag. Har inte planerat massa umgänge men jag behövde se vad som hänt sen November. Om han gjort något för att förändra saker.

Ja han är missbrukare men NÄR är det jag ska ge honom nån mer chans då? Det är riktigt svårt att utesluta honom helt! Ni måste ju förstå detta. Lätt att sitta och tycka saker bakom en skärm i sin anonymitet!

Du kan inte ens hindra honom från att ha sex med dig eller slå dig. Du har inte förmågan eller kunskapen för att övervaka deras umgänge eller bedöma hans sinnestillstånd.

DU ska inte ge honom chanser. Det är upp till honom att söka vård.

Genom att ge honom chanser och testa dig fram så riskerar du att förlora båda dina barn. Det är verklighet! Men du anser att han är värd det?
  • Corn
    Anonym (Nej) skrev 2017-01-19 09:39:12 följande:
    Du kan inte ens hindra honom från att ha sex med dig eller slå dig. Du har inte förmågan eller kunskapen för att övervaka deras umgänge eller bedöma hans sinnestillstånd.

DU ska inte ge honom chanser. Det är upp till honom att söka vård.

Genom att ge honom chanser och testa dig fram så riskerar du att förlora båda dina barn. Det är verklighet! Men du anser att han är värd det?
    Han vill själv inte vara runt oss om han är påverkad eller arg. Är han lugn har det gått väldigt bra. Han har bättre koll på sig själv än vad jag har.
    Men det spelar ingen roll egentligen vad jag skriver för ni ser bara "pundaren". Det är ju mer än det.

Tänker på alla dessa barn som BOR med alkoholister som fått vårdnaden. Sverige funkar inte felfritt..... Men jag kan lova att jag gör det jag kan för att mina barn ska ha det bra. Att hälsa på sin egen pappa några timmar efter två månader ifrån... tycker inte jag är FEL.
  • Corn
    Anonym (Nej) skrev 2017-01-19 09:35:19 följande:
    Du får under inga som helst omständigheter utsätta barnen för en narkoman.

Att skita i en närstående missbrukare borde vara mycket lättare för dig än att äventyra ditt barns säkerhet.

Det är där du misslyckas. HAN får söka vård och HAN får sedan ansöka om bevakat umgänge. Du ska sätta ditt barn först.
    Han kommer aldrig söka hjälp. Han ska göra det på egen hand säger han.

• Corn
    Anonym (Nej) skrev 2017-01-19 09:39:12 följande:
    Du kan inte ens hindra honom från att ha sex med dig eller slå dig.
    1. Han har aldrig varit våldsam mot mig med barnet närvarande. Aldrig.

2. Vad har sex med det här att göra?? Hör inte till ämnet överhuvudtaget.
Svar på tråden Gravid IGEN - pappan missbrukar