Inlägg från: Lady K |Visa alla inlägg
  • Lady K

BF Juli 2017 ny

Hej alla! Har också läst tråden ett tag och blir väl helt sist på bollen nu men hänger gärna med i er grupp, ni verkar så himla fina allihop! Bf 27 juli, första barnet. Bor i Värmland. Jag har väl egentligen misstankar om att jag kommer bli framflyttad pga sen äl, men borde ändå hamna inom juli månad. Är i vecka 10 (9+5).

Klarat mig relativt lätt undan med illamåendet än så länge, mest ömma bröst och extremt trött på kvällarna. Har dock sen en och en halv vecka tillbaka blivit väldigt luktkänslig med kväljningar som följd. Jobbar i lagård så lukter rådet det dessvärre ingen brist på... Tur att jag jobbar där själv allt som oftast, så det är bara kossorna som får stå ut med att jag går och ulkar...På det sättet skönt att inte behöva dölja det för någon!

Har berättat för min och makens familjer nu i jul, trots att det är lite tidigt än. Det blev bara glada miner! Skönt att de vet nu tycker jag, oavsett hur det går.

• Lady K

Bf lista Juli.

2 Juli - Haiduchi, Skåne

3 Juli - Newbie84, Stockholm

4 Juli - Sosozo, Stockholm

4 Juli - Acinnaleh, Närke

6 Juli - Madelia, Västmanland

7 Juli - Gröna Druvan, Halland

7 Juli - FrökenMp, Hälsingland

12 Juli - Noccis, Stockholm

12 Juli - Gameofthrones, Valdemarsvik

12 Juli - Beebii, Uppsala

15 Juli - Treansresa, Gällivare

18 Juli - Narie24, Stockholm

18 Juli - Vårivfresa, Västernorrland

18 Juli - Meowt, Malmö

18 Juli - Rockstrongo, Gävle

18 Juli - Saandriiis,

19 Juli - Kajsakavat82, Skåne

19 Juli - NinaS88, Linköping

20 Juli - Emelie1994, Värmland

20 Juli - Wooden, Södermanland

21 Juli - Lisaemma, Stockholm

21 Juli - Starseed,

22 Juli - Lindseey, Skåne

22 Juli - Delilah2001, Göteborg

22 Juli - Babydreams, Gävle

23 Juli - Malimari, Göteborg

23 juli - Soffiiee, Halmstad

25 Juli - Leeandra, Gotland

26 Juli - Joline84 , Södermanland

26 Juli - KaffeOchHybris, Linköping

27 Juli - Leken, Västerås

27 Juli - vet hur det känns, Västerås

27 Juli - Marretiin, Västernorrland

27 Juli - Lady K, Värmland

28 Juli - sobrio88, Värmland

28 Juli - LillaJag06, Kalmar

29 Juli - Elliot0300, Malmö

29 Juli - SandraErica, Nacka, Stockholm

29 Juli - Summerchild, Västerås

30 Juli - Basio, Skåne

30 Juli - Florpan10, Södermanland

• Lady K

Så, nu är jag tillagd i BF-listan.

Är lite nojig idag, har vad jag antar är växtvärk, molvärk runt livmodern och lite i svanken. Har inte direkt haft det under tidigare veckor så blir såklart orolig för att det är något galet på g...? Någon som känt samma?

• Lady K

Usch, nu kan jag inte sluta noja mig över att jag känner så lite symptom...Är livrädd att fostret inte lever. Ni som haft MA, har ni känt er gravida eller har ni anat nåt konstigt? Vet att såklart inte alla mår pyton under graviditeten, men det blir så overkligt när jag knappt känner mig nåt annorlunda än vanligt. Ska till barnmorskan på tisdag, får väl ventilera min oro då. Gått in i v. 11 idag.

• Lady K
    Mamma1986 skrev 2016-12-30 15:29:12 följande:

Jag har kompisar som har mått bättre än vanligt när dem varit gravida ???? tror inte du behöver oroa dig

Madelia skrev 2016-12-30 15:32:39 följande:

Jag har haft knappt haft ett enda graviditetssymptom varken under hela min förra graviditet eller denna, så jag tycker inte du ska oroa dig. Men lätt att säga jag vet.

Leeandra skrev 2016-12-30 15:57:06 följande:

Jag har haft två MA ( v. 12 resp 15, barnen dog i v.9 ). Båda gångerna avstannade alla symptom i v.9 och jag var mycket oroligare än vad jag var vid graviditeterna som gick bra, då hade jag ändå blödningar med båda graviditeterna som kom efter mina missfall. Det var precis som att kroppen visste att något var fel men att hjärnan förnekade det. Med min första son däremot mådde jag fantastiskt i 9 månader och kände mig precis som vanligt förutom att jag fick en större mage.

Tack gulliga ni för svar! <3

Vet ju att det är fullt normalt att må helt ok också! Och då kanske jag ska trösta mig med att det lilla illamående jag har dök upp i v.9 och är kvar. Borde väl inte tillkommit symptom om graviditeten avstannat? Herre min je, att man alltid ska vara så nojig med allt.
  • Lady K

Gott nytt år till er alla! Har nu äntligen parkerat mig i sängen, helt slut efter alldeles för lite sömn. Trevlig middag med vänner igår, men lärde mig den hårda vägen att sparris bör undvikas den här perioden när man kväljs av lukter...Varenda gång jag gick på toa så luktade ju kisset skunk! Satt där och ulkade varje gång, haha...

Hemkommen vid 2.30, själv i chock att jag lyckades hålla mig vaken! Sen ringde klockan 4.45. Morgonmjölkning i lagårn! Första gången det blev uppenbart för mig att illamåendet verkligen blir värre när man är trött... Tur kossorna står ut med en ändå när man går och ulkar och låter var o varannan minut. Nu blir det lite välförtjänt eftermiddagssömn! Natti natti alla goa! <3

• Lady K

Haha, jotack, är också hungrig som bara den. Och när jag väl kommer över hungergränsen så måste jag få i mig nåt fort, annars tar illamåendet snabbt över. Just nu mest sugen på ostsmörgås...Så det blir det en del. Och clementiner!

Fick kallelsen till kub-testet idag, det blir på morgonen den 17/1. Så spännande!!

• Lady K
    sobrio88 skrev 2017-01-04 17:42:07 följande:

Jag ska också på kub-test den 17e :) visst var du också från Värmland? Då kanske vi syns i väntrummet i så fall ;)

Hihi, ja det gör vi kanske! Vilken tid ska du dit?
    LillaJag06 skrev 2017-01-04 17:48:26 följande:

Vad kul. Jag har också kub den 17/1 :)

Vad kul att vi är fler som delar denna spännande dag!
  • Lady K
    sobrio88 skrev 2017-01-04 20:15:37 följande:

11.20 tror jag :)

Då kommer vi inte krocka, vi ska vara där redan vid 8. Håller tummarna för att det går bra för oss båda!
  • Lady K

Åh så härligt att se alla fina magar! Själv ser jag inte någon skymt av mage alls än så länge, men det är ju också första barnet så antar att det kan dröja lite

Svar på tråden BF Juli 2017 ny