• Corn

Gravid IGEN - pappan missbrukar

Hej alla. Är i en himla jobbig situation. Jag har en ettåring med en kille som jag älskar högt men som är blandmissbrukare... Vi är inte tillsammans sen innan jag var gravid med dottern för han ville inte veta av mig när jag inte ville göra abort. Men han har varit med i vårt liv lite då och då när det har funkat för honom även om han försökt komma hit påverkad men jag har inte öppnat dörren... Vi har alltid fortsatt ha sex fast det är sjukt osmart. Vi dras till varandra.

Nu är jag gravid IGEN...... Har gjort KUB i veckan (v 12) och allt var bra. Jag berättade för honom för kanske två veckor sen och han blev jättearg och försökte övertala mig till abort. Kallar mig en massa elaka saker för att han inte kan ta hand om barnet vi redan har, jag är ung och han ville inte ens ha barn första gången. Han är en jättefin pappa när han när han är här och träffar dottern men han sa att behåller jag dt här barnet så kommer han att säga stopp. Då blir det inget mer. Han tycker alltså att jag ska offra dotterns syskon för att han ska fortsätta träffa henne. Jag gick inte med på det för jag KAN INTE! Kalla mig dum men jag kan bara inte... det är ett friskt barn och jag... vet inte vad jag ska göra. Jag älskar honom så otroligt mycket, jag älskar vår dotter ÄNDLÖST! Och jag älskar redan den här lilla i min mage.

Han har inte varit här sen jag berättade. Jag vet att han fortsätter missbruka under tiden och försöker inte att ändra på den delen....

Är jag helt körd som behåller och alltså blir ensam med två små helt ensam? Borde jag egentligen göra abort och låta barnet vi har få ha en pappa.... som kommer och går när det funkar för honom... men han kommer ibland i alla fall... än ingen alls?
    Det gör ju inte bara ont för dotterns skull.... för min med.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-12-18 13:18
    Skulle någon vilja skriva till mig i inbox är det också välkommet. //Ensam

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-12-19 12:22
    Ni vinner - grattis!

• Svar på tråden Gravid IGEN - pappan missbrukar
  • Anonym (Tess)
    Corn skrev 2017-01-04 13:45:17 följande:

HUR ska jag växa upp? Ang vad?

Vad är det med folk och "väx upp"? Det går att prata med folk utan att säga så, jag lovar.

Eller så kan det ju eventuellt vara så att folk säger så för att det är sant....du har snart två barn, då är det dax att växa upp och bla ta ansvar för sina egna beslut.
  • smulpaj01

Vilken oerhörd tragisk tråd. Jag hoppas detta är nån uttråkad tonåring som trollat?!

• Anonym (förstår)

jag blev gravid med en blandmissbrukare, alla sa abort, jag behöll. nu får han endast träffa barnet under övervakning. han bryr sig när det passar honom inte när det passar henne. hon är 3 år och jag råder dig inte till något i frågan ang abort/behålla. däremot kan jag råda dig i att gå på anhörig träffar och lära dig ang medberoende så mkt du bara kan. jag lämnade mitt ex (om man ens kan kalla det ett förhållande från första början) jag insåg att han är och kommer alltid förbli en idiot, hade inga känslor för honom. sen måste du ställa dig själv frågan ifall han nu skulle bli nykter, kan du leva med honom trots att det är en stor risk för återfall? en människa kan vara nykter 10 år innan hen faller dit igen. hur du skulle hantera det o.sv. finns otroligt mkt hjälp du kan få, men en sak är säker och det är att håll barnet/barnen borta från missbruket och honom påverkad eller vid avtändning. det skadar bara barnet/barnen att få uppleva och då har du det bättre ensam med dom utan pappa.

• Corn
    smulpaj01 skrev 2017-01-04 22:42:01 följande:

Vilken oerhörd tragisk tråd. Jag hoppas detta är nån uttråkad tonåring som trollat?!

Trollat??
  • Corn
    Jw83 skrev 2017-01-04 13:52:14 följande:
    Du skriver ordagrant att han är på krigsstigen och du skriver att du inte ville ha sex med honom. Att du inte kan ta något ansvar alls för ert oskyddade sex eftersom att du inte ville ha sex med att det inte gick att säga nej då han var påverkad.
    Ja jag tycker inte riktigt att det är en våldtäkt. Jag skrek inte, jag slogs inte. Och jag tyckte väl att det var ok efter en stund. Där och då i början ville jag inte, nej. Men han var påverkad och det är liksom ingen idé att säga emot då.

Krigsstigen. Inte riktigt så jag menade. Han var arg och han var rädd.
    Han saknar sin dotter.
  • Corn
    Anonym (förstår) skrev 2017-01-05 18:06:35 följande:

jag blev gravid med en blandmissbrukare, alla sa abort, jag behöll. nu får han endast träffa barnet under övervakning. han bryr sig när det passar honom inte när det passar henne. hon är 3 år och jag råder dig inte till något i frågan ang abort/behålla. däremot kan jag råda dig i att gå på anhörig träffar och lära dig ang medberoende så mkt du bara kan. jag lämnade mitt ex (om man ens kan kalla det ett förhållande från första början) jag insåg att han är och kommer alltid förbli en idiot, hade inga känslor för honom. sen måste du ställa dig själv frågan ifall han nu skulle bli nykter, kan du leva med honom trots att det är en stor risk för återfall? en människa kan vara nykter 10 år innan hen faller dit igen. hur du skulle hantera det o.sv. finns otroligt mkt hjälp du kan få, men en sak är säker och det är att håll barnet/barnen borta från missbruket och honom påverkad eller vid avtändning. det skadar bara barnet/barnen att få uppleva och då har du det bättre ensam med dom utan pappa.

Jag vill inte leva med honom. Jag vill bara kunna snacka NORMALT med honom utan att han 1. blir aggressiv eller 2. drar och super ner sig i tre dagar.
    Det finns liksom inga normala diskussioner. Han bara skiter i allt om jag säger emot. Han har inte träffat dottern sen... November? Något sånt. Han smsade mig tidigare, frågade om jag gjort abort så han kan träffa dottern igen. Jag svarade inte.
    Han smsade idag och sa att han förstått att jag inte gjort abort. Att han inte vet vad han ska göra för han kan inte träffa dottern och skita i nästa barn. Han ville inte ens ha ett barn. Så det svarade jag på, jag har inga svar att ge honom men förstod att han behövde bolla det där...
  • Anonym (förstår)

Sålänge han missbrukar kommer det inte gå att snacka med honom normalt. Jag lämnade mitt ex för mer än 2 år sedan. Till och från terroriserar han mig, hotar mig och sen jättetrevlig. Blev ännu mer problem när jag träffade en ny man. Jag har blockat mitt ex och han får en dag i veckan under nån timme som han får prata med barnet (om han hör av sig) räkna inte med att han kommer finnas där för något av barnen. En missbrukare är ingen lämplig förälder på nåt sätt. Han kan väl höra av sig när han är nykter. Så fort mitt ex gör nåt dumt (fyllecell, psyket) så ringer soc och berättar vad han gjort. Det är jobbigt att behöva gå dit och förklara sig när man flyttat till ett annat län för att bli av med idioten och ändå slipper man det inte bara för han är pappa till barnet. Mitt tips är att blocka honom, gå vidare med ditt liv och hitta lyckan med nån annan i framtiden. Tro mig livet blir så mkt bättre när man träffar någon med samma värderingar och respekt för kvinnor! Man vänjer sig vid det dåliga så man nästan tror det är normalt att bli behandlad så

• Corn
    Anonym (förstår) skrev 2017-01-05 21:23:18 följande:

Sålänge han missbrukar kommer det inte gå att snacka med honom normalt. Jag lämnade mitt ex för mer än 2 år sedan. Till och från terroriserar han mig, hotar mig och sen jättetrevlig. Blev ännu mer problem när jag träffade en ny man. Jag har blockat mitt ex och han får en dag i veckan under nån timme som han får prata med barnet (om han hör av sig) räkna inte med att han kommer finnas där för något av barnen. En missbrukare är ingen lämplig förälder på nåt sätt. Han kan väl höra av sig när han är nykter. Så fort mitt ex gör nåt dumt (fyllecell, psyket) så ringer soc och berättar vad han gjort. Det är jobbigt att behöva gå dit och förklara sig när man flyttat till ett annat län för att bli av med idioten och ändå slipper man det inte bara för han är pappa till barnet. Mitt tips är att blocka honom, gå vidare med ditt liv och hitta lyckan med nån annan i framtiden. Tro mig livet blir så mkt bättre när man träffar någon med samma värderingar och respekt för kvinnor! Man vänjer sig vid det dåliga så man nästan tror det är normalt att bli behandlad så

Han påstår att det är han som tänker logiskt och smart kring detta. Kallar mig idiot som behåller barnen. Samtidigt har han tackat mig för att jag inte gjorde abort med 1a barnet... det går inte ihop.

Ja man blir van vid beteendet... det blir normalt.
  • Anonym (muffin)
    Corn skrev 2017-01-05 20:20:14 följande:

Jag vill inte leva med honom. Jag vill bara kunna snacka NORMALT med honom utan att han 1. blir aggressiv eller 2. drar och super ner sig i tre dagar.

Det finns liksom inga normala diskussioner. Han bara skiter i allt om jag säger emot. Han har inte träffat dottern sen... November? Något sånt. Han smsade mig tidigare, frågade om jag gjort abort så han kan träffa dottern igen. Jag svarade inte.

Han smsade idag och sa att han förstått att jag inte gjort abort. Att han inte vet vad han ska göra för han kan inte träffa dottern och skita i nästa barn. Han ville inte ens ha ett barn. Så det svarade jag på, jag har inga svar att ge honom men förstod att han behövde bolla det där...

Men han verkar ju inte vilja snacka med dig. Onödigt att du insisterar med tanke på att han blir aggressiv. Bättre att du istället respekterar hans önskan.
  • Corn
    Anonym (muffin) skrev 2017-01-06 20:40:17 följande:
    Men han verkar ju inte vilja snacka med dig. Onödigt att du insisterar med tanke på att han blir aggressiv. Bättre att du istället respekterar hans önskan.
    Respekterar hans önskan.... Vad ska jag göra då?
    Vi har träffat honom en gång nu. Det gick bra, det var lugnt. Inget bråk eller så, tror inte att han heller vill bråka inför dottern. Vi pratar inte om graviditeten, den är kvar men ....han vill inte. Jag vet det. Han måste inte vara med, verkligen inte.
Svar på tråden Gravid IGEN - pappan missbrukar