Inlägg från: Lady K |Visa alla inlägg
  • Lady K

BF Juli 2017 ny

Det här med sömnen har faktiskt än så länge funkat ganska bra för min del. Visst, jag vaknar två gånger per natt och måste kissa, men lyckas ändå somna om lätt efteråt. Än så länge är det ryggläge som funkar bäst för min del, men när jag läser om er andra så låter det som om det bara är en tidsfråga innan bebisen trycker på så att det klämmer på stora kroppspulsådern och man mår illa av att ligga på rygg? Är det så för er alla?

Imorrn ska vi på ultraljud igen för att se om moderkakan flyttat med magen uppåt eller om den ligger lågt och täpper för öppningen. Hoppas den flyttat sig så att möjlighet till vaginal förlossning finns. Hoppas kunna mäta bebis också, magmåttet gick under normalkurvan när jag var hos barnmorskan igår.

Är det någon mer som plötsligt blivit superhungrig ofta? Undrar om det är tillväxtfas på g, blir hungrig varannan timme. Sen blir man ju proppmätt fort iofs, men tycker mig ändå märka stor skillnad senaste två dagarna. V 32+6 idag!

• Lady K
    Treansresa skrev 2017-06-14 23:48:58 följande:

Så har mitt varit sista dagarna. Nu idag fick jag en liten blödning och sedan kom sammandragningarna med jämna mellanrum och vägrade ge sig. Så från 16-2315 höll dom på med 3-5 minuter mellan i snitt

Hur har det gått för er?

Vi var ju inne på ultraljud i morse, tack och lov hade moderkakan följt med upp när magen växt så det är fri passage ut. Lillkillen hade dessutom lagt sig rätt med huvudet ner och fostervattensmängd såg också bra ut. Skönt! I natt fick jag äta upp att jag var så kaxig och skrev igår att jag sover bra, i princip hela natten har bebis hållit igång och sparkat. Haha, så kan det gå. Hoppas inte det är nya rutinen bara...
  • Lady K
    GrönaDruvan skrev 2017-06-20 00:09:43 följande:

21.48 föddes Olle! Hur söt som helst!!

3.055 g och 50 lång.

Skriver mer imon, men vi är så lyckliga!!

Stort grattis till er!
  • Lady K
    acinnaleh skrev 2017-06-22 18:25:47 följande:

Tack så mycket :) jag ska berätta lite mer imorgon när jag är mindre trött. Här är hon!

Åh vilken fin liten pärla! Stort grattis till er!
  • Lady K
    Treansresa skrev 2017-06-26 16:17:28 följande:

Äntligen har jag blivit tagen på allvar! Efter att barnmorskan idag ledsnade på att ingen tog detta på allvar skickade hon mig till läkaren på förlossningen direkt efter besöket hos henne.

Så nu ÄNTLIGEN har en läkare gjort både vanligt ultraljud och vaginalt. Moderkakan ser bra ut och den sitter inte för eller i närheten av öppningen. Vaginala ser också bra ut.

Förklaringen till blödningarna är att jag blöder "näsblod". Inte nå roligt för mamman men absolut inte nå farligt. Skulle de störtblöda ska ja in självklart, men inga fel just nu.

Vi fick se bebisen också. Var riktigt häftigt att se ansiktet på den så detaljerat! Är verkligen en gullig bebis med tjocka kinder och putande läppar som väger 2961 gram idag.

Nu ska jag slappa av och njuta av sista veckorna!

Åh, vad skönt att du äntligen fick bli ordentligt kollad! Och skönt att allt såg bra ut! Då vet du ju att det inte är någon fara om du bara blöder lite grann.

Spännande att det händer saker för så många av er! Tre bebisar redan och flera av er verkar ju vara på gång också. Kul! Lycka till alla som ligger i startgroparna så att säga...

För min egen del rullar det på utan större förändringar just nu, sammandragningar har jag ju flera om dagen men det har jag ju haft sen vecka 22 så inget annorlunda. Boar för fullt här hemma, tvättar och städar. Har hantverkare här imorrn och hela förra veckan, byte av alla fönster och ytterdörrar. Vi var oroliga att det inte skulle hinna bli gjort innan semestrarna och därmed krocka med bebis ankomst, men nu är det så gott som klart. Superskönt! Ska bara städas efteråt...
  • Lady K
    KaffeOchHybris skrev 2017-06-27 05:07:20 följande:

Vår lilla tjej ankom för några timmar sen :) vi myser tillsammans i sjukhussängen. Ska berätta lite mer när vi är hemma, men allt har gått bra.

Verkligen inget falskt alarm för dig då med andra ord! Jättestort grattis till lilla dottern!
  • Lady K
    yessi skrev 2017-07-01 21:43:43 följande:

Tack för omtanken <3

Vi har fått så mycket stöd från både familj och vänner, men även från personer man knappt haft kontakt med. Går även i samtal för att bearbeta sorgen. Livet känns mörkt, men emellanåt så ser man en liten ljusglimt och ger en framtidshopp.

Kram

Fy så fruktansvärt att läsa om det som hänt er! Verkligen en riktig mardröm. Lider med er och skickar styrkekramar i massor! Ta hand om varandra! Kram
  • Lady K
    Treansresa skrev 2017-07-02 09:54:53 följande:

Nu är det klart att det blir en igångsättning idag. Antingen hinntagning eller tabletter. Jag tror dock inte på hinnorna då jag i fredags inte var öppen för det. Senast tisdag vid lunch ska bebis vara ute, annars snittar dom:)

Nu vart jag nervls

Åh vad spännande! Stort lycka till!
  • Lady K

Här tror man att man ska gå över till äldsta barndomskompisens föräldrahem och fika och blir totalt överraskad av full altan med goa vänner och familj som fixat babyshower! Haha, och jag med mina gravidhormoner började gråta av chock och glädje. Kul och mysig överraskning!

• Lady K

Stort grattis till både Preet90 och Treansresa! Underbart att ni har fått era små pojkar och att allt gått bra.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny