Inlägg från: Lady K |Visa alla inlägg
  • Lady K

BF Juli 2017 ny

Gick in i vecka 16 igår, nu börjar man faktiskt ana en liten utbuktning på magen. Äntligen! Har än så länge inga problem med foglossning tack och lov, då jag har ett fysiskt krävande jobb.

Annars har det varit tråkigheter här hemma, kom hem igår kväll från jobbet bara för att upptäcka att vi haft inbrott i huset...Alla mina smycken, inklusive förlovnings-och vigselring, är stulet.

• Lady K
    Treansresa skrev 2017-02-10 18:24:58 följande:

Vad roligt att magen börjar synas!

Men vad läskigt med inbrott:( måste kännas olustigt och tråkigt. Och självklart hemskt med allt som är borta:( och förlovning samt vigselring som är riktigt speciella:(

Ja, riktigt olustigt att någon tagit sig friheten att rota runt bland våra saker. Men mest blir man arg att folk är så fräcka! Rent materiellt så är det klart att jag kan köpa nya identiska ringar, men det blir ju aldrig ringen som jag fick på fingret den där magiska dagen i kyrkan...
  • Lady K

Åh vad spännande att läsa om allas rul! Kan knappt vänta tills det blir vår tur, inte dags förrän 10/3. Nu har vi iofs redan sett "Grynet" på kub-testet men ska bli otroligt häftigt att se igen. Om det går att se kön så vill vi veta, viktigast är såklart frisk bebis men vi är ändå för nyfikna för att låta bli. Magkänslan säger tjej, men den kanske luras helt och så ligger det en liten grabb därinne! Vi får se helt enkelt...

• Lady K

Imorse var det äntligen vår tur att göra rul! Allt såg bra ut och bebis hade växt så fint. Jätteskönt! Tvärtom mot vad vi trodde så ligger det en liten pojke där inne och gror. haha, så bra magkänsla hade jag...Hade moderkakan i framvägg så det blir nytt ul i v.33. Nu blir det till att börja spåna på killnamn ordentligt, vi har jättesvårt att hitta bra namn vi gillar. Mysigt iaf att fått se bebis igen!

• Lady K
    Vet hur det känns skrev 2017-03-10 09:31:45 följande:

Åå så roligt!! Ett stort grattis till er!! Ja den där magkänslan ska man inte lita på.. jag trodde också jag väntade en tjej men på RUL så sa dom pojke. Vad fick du för bf? Fortfarande 3/8?

Tack så mycket! Det blev samma bf, alltså 3/8. De ändrar tydligen aldrig det datum man fick vid kub-testet sa hon. Men jag tror ju det är närmare månadsskiftet som gäller ändå, 3/8 stämmer dåligt med våra sextillfällen runt äl. Hur som helst känns det så häftigt nu när det börjar smälta in lite - jag ska få en son!!
  • Lady K
    Lindseeey skrev 2017-03-10 18:17:23 följande:

Idag var jag på nytt ul och fick stanna kvar på bf 29 juli och vi väntar en liten flicka :)

Grattis!
  • Lady K

Vi har börjat kika lite kring ledighet i sommar. Min plan är väl att jobba maj ut, sen blir det antagligen hemgång med graviditetspenning. Mår jag bra och orkar jobba rent fysiskt kan jag absolut tänka mig att jobba längre, men mycket hänger ju på hur stor jag blir och om jag får ont. Mjölkar kor i uppbundet system så blir jag väldigt stor blir det i princip omöjligt att klara av mjölkningen...plus både riskfyllt och tungt arbete. Är bara timanställd så har tyvärr ingen semester att ta ut.

Min man har väl tänkt att ta semester hela augusti, sen plussa på med de 10 pappadagarna där det passar bäst, beroende på när bebis kommer.

Varit iväg och kollat barnvagn idag igen. Är nog inne på en Britax Smile 2, någon som har erfarenheter av den?

• Lady K
    Vet hur det känns skrev 2017-03-19 08:33:57 följande:

Jag tänkte också gå hem 1 juni ev tidigare om foglossningen blir värre.

Ang britax 2 så har vi precis köpt den. Är supernöjd och tror den blir kanon. Men bor man ute på landet så kanske man ska ha en med fasta hjul? Min kompis är grisbonde och hon hade en emmaljunga city cross men hon bor också ute på landet. Men ska du köra inne i stan på asfalt osv så tror jag att britax är kanon

Jag jobbar på mjölkgård men vi bor i villaområde i stan, så det blir mest asfaltspromenader, kanske lite grusvägar. Så jag tror nog att Britaxen känns stabil nog. Det lutar nog åt den, mest färgval som ska göras...vilken färg valde du?
  • Lady K
    Vet hur det känns skrev 2017-03-19 14:28:19 följande:

Men då blir den perfekt. Vi hade svårt att välja men det blev grå liggdel och svart sittdel. Tänkte köpa någon fin sittdyna sen till sittdelen. Valde mellan grå och svart sittdel...men Liggdelen var det självklart grå för oss ialf. Vad väljer ni mellan?

Jag lutar också åt grå liggdel. Såg att det fanns en fin som hette "black denim" som jag tror gick att välja till Smilen. Är så sjukt kräsen och var inte helsåld på deras "steel grey" som jag tyckte var för helgrå...haha. Varför göra det lätt för sig? Men den fanns inte till sittdelen. Så där blir det nog svart, grå eller olivgrön.
  • Lady K
    Sosozo skrev 2017-03-26 09:59:11 följande:

Hur mår ni, mamis? Har ni hälsan eller hur går det?

Jag börjar känna mig tung och blir lätt trött. Men inga ryggproblem ännu.

Jag mår bra måste jag säga! Har bara stundtals känt av lite, lite i fogarna plus lite lätta sammandragningar ett par gånger om dagen.

Och idag blev det äntligen av med beställning av barnvagn! Det blir en Britax Smile i grått.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny