Inlägg från: Lady K |Visa alla inlägg
  • Lady K

BF Juli 2017 ny

narie24 skrev 2017-05-04 05:58:00 följande:

Var hos bm i tisdags och alla värden såg bra ut, så skönt!

Speciellt skönt att sockret låg bra, vill inte göra en tredje belastning. Magmåttet hade planat ut och ligger nu på kurvan, mindre risk för gigantiskt barn!

Ni som gjort tul för misstanke om stort barn i vilken vecka har ni gjort det?

Dessvärre fortsätter min värk som jag har på höger sida högt upp. Bm säger att det är vanligt att ha ont i det området men jag kan inte släppa att det är ngt fel. Vaknar flera ggr varje natt av värken, kan bara ligga på vänster sida. Ska träffa läkare nästa vecka för att utreda om det är kopplat till gallan/levern el av njurarna.

Dessutom har jag fått värre problem med höger sida i skinkan/höften. Den låser sig och det strålar som knivar. Får se vad läkaren säger om det med. Kanske läge att försöka bli sjukskriven en viss del i alla fall, de här långa dagarna till fots knäcker mig.

Usch, det låter som om vi har exakt samma krämpa i högerskinkan/höften. Har helt gräsligt ont idag, stundtals hugger det så ner i högerbenet att benet viker sig och jag inte kan stå. Vaknade dessutom med världens nackspärr. Det var ett extra tungt jobbpass igår kväll visserligen, så nu frågar jag mig om det är hållbart att fortsätta jobba i samma utsträckning. Ett par dagar i veckan har jag elever med mig i lagården då det är ett naturbruksgymnasium, då går det bättre eftersom jag kan delegera det tyngsta till dom. Men att vara helt själv som igår kanske inte funkar längre?
  • Lady K

Fick inse mig besegrad, sjukanmäld idag. Blir första gången under hela graviditeten, t.o.m. första gången sen januari förra året... Får hoppas att smärtan kan ge med sig något under dagen. Hatar att inte kunna jobba, har nog FÖR hög arbetsmoral.

• Lady K

Här är lillen i magen mer och mer aktiv för varje dag. Än så länge är det ganska mjuka buffar dock, så inget besvärande alls. Foglossningen/ ischiaskänningen som tvingade mig att vara hemma två dagar förra veckan är nu tack och lov bättre och jag är tillbaka på jobbet. Får se hur länge det funkar. Som högst 3 1/2 vecka kvar oavsett.

Men alltså jisses vilken dröm jag hade inatt!! Drömde att jag kände att det var dags att föda, kände ett litet ben komma ut så böjde mig bara fram och drog ut bebisen själv. Plopp bara! Han var pytteliten, sladdrig och skrek. Lyckades amma och han somnade. Sen stoppade jag in honom tillbaka!!! Fick skäll av mamma, för nu skulle jag ju inte kunna höra om han skrek och var hungrig igen...hahaha, herregud vad hjärnan kan få för sig!

• Lady K

Sover också helt ok än så länge, alltid uppe och kissar vid 2-3-tiden och om jag har sovmorgon, upp igen vid kl 6 pga blåsan. Jobbar jag går jag ju ändå upp vid 4.30-4.45 nångång. Men vaknar allt oftare av mig själv runt 7-tiden om jag har sovmorgon, det är ovanligt!

Igår fick jag totalpanik då jag inte tyckt mig känna bebisen på hela dagen. Han är inte superaktiv annars heller, men vande mig vid att känna lite mer sparkar och rörelser de där dagarna jag var tvungen att vara hemma från jobbet. På jobbet är jag så aktiv och igång att jag aldrig känner något, men så fort jag kommer hem och sätter mig i soffan brukar han komma igång. Igår kände jag verkligen ingenting!! Började störtgrina och tänka värsta scenario direkt. Ringde förlossningen och fick komma in med en gång, gjorde ctg och gud så skönt att få ligga och lyssna på bebisens hjärtljud i en halvtimme! När jag väl låg där började han ju såklart sparka också...Skönt iaf att bli tagen på allvar och att allt såg bra ut!

• Lady K

Ligger på vårdcentralen och gör glukosbelastning. Blev någon vecka senare än det ska vara tror jag, de brukar väl göra det i v 28 och jag går in i v 30 idag. Men det spelar väl antagligen ingen roll.

Gud vad häftigt att läsa om er som kommer få era små redan i juni, det är ju supersnart!! Själv räknar jag ner tills jag får gå hem från jobbet, 1:a juni blir sista jobbdag. Inte länge kvar! Sista jobbhelgen med dubbelpass morgon o kväll båda dagarna nu i helgen, sen känns det ganska lugnt med de sista två veckorna. Och på måndag blir det en tur till Ullared!

• Lady K

Ja, det här med kläder behöver man ju lösa nu när det blir varmare...Måste försöka hitta nåt par shorts eller klänningar, kan ju inte gå i dom varma mammajeansen hela sommaren. Men som ni säger känns det måttligt kul att lägga ner pengar på kläder man ska ha en så kort period...apropå kläder fick jag till sist ge upp mina vanliga arbetsbyxor igår. Nu blir det ett par luftiga sköna blåställs-hängselbyxor sista två veckorna.

Det där med sex under graviditeten har varit annorlunda mot vanligt för oss också. Första tiden var jag alldeles för nojig, sen var det en period innan man började känna magen som det gick bättre igen. Men så fort jag började känna av att det var obehagligt med tryck mot magen så minskade min lust ganska rejält. Funkar såklart bättre med ställningar där han inte ligger överst, men ju större jag blir desto osexigare känner jag mig och då känner jag mig inte bekväm med att vara överst. Vilket känns jobbigt, jag har aldrig haft dåligt självförtroende när det kommer till sex förut. Tycker det är jobbigt att det inte blir så ofta, kanske lyckas vi få till det en gång varannan/ var tredje vecka. Men min man är världens klippa, verkligen superförstående. Vi är nära varandra och gosar ändå.

• Lady K

Ja, jisses. Nu jobbar jag bara idag och imorgon, sen är det hem och ladda och boa som gäller. Känns jättekonstigt! Tycker tiden gått så fort, det var ju nyss april och idag är det juni liksom! Men det innebär ju också att lillprinsen snart är här... Mår fortsatt bra måste jag säga, jobbigt mest på kvällarna när det känns som om man har magen uppe i halsen...Här är iaf en bild på magen från igår, v 30+6.

• Lady K

Känner konstigt nog av ett lägre sömnbehov än tidigare, har stundtals svårt att sova på nätterna men känner mig inget tröttare på dagen för det. Kanske är kroppen som förbereder sig på att det kan bli mindre sömn när bebis väl kommer, vad vet jag.

Jobbade sista dagen i fredags, grät som ett barn när jag åkte hem, haha. Kändes så konstigt att tänka att det var sista dagen på länge, men skönt också för nog har det gått allt tyngre sista veckorna när magen växt. Igår var jag på möhippa för en av mina närmsta barndomskompisar, chockade mig själv med att orka vara med på ett helt 45-minuters zumba-pass. Modell kylskåp i smidighet, men kul var det!

• Lady K

Jag hade ju bf i juli från början men blev framflyttad...Ok att vara med i bf-listan ändå?

Bf 3 augusti, första barnet, pojke, Karlstad

Var igår på föräldragrupp på mvc för första gången. Mycket prat om förlossning och helt plötsligt kändes det lite mer verkligt! Det där ska man snart gå igenom liksom.

• Lady K
    Meowt skrev 2017-06-13 05:37:00 följande:

Hur går det med namn för er? Vi har ett vi gillar men vi är inte säkra. Problemet är att tex familjen har frågat om just namn och då har vi nämnt detta och nu kallar de honom för det. :p

När måste man ha spikat namnet? För man ska vän registrera det på nåt sätt?

Vi har två namn som favoriter just nu, men har bestämt att vi inte spikar något förrän han är ute. Kanske tycker vi inte att något av de två namnen heller passar när vi väl ser honom, då får vi hoppas att det "kommer" något bra namn till oss.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny